ΟΠΑΠ, ΔΕΠΑ, λιμάνια στην κορυφή της λίστας
«Κρίσιμο» για το μέλλον των αποκρατικοποιήσεων θεωρούν στο οικονομικό επιτελείο το α’ εξάμηνο του 2013, γιατί πρέπει να αποκρατικοποιηθούν 11 έργα.
Σε σύσκεψη υπό τον Γιάννη Στουρνάρα με επιτελείς του ΤΑΙΠΕΔ, αποφασίστηκε ότι καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο χρονοδιάγραμμα και τους στόχους του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Άμεσα, μέσα στο α’ τρίμηνο, πρέπει να προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις του ΟΠΑΠ και της ΔΕΠΑ, για την οποία ο σχεδιασμός θα γίνει βάσει τιμήματος και ανταγωνισμού.
Μεγάλα λιμάνια, μεγάλα αεροδρόμια θα αποκρατικοποιηθούν “κατά μόνας”, ένα-ένα ξεχωριστά, αλλά τα μικρά περιφερειακά θα ομαδοποιηθούν, προκειμένου να αποκρατικοποιηθούν.
Την ερχόμενη εβδομάδα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα ενημερώσει τη Βουλή για την ΕΥΑΘ
Για τον ΟΛΠ εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον από την Cosco, αλλά το οικονομικό επιτελείο προβληματίζεται αν θα πρέπει να είναι ένας μόνο μεγάλος «παίκτης» ή πρέπει να μπουν και άλλοι ανταγωνιστές (πχ Ρώσοι κλπ).
Για φέτος έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για ΟΔΙΕ, ΕΛΒΟ, ΕΛ.ΤΑ., Μαρίνες, Εγνατία Οδό, Αστέρα Βουλιαγμένης κ.ά.
Παράλληλα, πρέπει να προχωρήσουν και οι εν εξελίξει διαγωνισμοί για ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, ΟΠΑΠ, Αφάντου Ρόδου, Κασσιόπη Κέρκυρας, πώληση και επανεκμίσθωση 28 κτιρίων του Δημοσίου.
Μέσα στο α’ τρίμηνο πρέπει να εισπραχθούν τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ και συνολικά 2,5 δισ. φέτος. Αν τα έσοδα είναι επί δύο συνεχόμενα τρίμηνα χαμηλότερα λόγω καθυστερήσεων, τότε αυτομάτως η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει πρόσθετες περικοπές δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης, με ανώτατο όριο το ένα δισ. ευρώ ετησίως.