Επεκτείνει και τις εγκαταστάσεις στην Ελλάδα
Την επιτυχία της στις ΗΠΑ και την αυξανόμενη ζήτηση του ελληνικού γιαουρτιού εκμεταλλεύεται η ΦΑΓΕ η οποία προχωράει σε επενδύσεις 100 εκατ. δολαρίων. Την ίδια ώρα, σε παραλληλισμό με το χαμηλό εργατικό κόστος στη χώρα μας, η ελληνική γαλακτοβιομηχανία σχεδιάζει την επέκταση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων στην Ελλάδα η οποία είναι η πύλη εξόδου των προϊόντων της προς τις ευρωπαϊκές Αγορές.
Η εταιρεία ποντάρει και στοχεύει στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης των προϊόντων της. Ήδη στις ΗΠΑ ο όγκος των πωλήσεών της από το 2007 έως και το τέλος του 2012 έχει επταπλασιαστεί –από 8.900 τόνους το 2007 σε σχεδόν 63.000 τόνους το 2012- με τη δυναμικότητα του εργοστασίου, το οποίο μέχρι σήμερα έχει απορροφήσει επενδύσεις 189,2 εκατ. ευρώ, να φθάνει τους 85.000 τόνους.
Τα παραπάνω στοιχεία «αναγκάζουν» την εταιρεία να προχωρήσει σε υλοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 100 εκατ. δολαρίων για επέκταση της μονάδας την αμερικανική Αγορά. Η επένδυση αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2013 και να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2014.
Μετά από αυτή την επέκταση, η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου θα φτάσει περίπου στους 160.000 τόνους ετησίως.
Το στοίχημα στην Ελλάδα και τα Οικονομικά στοιχεία
Την ίδια ώρα σχέδια υπάρχουν και για την επέκταση των παραγωγικών εγκαταστάσεων της Ελλάδας, καθώς από τη χώρα μας τροφοδοτεί τις ευρωπαϊκές Αγορές. Σημειώνεται ότι σήμερα η εταιρεία διαθέτει τα προϊόντα της σε περίπου 280 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ήτοι 75.000 καταστήματα λιανικής πώλησης σε 35 χώρες.
Σε ότι αφορά στην πορεία των οικονομικών της μεγεθών η ΦΑΓΕ εμφάνισε πέρυσι αύξηση πωλήσεων και εκτόξευση κερδοφορίας. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2% και έφθασαν τα 550,1 εκατ. δολ. έναντι 539,2 εκατ. δολ. το 2011.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση για την πορεία των οικονομικών της μεγεθών οι πωλήσεις επηρεάστηκαν αρνητικά από την ενίσχυση του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ. Αυτή η αρνητική επίπτωση για το έτος που έληξε στις 31 του Δεκέμβρη 2012 ήταν 19.500.000 δολάρια ή 3,6% επί των πωλήσεων.
Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι η αύξηση των πωλήσεων οφειλόταν στην αύξηση των πωλήσεων σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία με 27,1%, 10,5% και 26,4%, αντίστοιχα. Αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από πτώση κατά 26,9% των πωλήσεων στην Ελλάδα.
Εν αντιθέσει με την αύξηση των πωλήσεων σε αξία οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν κατά 0,9% εξαιτίας των απωλειών που συνεχίζει να καταγράφει η εταιρεία στην Ελλάδα.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 100,8 εκατ. ευρώ, έναντι 5,1 εκατ. ευρώ το 2011.
Η μεγάλη αύξηση της κερδοφορίας οφείλεται στην επιστροφή φόρου ύψους 80,5 εκατ. δολ (68,6 εκατ. δολ. καθαρό).
Ειδικότερα περίπου το 57,1% των πωλήσεων της και το 71,3% του EBITDA δημιουργήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες και το 42,9% των πωλήσεων και το 28,7% των EBITDA δημιουργήθηκαν στην Ευρώπη, κυρίως στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία.
Σε ότι αφορά στη θέση της έναντι του ανταγωνισμού η εταιρεία ελέγχει μερίδιο 5,2% στην αμερικανική αγορά (στοιχεία της IRI), κατέχοντας την τέταρτη θέση, στο 18,8% σε αξία και 11,5% σε όγκο ανέρχεται το μερίδιό της στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου ελέγχει την τρίτη θέση.
Κατέχει τη δεύτερη θέση στην Ιταλία με μερίδιο 21,8% και την πρώτη θέση στην Ελλάδα με μερίδιο 21,6%.