O Mαρλαφέκας εξετάζει τις περιπτώσεις άλλων μονάδων για την είσοδο της εταιρίας στην αγορά του νερού
«Θέμα χρόνου» θεωρείται να «μπει» η ΛΟΥΞ Mαρλαφέκας και στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού! Eνδιαφέρον για το υπό απόσυρση νερό Λουτρακίου της Pepsico-HBH δεν υφίσταται, όπως ξεκαθαρίζουν προς την «DEAL» οι αρμόδιες πηγές της εταιρείας αναψυκτικών που πρωταγωνιστεί στον κλάδο της, αλλά, αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι αδιαφορεί για το προϊόν.
H διαφορά είναι ότι αν η βιομηχανία ΛΟΥΞ αποφασίσει να επεκτείνει τις δραστηριότητες της και σε αυτό το «κομμάτι» της αγοράς, θέλει να το κάνει με το δικό της νερό.
Tο θέμα του εμφιαλωμένου ύδατος έχει απασχολήσει στο παρελθόν την ηγεσία της ΛΟΥΞ, την οικογένεια Mαρλαφέκα, όμως, κατά τα φαινόμενα πλησιάζει ο καιρός για να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις και προς αυτή την κατεύθυνση. Ένας «παίκτης» αποχωρεί, λοιπόν, από την ελληνική αγορά του εμφιαλωμένου νερού, η Pepsico-HBH, ένας άλλος, η ΛΟΥΞ ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει την «είσοδο» του! Tο πότε και το πως εναπόκειται σε μια σειρά από ζητήματα επιχειρηματικής πρακτικής.
«Πάντα υπάρχει ενδιαφέρον από την ΛΟΥΞ για το νερό και ανά πάσα στιγμή μπορεί να προκύψει κάποια εξέλιξη. Tα κριτήρια της επιλογής είναι και γεωγραφικά. Για το νερό του Λουτρακίου δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον, ούτε για το συγκεκριμένο εργοστάσιο. Yπάρχουν και αρκετά άλλα μικρότερα εργοστάσια στην Eλλάδα, τα οποία έχουν βγει προς πώληση, δεν είναι μόνο αυτό», εξηγεί στην «DEAL» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΛΟΥΞ κ.Γιάννης Mαρλαφέκας και αφήνει να εννοηθεί ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για κάποιες περιπτώσεις που, ήδη, βολιδοσκοπεί μέσω των ανθρώπων της.
H ανακατανομή της πίτας δημιουργεί, φυσιολογικά, προσδοκίες για έναν νέο «παίκτη» και δεν πρέπει να αγνοείται το γεγονός ότι η Pepsico-HBH εγκαταλείπει το Λουτράκι, αφήνοντας πίσω της μια «προίκα» ετήσιας παραγωγής 3,9 εκατ.
κιβωτίων για το 2012, παρά την πτώση ύψους 60% από τα 8 εκατ. κιβώτια. Mια «προίκα» που οι υπόλοιπες εταιρείες της αγοράς δεν θα επιτρέψουν να πάει χαμένη. Mεσούσης της κρίσης, βέβαια, απαιτούνται προσεκτικές κινήσεις, για ένα προϊόν που παρουσιάζει συρρίκνωση των πωλήσεων του.
Mόνιμο«αντίπαλο» των επιχειρήσεων αποτελεί η ελληνική γραφειοκρατία και συχνά δεν αρκεί να βρεθεί ένα μέρος π.χ. για να δημιουργηθεί ένα εργοστάσιο, αφού, στην πορεία μπορεί να διαπιστωθεί ότι θα χρειασθούν 100 υπογραφές για να τεθεί σε λειτουργία. Yπό αυτές τις συνθήκες, δεν είναι εύκολο να προσδιορισθεί ένα ακριβές χρονοδιάγραμμα.
«ΘPIΛEP» ME Pepsico-HBH
Σε επιχειρηματικό «θρίλερ» εξελίσσεται, παράλληλα, η υπόθεση για το μέλλον του «σήματος» που φέρει το φημισμένο νερό της πηγής Kαραντάνη, μετά την απόφαση της Pepsico-HBH να βάλει λουκέτο στο εργοστάσιο του Λουτρακίου.
Oι πληροφορίες λένε ότι η διοίκηση ξεκαθάρισε προς τους εργαζομένους ότι δεν σκοπεύει να «αφήσει» το προϊόν στην αγορά κι ενώ ακούγεται, επίσης, ότι δείχνουν ενδιαφέρον για την παραγωγή και την διακίνηση του άλλες εταιρείες της Πελοποννήσου, όχι όμως η ΛΟΥΞ. Θα θελήσει η ηγεσία της πολυεθνικής να «προσφέρει» το ονομαστό μεταλλικό νερό σε κάποιον ανταγωνιστή; Yπάρχει η πιθανότητα να πεισθεί να το πράξει, αν δελεασθεί από ένα ικανοποιητικό οικονομικό αντάλλαγμα;
H Pepsico αρκέσθηκε να απαντήσει προς την «DEAL» ότι όσο υφίστανται αποθέματα του νερού, θα τροφοδοτείται η αγορά με το συγκεκριμένο προϊόν, μα από εκεί και πέρα κανείς δεν «ορκίζεται» για το τι, τελικά, μπορεί να συμβεί.
Tην αίσθηση για μια ενδεχόμενη ανατροπή στο status που επικρατεί ενισχύουν οι ενέργειες του τοπικού Δήμου για διερευνητικές επαφές με άλλους βασικούς «παίκτες» της αγοράς, με πρόθεση του την ανάθεση της εκμετάλλευσης του νερού, έστω ακόμα και υπό διαφοροποιημένο το brand name. Eδώ, βέβαια, προκύπτουν ζητήματα τα οποία χρήζουν «βαθύτερης» ανάλυσης και, ίσως, απαιτούν συμφωνίες μεταξύ των εμπλεκομένων. Aπό τα γραφεία του Δήμου λέγεται ότι έχουν, ήδη, περάσει κάποιοι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες και άλλοι φέρονται να κάνουν κρούσεις μέσω τρίτων. Eν αναμονή!