Περαιτέρω συρρίκνωση εμφανίζει ο εγχώριος κλάδος του χονδρικού εμπορίου ειδών ένδυσης και υπόδησης, καθώς η οικονομική ύφεση και τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης έχουν αρνητική επίδραση στο διαθέσιμο εισόδημα και την ψυχολογία των νοικοκυριών, μειώνοντας την κατανάλωση ειδών ένδυσης και υπόδησης, κυρίως επωνύμων.
Τα παραπάνω επισημαίνει σε πρόσφατη μελέτη της η Hellastat, σημειώνοντας πως, βάσει του δείκτη όγκου της ΕΛΣΤΑΤ, το 2011 ο τομέας ένδυσης-υπόδησης κατέγραψε πτώση 18,8%. Πρόκειται, μάλιστα, για τη μεγαλύτερη απώλεια συγκριτικά με τους υπόλοιπους κλάδους του λιανικού εμπορίου.
Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2012 η πτώση έγινε εντονότερη και διαμορφώθηκε σε 21,5% σε ετήσια βάση, με τη σωρευτική μείωση σε σχέση με το 2005 να ανέρχεται σε περίπου 30%.
Όπως παρατηρεί η Hellastat, σημαντικοί αντιπρόσωποι γνωστών εμπορικών σημάτων βρίσκονται σε διαδικασία πτώχευσης, έχοντας απωλέσει τα δικαιώματα διακίνησης των εν λόγω brands. Ενδεικτικά, η Ridenco δεν διακινεί πλέον τις μάρκες Timberland και Nautica που αντιπροσώπευε για χρόνια, ενώ οι Burberry και D&G διακινούν τα προϊόντα τους απευθείας στην ελληνική αγορά, μετά την πτώχευση της Γαβαλάς Α.Ε.
Επιπλέον, οι εταιρείες είναι αντιμέτωπες με τις έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις που προκαλούν οι εισαγωγές ενδυμάτων χαμηλού κόστους από ασιατικές κυρίως χώρες (Κίνα, Ινδία, Πακιστάν κ.ά.), ενώ πολλά από αυτά τα προϊόντα εμπορεύονται παράνομα. Σημαντικό κανάλι διανομής για τους χονδρεμπόρους αποτελούν πλέον τα εκπτωτικά καταστήματα, τα οποία προσφέροντας ελκυστικές τιμές δεικνύουν ανθεκτικότητα στη κρίση.
Από χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου προκύπτει πως ο συνολικός κύκλος εργασιών των εταιρειών του δείγματος το 2011 υποχώρησε για τρίτη διαδοχική χρονιά κατά 10,1%, στα 934,51 εκατ. ευρώ.
Το 80% των εταιρειών σημείωσαν κάμψη πωλήσεων, με τη μέση κάμψη να διαμορφώνεται σε -15,9%.