Την απαλλαγή από τον κρατικό εναγκαλιασμό ζήτησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, σε ομιλία του μετά τη συνεδρίαση της ΓΣ του Συνδέσμου.
Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά «αν τα χρήματα που στοιχίζει ο ΟΣΕ στον κρατικό προϋπολογισμό τα έδιναν στην ακτοπλοΐα όχι μόνο θα ταξίδευαν δωρεάν οι επιβάτες και τα οχήματα αλλά θα έπαιρνε ο κάθε επιβάτης επτά ευρώ ως επιδότηση.» Επίσης κατέκρινε το σύστημα των υποχρεωτικών εκπτώσεων επισημαίνοντας ότι κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για τα σούπερ μάρκετ αλλά υποχρεωτικό για την ακτοπλοΐα» και προσέθεσε: «Οι εταιρείες αντιμετωπίζονται σαν δημόσιες όταν πρόκειται να μπουν υποχρεώσεις και σαν ιδιωτικές όταν αφορά επίλυση των προβλημάτων.
Ειδικότερα ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επεσήμανε μεταξύ άλλων:
– Μετά τον Σεπτέμβριο έχουν αποσυρθεί πλοία έχουν διακοπεί γραμμές και προβλήματα επαναδρομολόγησης πλοίων. Οι ζημιές φθάνουν τα 850 εκατομμύρια ευρώ ενώ μόνο το 2012 ανήλθαν στα 200 εκατ. και για να καλυφθούν χρειάζεται αύξηση κίνησης κατά 40%.
Όμως δεν είναι καθόλου καλές οι προοπτικές για την καλοκαιρινή περίοδο.
Χρειάζονται συντονισμένες προσπάθειες από την κυβέρνηση σε πολλούς τομείς.
Τα πλοία καταναλώνουν ένα εκατομμύριο τόνους καυσίμων ετησίως.
– Εάν απαλλαγεί η ακτοπλοΐα από δημόσιες υπηρεσίες και υποχρεώσεις τότε δεν θα έχουμε ανάγκη κανέναν».
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ.Μουσουρούλης δεν άφησε περιθώρια αισιοδοξίας για την ανάπτυξη της ακτοπλοΐας, αφού πρωτίστως όπως επεσήμανε είναι να βγει η χώρα από την κρίση:
«- Δικαιοσύνη στον τρόπο που πρέπει να δύνονται λύσεις. Υπάρχει θέμα με τη φορολόγηση των εισιτήριων που δεν μπορεί να αναθεωρηθεί αφού είμαστε εγκλωβισμένοι σε οικονομικό αδιέξοδο από το οποίο πιστεύω ότι θα βγούμε σύντομα..
– Είναι εύκολο να εξαπολύεις ρουκέτες κι όποιον πάρει ο χάρος.
Είναι σαφές ότι η αντιμετώπιση της ύφεσης δεν αφορά μόνο αυτό το υπουργείο.
– Για τις κρατικές ενισχύσεις εκτιμώ ότι η πρόταση για τα καύσιμα έχει πρόβλημα κοινοτικού δικαίου. Χώρες γειτονικές απολαμβάνουν ενισχύσεις οι οποίες όμως προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
– Για τη ναυτική εργασία σύντομα θα κάνω συζήτηση με την ΠΝΟ και τον ΣΕΕΝ για τη στήριξη των ναυτεργατών και αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων για την επανακατάρτιση.
– Δεν θα πάρουμε αποφάσεις εάν δεν είναι συμφωνημένες με τους κοινωνικούς εταίρους.
– Για το ακτοπλοϊκό δίκτυο ο ρυθμιστικός και εποπτικός ρόλος της πολιτείας είναι σημαντικός και πρέπει να τον αποζητά ο κλάδος. Το δίκτυο δεν είναι εύκολο να τα ξαναδούμε ειδικά τις άγονες γραμμές. Κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε για τη ροή των χρηματοδοτήσεων. Ο προϋπολογισμός είναι δεσμευμένος με πολυετείς συμβάσεις. Το 55% του προϋπολογισμού αφορά συμβάσεις που λήγουν το 2018-20 ακόμη και 2022.
– Ως υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να στηρίξουμε τον κλάδο και τον έλληνα ναυτικό και να ατενίσουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία».