Με το βλέμμα στραμμένο στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (η είσοδος τοποθετείται στις αρχές του δευτέρου τριμήνου του έτους) είναι η Coca Cola Hellenic, η διοίκηση της οποίας θα εστιάσει φέτος στην ισχυροποίηση της θέσης της στην αγορά και παράλληλα στην αύξηση των εσόδων ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση.
Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια του conference call που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, μετά και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 2012, η έναρξη της περιόδου αποδοχής της δηµόσιας πρότασης αναμένεται µετά τη δηµοσίευση των ελεγµένων ετήσιων οικονοµικών καταστάσεων για το 2012.
Σε ό,τι αφορά τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, ο αρνητικός αντίκτυπος στη λειτουργική κερδοφορία για το σύνολο της χρονιάς που ολοκληρώθηκε ανήλθε στα 43 εκατ. ευρώ, ενώ με βάση τις σημερινές ισοτιμίες εκτιμάται ότι τη φετινή χρονιά ο αρνητικός αντίκτυπος θα είναι μικρότερος κατά 25-30% σε σχέση με το 2012.
Αναφορικά με την εμπορική πολιτική τη φετινή χρονιά και τον στόχο για ενίσχυση των μεριδίων της -πέρυσι η εταιρεία κατάφερε να ενισχύσει τα μερίδιά της σε όγκο σε 21 από τις 28 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται στο κομμάτι των ανθρακούχων αναψυκτικών-, η στρατηγική της θα εστιάσει στη βελτίωση του μίγματος συσκευασίας και στην αύξηση των τιμών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Coca Cola Hellenic αναμένει τα έσοδα ανά κιβώτιο για το 2013, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, να συνεχίσουν να αυξάνονται, αν και με χαμηλότερο ρυθμό. Επίσης αναμένει χαμηλή μονοψήφια αύξηση του κόστους πρώτων υλών ανά κιβώτιο -σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση- λόγω των αυξημένων τιμών της ζάχαρης στην Ε.Ε., της ρητίνης για την κατασκευή φιαλών PET και του αλουμινίου.
Αναφορικά με την πορεία της στην ελληνική αγορά την περασμένη χρονιά, ο όγκος πωλήσεων σηµείωσε διψήφια µείωση στο τέταρτο τρίµηνο, ενώ στο σύνολο του έτους ο όγκος µειώθηκε κατά 14%.
Σε ό,τι αφορά την Ελβετία, τη νέα της «πατρίδα», ο όγκος πωλήσεων σημείωσε µεσαίας τάξης µονοψήφια µείωση στο τέταρτο τρίµηνο του 2012, ενώ στο σύνολο του έτους καταγράφηκε µείωση 4%.
Σχετικά με τη Νιγηρία, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε υψηλό µονοψήφιο ποσοστό το τέταρτο τρίµηνο, µετά από µµεσαία µονοψήφια πτώση το αντίστοιχο διάστηµα του 2011.
Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε 2% σε ετήσια βάση. Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι η θυγατρική της στη χώρα, η NBC, είναι πιθανόν να υποστεί σηµαντικές χρηµατοοικονοµικές ζηµίες λόγω απόφασης δικαστηρίου της Νιγηρίας με την οποία επιδίκασε υπέρ της Vacunak, νιγηριανής εταιρείας από την οποία η NBC είχε αποκτήσει το 1992 µια µονάδα παραγωγής, αποζηµίωση ύψους περίπου 7 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η NBC κατέθεσε έφεση κατά της απόφασης.
Εν τω μεταξύ, εξέλιξη υπήρξε τον περασμένο Δεκέμβριο και στο μέτωπο της Σερβικής Επιτροπής Ανταγωνισμού και της εκεί θυγατρικής της για έρευνα που ξεκίνησε το 2010 και αφορά στις εμπορικές πρακτικές της τελευταίας.
Τον ∆εκέµβριο, η επιτροπή γνωστοποίησε κείµενο αντιρρήσεων στη θυγατρική της Coca Cola Hellenic. Ωστόσο, από την εταιρεία εκτιμάται ότι η θυγατρική δεν έχει παραβιάσει σερβικούς κανόνες ανταγωνισµού και θα υπερασπιστεί σθεναρά τη θέση της έναντι τυχόν κατηγοριών.
Διαβάστε επίσης: Κέρδη 285 εκατ. ευρώ για την Coca-Cola Hellenic