Εκπρόσωπος του αμερικανικού Γραφείου Ασφαλείας δήλωσε ότι οι αρμόδιες τεχνικές και νομικές υπηρεσίες του εξετάζουν από πολλές πλευρές τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στον τύπο αεροπλάνου «Dreamliner» της Boeing.
Ο εκπρόσωπος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο «να παραμείνουν στο έδαφος αρκετούς μήνες» και απέφυγε να απαντήσει στο ερώτημα αν η εταιρία γνώριζε από καιρό ότι «υπήρχε πρόβλημα» με τον τύπο του αεροπλάνου, όπως αποκαλύψαν οι «New York Times» την Τετάρτη.
Ο εκπρόσωπος αρνήθηκε να συζητήσει φήμες σχετικές με το «πρόβλημα μπαταριών» του Dreamliner. Κύκλοι που ασχολούνται, στην Αμερική και περισσότερο στην Ευρώπη, με την παραγωγή αεροπλάνων υποστηρίζουν ότι η Boieng γνώριζε ότι αυτός ο νέος τύπος αεροπλάνων είχε αρκετά«μικροπροβλήματα» αλλά τα αγνόησε επειδή «δεν έθεταν σε άμεσο κίνδυνο την ζωή των επιβατών και του πληρώματος» και -κυριως- επειδή ήθελε να εμφανιστεί στην διεθνή αγορά νωρίτερα από τους δυο καινούργιους τύπους Airbus που κατασκεύασε η ευρωπαϊκή εταιρεία και να προσελκύσει αυτή -για το Dreamliner της- περισσότερους πελάτες.
«Εχουμε ένα ακόμη δείγμα της αδιαφορίας των μεγαλο – κατασκευαστών στα ζητήματα ασφαλείας προκειμένου να αποκομίσουν κέρδη» οι εταιρίες, δήλωσε στο Παρίσι συνδικαλιστικό στέλεχος σχολιάζοντας την «περιπέτεια» του Dreamliner.
Ο ίδιος μίλησε για τον «αμείλικτο πόλεμο Boieng – Airbus» και επέμεινε να γίνει «πλήρης έλεγχος» -όχι μόνο για τις νέες μπαταριές λιθίου- στο αεροπλάνο της αμερικανικής εταιρίας. Εκανε επίσης την πρόβλεψη ότι στο ηλεκτρονικό σύστημα του Dreamliner θα γίνουν σοβαρές «ανατροπές» και ότι τα αεροπλάνα θα παραμείνουν στο έδαφος 5 ως 6 ακόμη μήνες, για έλεγχο.
Αυτή τη στιγμή η Boieng έχει πέντε Dreamliner σχεδόν έτοιμα να τα παραδώσει σε πελάτες της αλλά θα πρέπει να περιμένει το ok του Γραφείου Ασφαλείας. Ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών στοιχίζουν στην Boieng 65.000 ως 100.000 δολαρια την ημέρα, ανάλογα με το πωλήτηριο συμβόλαιο που υπέγραψε η εταιρία.
Λέγουν επίσης ότι «το φιάσκο» με το πολυδιαφημισμένο Dreamliner δεν αποκλείεται να κοστίσει στην εταιρία ως και 400 εκατ. δολάρια. Το ποσό ασφαλώς θα αυξηθεί σημαντικά -ισως διπλασιαστεί- αν οι ξένες αεροπορικές εταιρίες που είχαν αγοράσει και χρησιμοποιούσαν αυτά τα αεροπλάνα προσφύγουν στα δικαστήρια και ζητήσουν αποζημείωση.
Η καταδίκη της πρέπει να θεωρείται βέβαιη, καθώς οι ξένες εταιρείες διαπίστωσαν ακύρωση εισιτηρίων ακόμη και για πτήσεις οπου χρησιμοποιούνται άλλοι τύποι αεροπλάνων -η ιαπωνική ΑΝΑ ανακοίνωσε ακυρώσεις έως 13% και η Air Korea ακυρώσεις κατά 8%.