Σε πονοκέφαλο αρχίζει να εξελίσσεται για τον ΟΑΣΑ, αλλά και για τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών το “κίνημα” που άρχισε να πρωτοεμφανίζεται στα διόδια, με το να σηκώνουν τις μπάρες για να περνούν ελεύθερα τα αυτοκίνητα και το οποίο φαίνεται να επεκτείνεται στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προτρέποντας τους επιβάτες να μην ακυρώνουν τα εισιτήρια, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό την αντίθεσή τους στις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων, που φτάνουν το 40% και για τις κάρτες έως και 80%.
Ήδη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα μέλη της κίνησης πολιτών “Ακρίβεια Στόπ” και “Επιβάτες της Θεσσαλονίκης”, προέβησαν σε συμβολική κατάληψη λεωφορείων και προέτρεπαν το επιβατικό κοινό να μην ακυρώνει τα εισιτήρια. Ανάλογες εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν σήμερα στους σταθμούς του Μετρό στο Σύνταγμα και του ΗΣΑΠ στον Πειραιά.
Η κίνηση αυτή, μαζί με τη λαθρεπιβίβαση και τη μη ακύρωση των εισιτηρίων, αποτελεί ένα σημαντικό παθητικό στα έσοδα του ΟΑΣΑ, ενός ελλειμματικού οργανισμού που καλείται να ξεχρεώνει κάθε χρόνο το κράτος.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία σε ορισμένα μέσα, κυρίως στα λεωφορεία, το ποσοστό αυτών που είτε ταξιδεύουν λαθραία, είτε δεν ακυρώνουν το εισιτήριό τους, φτάνει περίπου το 40%. Και τούτο διότι με την καθιέρωση του ενιαίου εισιτηρίου και της χρονικής διάρκειας των 90 λεπτών, ορισμένοι όταν αποβιβάζονται από το λεωφορείο, το δίνουν σε κάποιον που μπαίνει εκείνη την ώρα και σε ενδεχόμενο έλεγχο είναι καθ’ όλα νόμιμος.
Το πρόβλημα αυτό αναμένεται να αντιμετωπιστεί είτε με πύκνωση των ελεγκτικών μηχανισμών, είτε με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο, όμως, την τελευταία πενταετία έχει εξαγγελθεί τουλάχιστον 4 φορές, αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκε. Η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεσμεύτηκε ότι τον άλλο μήνα θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός και μέχρι τέλος του έτους θα έχει επιλεγεί ο ανάδοχος. Η ανάπτυξη και εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.