Με αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια θα γίνουν οι συνενώσεις σχολικών μονάδων, δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφων.
«Συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων γίνονται κάθε χρόνο, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο», είπε η υφυπουργός και συνέχισε: «Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Η λογική των συνενώσεων και των ιδρύσεων σχολείων είναι εκπαιδευτική και τα κριτήρια πρωτίστως παιδαγωγικά. Κάθε παιδί του Δημοτικού να πηγαίνει σε σχολείο, που κάθε τάξη έχει το δάσκαλό της.
Προφανώς, στα μικρά νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές, όπου υπάρχουν λίγα παιδιά, θα παραμείνουν τα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία. Όταν, όμως, για παράδειγμα, τα χωριά είναι σε κοντινή απόσταση, λιγότερο από δέκα λεπτά, είναι κρίμα να υπάρχουν παιδιά σε ολιγοθέσια, που παρακολουθούν πρώτα την Δ’ και μετά την Γ’ δημοτικού ή παιδιά που κάνουν δώδεκα ώρες μάθημα και όχι εικοσιτέσσερις.
Η λογική, λοιπόν, των συνενώσεων είναι καθαρά παιδαγωγική. Στόχος είναι να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, λαμβάνοντας υπόψη τις κτηριακές υποδομές σε κάθε περιοχή. Κοιτάμε το κάθε σχολείο χωριστά, γιατί υπάρχουν ιδιαιτερότητες.
Η γνώμη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι πολύ σημαντική. Εξίσου σημαντική είναι και η γνώμη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, εκπαιδευτικών και γονέων. Θα γίνει το καλύτερο δυνατόν για τα παιδιά.
Οι συνενώσεις και οι ιδρύσεις φέτος έχουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, ότι για πρώτη φορά γίνονται με τους νέους καλλικρατικούς δήμους. Κάνουμε διαβούλευση για τις συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Φέτος, με τους νέους δήμους, απαιτείται ιδιαίτερη συνεργασία».
Ωστόσο, η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της επικρίνει την κυβέρνηση ότι «εκμεταλλευόμενη την κρίση και εφαρμόζοντας την πολιτική του μνημονίου, επιδιώκει σαρωτικού χαρακτήρα αντιεκπαιδευτικές αλλαγές με στόχο την περικοπή των δαπανών για την εκπαίδευση, την προώθηση του σχολείου της αγοράς, την εφαρμογή του «Καλλικράτη» και στα σχολεία και τελικά τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Σ’ αυτά τα πλαίσια προχωρά στην υλοποίηση εκτεταμένων συγχωνεύσεων δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων σε όλη τη χώρα. Στο όνομα του ΔΝΤ, το σχολείο της γειτονιάς ή της κοινότητας καταργείται για να δώσει τη θέση του σε πολυπληθή, απρόσωπα και μαζικά “πολυδύναμα” σχολικά κέντρα. Με τα “πολυδύναμα σχολεία” θα διευκολυνθούν όλα τα σχέδια για το σχολείο της αγοράς στην εποχή του Καλλικράτη. Είναι φανερό πως εάν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, το σχολείο της γειτονιάς θα γίνει παρελθόν, χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί θα εξαναγκαστούν σε εξοντωτικές μετακινήσεις. Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα αυξηθεί κατακόρυφα με δραματικές συνέπειες στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
ΟΛΜΕ και δάσκαλοι αποφάσισαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω απο το Υπουργείο Παιδείας, την Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου. Παράλληλα, κηρύσσει τρίωρες στάσεις εργασίας για να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί και να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση.
Διαβάστε επίσης: Στη δημοσιότητα το κείμενο διαβούλευσης για τα σχολεία