Η Σωληνουργεία Κορίνθου θα διεκδικήσει με αξιώσεις εργολαβίες 300-400 εκατ. ευρώ
Oι εξελίξεις γύρω από τους μεγάλους ενεργειακούς αγωγούς «τρέχουν» και το επιτελείο της ΣΩΛΚ βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα για να αδράξει μια μοναδική ευκαιρία που θα της δώσει αναπτυξιακή ώθηση και θα ανοίξει νέες προοπτικές για το μέλλον.
Η συνάντηση του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά με κορυφαία στελέχη της κοινοπραξίας που ελέγχει τον Trans Adriatic Pipeline (TAP) χτύπησε κόκκινο συναγερμό στο «στρατηγείο» του Νίκου Στασινόπουλου, καθώς αποτέλεσε ένα καθοριστικό βήμα για την ελληνική συμμετοχή στον αγωγό που θα μεταφέρει το αζέρικο αέριο από την Κασπία, μέσω Ελλάδας και Ιταλίας, στην ευρωπαϊκή αγορά. Το ελληνικό ενδιαφέρον είναι τεράστιο καθώς η υλοποίηση του project, θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση στη χώρα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Το ευνοϊκό κλίμα στις διαπραγματεύσεις μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και κοινοπραξίας, στην οποία συμμετέχουν ενεργειακοί κολοσσοί όπως η νορβηγική Statoil, η ελβετική Axpo και η γερμανική E.OΝ Ruhrgas, δίνει περαιτέρω ώθηση στα σχέδια της εταιρίας που επιδιώκει να μπει στον κύκλο των βασικών προμηθευτών του έργου. Εφόσον το project προχωρήσει, η ΣΩΛΚ θα διεκδικήσει με αξιώσεις εργολαβίες ύψους 300-400 εκατ. ευρώ, ενώ το γεγονός ότι έχει προεπιλεγεί από τη Statoil ως εγκεκριμένος προμηθευτής σωλήνων, της δίνει σημαντικό προβάδισμα, αφού θα συγκαταλέγεται στις λίγες εταιρίες που θα μπορούν να καταθέσουν προσφορές, ως πιστοποιημένοι προμηθευτές.
«ΟΠΛΟ» ΤΟ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ
Η ΣΩΛΚ διαθέτει μεγάλη εμπειρία και όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις προκειμένου να προμηθεύσει βασικά και υψηλών προδιαγραφών εξειδικευμένα υλικά, όπως οι αγωγοί υψηλής πίεσης 45 ιντσών. Στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, τα οποία, σύμφωνα με τις προσδοκίες της διοίκησης της, θα παίξουν σημαντικό ρόλο απέναντι στον ανταγωνισμό, είναι το πελατολόγιο της που περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρίες, όπως η BP, η Chevron, η Shell, η Socar, η Saudi Aramco κ.α., αλλά κυρίως η γεωγραφική της θέση. Από τη στιγμή που μιλάμε για αγωγούς που είτε θα περάσουν από την Ελλάδα, όπως ο ΤΑΡ, είτε θα αναπτυχθούν στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η ΣΩΛΚ βρίσκεται σε θέση «κλειδί», όσον αφορά τη δυνατότητα να μειωθούν τα μεταφορικά κόστη, που είναι πολύ μεγάλα. Έτσι οι προσφορές που θα καταθέσει μπορούν να είναι ακόμη πιο ανταγωνιστικές. Η μάχη βέβαια μόνο εύκολη δεν θα είναι, όταν μιλάμε για κάποια από τα μεγαλύτερα project διεθνώς, τα οποία αναμένεται να επιδιώξουν να «χτυπήσουν» οι μεγαλύτεροι διεθνείς «παίκτες», όπως η γερμανική Mannesmann και η ιταλική ILVA.
Όλα πάντως θα κριθούν τον ερχόμενο Ιούνιο, οπότε και το Αζερμπαϊτζάν θα αποφασίσει με ποιόν από τους δύο αγωγούς (ΤΑΡ ή Nabucco) θα προωθηθεί το αέριο της Κασπίας προς την Ευρώπη.
PROJECT 16 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ
Το επιτελείο της ΣΩΛΚ έχει παράλληλα στραμμένο το ενδιαφέρον του στον αγωγό South Stream, τον οποίο η ρωσική πλευρά προωθεί με γρήγορους ρυθμούς, κλείνοντας τη μία συμφωνία μετά την άλλη με τα κράτη από τα οποία θα διέλθει. Το τεράστιο project έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 16 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 10 δισ. αφορούν το υποθαλάσσιο τμήμα και τα 6 δισ. το χερσαίο, ενώ πάνω από το 60% του κόστους αφορά στο χάλυβα και τους αγωγούς. Ένα από τα όπλα της ΣΩΛΚ στους διαγωνισμούς του South Stream αποτελεί η στρατηγική συμμαχία της με τη ρωσική TMK, που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αγωγών στη Ρωσία και μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Η κοινή εταιρία ZAOTMK–CPW, που έχουν δημιουργήσει η ΣΩΛΚ και η ΤΜΚ, είχε πέρυσι κύκλο εργασιών πάνω από 70 εκ. ευρώ και στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται οι μεγαλύτερες ρωσικές εταιρίες όπως η Gazprom, η Rosneft και η Lukoil.