Κατά 2,1 εκατομμύρια τόνους μειώθηκε η συνολική κατανάλωση καυσίμων στην Ελλάδα το 2011, λόγω της οικονομικής κρίσης και της αύξησης της φορολογίας.
Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Μότορ Όιλ, την περασμένη χρονιά στο εσωτερικό της χώρας μαζί με τα καύσιμα ναυτιλίας και αεροπορίας, καταναλώθηκαν 12,75 εκατ. τόνοι, έναντι 14,9 εκατ. το 2011 και 19,24 εκατ. τόνων το 2008.
Υπάρχει δηλαδή μείωση 14,6% το 2012 έναντι του 2011 και 33,7% έναντι του 2008, χρονιά όπου η κατανάλωση έφτασε τα 19,2 εκατ. τόνους.
Η μεγαλύτερη πτώση, όπως ήταν φυσικό, καταγράφηκε στο πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς η αποθεματοποίηση του Απριλίου του 2012 δεν αντιστάθμισε το πάγωμα της αγοράς από τον Οκτώβριο και μετά, όταν ίσχυσε η αύξηση του ειδικού φόρου.
Έτσι, όλο το 2012 καταναλώθηκε 1,84 εκατ. τόνοι, έναντι 2,83 εκατ. το 2011 και 3,13 εκατ. το 2008 (-35% έναντι του 2011 και -41% έναντι του 2008).
Το καύσιμο που εμφάνισε αύξηση ήταν το πετρέλαιο κίνησης, η κατανάλωση του οποίου ανήλθε σε 2,36 εκατ. τόνους έναντι 2,2 εκατ. το 2011 (+7,5%). Η αύξηση αυτή θα πρέπει να συνδυαστεί άμεσα αφενός με τη μικρή μείωση του ειδικού φόρου που ισχύει από τον Οκτώβριο και αφετέρου με τον περιορισμό του λαθρεμπορίου, ή καλύτερα της παράνομης χρήσης του πετρελαίου θέρμανσης.
Έτσι, με εξαίρεση το κίνησης και τα υγραέρια, όπου και εκεί καταγράφεται αύξηση της κατανάλωσης (10,1%), λόγω μετατροπής χιλιάδων αυτοκινήτων για καύση LPG, σε όλα τα άλλα είδη οι καταναλώσεις είναι μειωμένες έναντι του 2011.
Συγκεκριμένα, στις βενζίνες η μείωση ανήλθε στο 12,6% (-28,5% έναντι του 2008), στα ναυτιλιακά στο 37%, στα αεροπορικά στο 12% και στο μαζούτ στο 11,22%.