Επιδεινώθηκε, κατά το 2012, η οικονομική αποδοτικότητα της υπό ιδιωτικοποίηση Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ).
Σε αντίθεση με τα έσοδά της, που αυξήθηκαν, τα κέρδη της επιχείρησης παρουσίασαν μείωση εξαιτίας της μικρότερης ζήτησης φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά και της επιβάρυνσης των αποτελεσμάτων της με αναδρομικές δαπάνες, στο πλαίσιο της ρύθμισης διαφορών με προμηθευτές και πελάτες της.
Συγκεκριμένα, ενώ οι πωλήσεις φυσικού αερίου μειώθηκαν σε όγκο κατά 9% και τα έσοδα – προφανώς λόγω ανόδου των τιμών και αυξημένης συνεισφοράς της θυγατρικής ΔΕΣΦΑ – αυξήθηκαν κατά 11% σε 1,93 δισ. ευρώ, από 1,76 δισ. ευρώ το 2011, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν κατά 37% σε 173,2 εκατ. ευρώ, από 275 εκατ. ευρώ το 2011.
Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 44,2% σε 136,6 εκατ. ευρώ, από 244,7 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ τα καθαρά κέρδη περιορίστηκαν κατά 44,3% σε 106,3 εκατ. ευρώ, από 190,9 εκατ. ευρώ το 2011.
Συγχρόνως, το σύνολο του ενεργητικού της επιχείρησης αυξήθηκε κατά 10,1% σε 3,26 δισ. ευρώ, από 2,96 δισ. ευρώ το 2011, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις της αυξήθηκαν κατά 16,5% σε 1,69 δισ. ευρώ, από 1,45 δισ. ευρώ το 2011.
Τα σχετικά στοιχεία περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) για το 2012. Τα ΕΛΠΕ κατέχουν, ως γνωστόν, σημαντικό ποσοστό των μετοχών της ΔΕΠΑ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων, η συμπίεση της κερδοφορίας της ΔΕΠΑ το περασμένο έτος οφείλεται στη μείωση της εγχώριας ζήτησης φυσικού αερίου και σε προβλέψεις απωλειών λόγω αναδρομικής επανατιμολόγησης προμηθειών αερίου από την τουρκική εταιρεία Botas και ρύθμισης εκκρεμοτήτων της ΔΕΠΑ με τη ΔΕΗ, όσον αφορά το συμβόλαιο παροχής αερίου στην εταιρεία ηλεκτρισμού και τη συμμετοχή της τελευταίας σε κέρδη της ΔΕΠΑ.
Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ιδρύθηκε πριν από 25 χρόνια με πόρους του ελληνικού Δημοσίου και σκοπό τη δημιουργία υποδομών για την εισαγωγή του φυσικού αερίου στην οικονομική ζωή της χώρας.