«Στόχος του νέου υπουργείου από την ημέρα που ανέλαβα τα καθήκοντά μου, θα είναι να έχει η Ελλάδα την πρωτιά σε παγκόσμιο επίπεδο και άρα την πραγματική οικονομική δύναμη και εκτόπισμα στη ναυτιλία», δήλωσε σήμερα ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης, σε συνέντευξη εφ όλης της ύλης.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι ο νέος γενικός γραμματέας του υπουργείου, θα είναι ο καθηγητής του πανεπιστημίου Αιγαίου και πρώην πρύτανης Νίκος Λύτινας.
Για τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τους εφοπλιστές, ο κ. Διαμαντίδης δήλωσε ότι «Όποια φοροαπαλλαγή ισχύει για τα ξένα κεφάλαια, θα ισχύει και για τα εφοπλιστικά που εισάγονται στην Ελλάδα από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα».«Εμείς δεν κοιτάμε την εθνικότητα του επενδυτή αλλά από που έρχονται τα χρήματα» πρόσθεσε.
Σχετικά με τη σύμβαση των ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα, ο κ .Διαμαντίδης δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει ένας διάλογος μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και αν καταλήξει σε συμφωνία, τότε θα υπογράψει τη σύμβαση. Αναφερόμενος εξάλλου στο θέμα ονομάτων εφοπλιστών και άλλων, που είναι ή ήταν εικονικά ναυτολογημένοι , πρόσθεσε ότι εάν υπάρχει παρανομία αυτή η παρανομία θα πάει στον Εισαγγελέα. “Δεν πρόκειται να χαριστώ σε κανέναν” τόνισε ο υπουργός.
Για το θέμα του νομοσχεδίου για την κρουαζιέρα, ανέφερε ότι η μόνη ένσταση που είχαν βάλει οι εταιρείες ήταν το θέμα της ασφάλειας των λιμανιών, διότι υπήρχε το προηγούμενο με τα επεισόδια που είχαν γίνει πέρυσι με το κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΘ».
Τόνισε επίσης ότι ένα πρόβλημα ίσως και το μοναδικό που υπήρξε στο θέμα των συζητήσεων με τις εταιρείες, ήταν τα ακριβά λιμενικά τέλη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Ο κ. Διαμαντίδης υπογράμμισε ότι σε συνεννόηση με τον ΟΛΠ και μετά από απόφαση του ΔΣ του, θα υπάρχει ειδικό τιμολογιακό καθεστώς για την κάθε εταιρεία κρουαζιέρας, ανάλογα τη συμφωνία που θα έχει κλείσει με τον Οργανισμό, (αριθμό επιβατών η προσεγγίσεων) και δήλωσε ότι ήδη η εταιρεία «COSTA» ανακοίνωσε ότι θα έχει 50% άνοδο σε επιβάτες στην Ελλάδα για το 2011.
Αποκάλυψε ότι τέσσερις εταιρείες MSC, Carnical, Costa και Caribbean, έχουν δείξει ενδιαφέρον να ξεκινούν τα πλοία τους από ελληνικά λιμάνια.
Ανέφερε ότι το μεγάλο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΛΠ που προβλέπει και υποθαλάσσια σύνδεση του λιμανιού, θα αποσυμφορήσει το κέντρο του Πειραιά και θα γίνεται πιο εύκολη και πιο γρήγορη η μετακίνηση των τουριστών της κρουαζιέρας.
Όσον αφορά τις σχέσεις με την Κίνα, ο κ.Διαμαντίδης ανέφερε ότι η Κίνα δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τη ναυτιλία και για τις επενδύσεις και θα βρίσκεται σε αυτήν στο τέλος Φεβρουαρίου.
Τόνισε ότι έχουν ήδη γίνει επαφές μέσω της ελληνικής πρεσβείας μας στην Κίνα και έχει ζητήσει να δει παράγοντες του τραπεζικού συστήματος και των ναυπηγείων, της Cosco και της αντίστοιχης Ένωσης Εφοπλιστών της Κίνας.
Πρόσθεσε επίσης ότι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και Έλληνες εφοπλιστές με δικά τους έξοδα να τον ακολουθήσουν προκειμένου να υλοποιηθεί η συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ του πρωθυπουργού της Ελλάδας και της Κίνας ύψους 5 δισ. για την επιτάχυνση των διαδικασιών ναυπήγησης πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία.
Για το Αττικό Λιμενικό Σύστημα ο υπουργός τόνισε ότι στόχος είναι να μπει μία τάξη στα λιμάνια, θα περιλαμβάνει τον ΟΛΠ, τη Ραφήνα, το Λαύριο και την Ελευσίνα και θα είναι σαν μία εταιρεία holding που θα είναι υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Ο υπουργός ανακοίνωσε, επίσης, ότι υπάρχει ήδη θεσμοθετημένη Επιτροπή η οποία έχει ξεκινήσει διαβουλεύσεις και οι συζητήσεις για τη ναυτική εκπαίδευση ενώ ανέφερε ότι θα καταργηθεί με νόμο η δημιουργία του Ινστιτούτου «Ποσειδών»
Τέλος, σε σχέση με τις άγονες γραμμές, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι το θέμα θα επανασχεδιασθεί και ήδη το επεξεργάζεται η σχετική επιτροπή που έχει δημιουργηθεί υπό την προεδρία της υφυπουργού Ελπίδας Τσουρή.
«Όλοι οι νησιώτες ζητάνε καράβι κατευθείαν από τον Πειραιά – Δεν μπορεί να γίνει αυτό – Πρέπει να γίνει κατανοητό», τόνισε ο κ.Διαμαντίδης.