Κάνουν το 25% του παγκόσμιου τζίρου σε αγορές πλοίων
Πρόσω ολοταχώς και στο φουλ έχουν βάλει τις μηχανές τους οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύοντας δυναμικά στην αγορά νέων πλοίων.
Οι νέα χρονιά για τους θαλασσόλυκους «μπήκε με το δεξί» καθώς έχουν επενδύσει μόνο τις τρεις πρώτες εβδομάδες του έτους συνολικά 249,4 εκατ. δολάρια γα την αγορά 19 πλοίων.
Για να κατανοήσει κάποιος το μέγεθος αρκεί μόνο να διαβάσουν ότι οι άμεσοι ανταγωνιστές των Ελλήνων, οι Κινέζοι έχουν ξοδέψει μόλις 34,3 εκατομμύρια δολάρια για τέσσερα πλοία ενώ οι Νορβηγοί 58,5 εκατ. δολάρια για μόλις τρία πλοία.
Ειδικότερα σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking οι Έλληνες αγόρασαν 13 φορτηγά ξηρού φορτίου έναντι 157,05 εκατ. δολαρίων, ένα δεξαμενόπλοιο αξίας 66,6 εκατ. δολ και δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 25,8 εκατ. δολάρια.
Συνολικά μέσα στο 2013 έχουν πουληθεί 74 πλοία συνολικής αξίας 1,025 δισεκατομμυρίων δολαρίων που σημαίνει ότι οι Έλληνες έχουν ξοδέψει σχεδόν το 25% του παγκόσμιου τζίρου στον τομέα των αγοραπωλησιών.
Από αυτά τα 74 πλοία τα 37 είναι φορτηγά συνολικής αξίας 559,1 εκατ. δολαρίων, τα 32 δεξαμενόπλοια αξίας 419,5 εκατ. δολ. και πέντε είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 47,2 εκατ. δολαρίων.
Πέρσι οι Ελληνες εφοπλιστές εκμεταλλεύτηκαν τη μεγάλη πτώση των τιμών στα πλοία λόγω της κρίσης και αγόρασαν περισσότερα σε σχέση με το 2011, διαθέτοντας λιγότερα κεφάλαια Σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny, ο ελληνικός εφοπλισμός τη χρονιά που πέρασε αγόρασε 219 πλοία έναντι 197 το 2011 και διέθεσε 3,850 δισ. δολάρια από 4,724 δισ. δολάρια, μία διαφορά της τάξεως των 875 εκατ. δολαρίων.
Επίσης, παρήγγειλαν 116 πλοία υπογράφοντας συμβόλαια των οποίων η αξία με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά ανέρχεται στα 5,126 δισ. δολάρια, ενώ δεν έχουν εξακριβωθεί οι ναυπηγικές τιμές για 34 συμφωνίες.