Την «φουρτούνα» στην οποία έχει εγκλωβιστεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αποτυπώνει σε έκθεσή του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) σε πρόσφατη έκθεσή του, καθώς αναφέρει ότι η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου για το 2012 τελικά έκλεισε στο 2%, το χαμηλότερο ποσοστό από το 1981 όπου ξεκίνησαν και οι μετρήσεις.
Τον αντίστοιχο χρόνο, δηλαδή το 2011, η ανάπτυξη είχε φτάσει το 5,%.
Αρνητικές είναι και οι προβλέψεις του Οργανισμού για το 2013, εκτιμώντας την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου για φέτος περίπου στο 3,3%. Οι προηγούμενες προβλέψεις για το 2013 έκαναν λόγο αρχικά για ανάπτυξη 5,6%, μετά μειώθηκαν στο 4,5%, για να φτάσουμε στην πρόσφατη εκτίμηση του 3,3%. Ο μέσος όρος ανάπτυξης της 20ετίας είναι 5% και οποιαδήποτε ανάπτυξη μικρότερη του μέσου όρου ουσιαστικά δεν επιφέρει θετικά αποτελέσματα στο εμπόριο.
Καμπανάκι κρούει για το 2013 ο Γενικός Διευθυντής του ΠΟΕ, Pascal Lamy, επισημαίνοντας πως η φετινή χρονιά μπορεί να αποδειχθεί χειρότερη, λόγο της εντεινόμενης οικονομικής ύφεσης, αλλά και του κινδύνου κάποιες χώρες να βάλουν περιορισμούς στις εμπορικές τους συναλλαγές.
«Η δραστική μείωση του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 2% για το 2012, οφείλεται κυρίως στην με αργούς ανάπτυξη οικονομία των αναπτυγμένων χωρών και στην μεγάλη αβεβαιότητα για το μέλλον της Ευρωζώνης. Η μείωση της παραγωγής και η αύξηση της ανεργίας στις αναπτυγμένες χώρες είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών άρα και την μείωση των εξαγωγών σε αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες οικονομίες» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA και προσθέτει:
«Στην τελευταία έκθεση του Baltic and International Maritime Council (BIMCO), αναφέρεται ότι για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια η προσφορά πλοίων (Supply) δείχνει να αρχίζει να εκλογικεύεται αφού τις πρώτες 11 εβδομάδες του 2013 παραδόθηκαν 17 εκατομμύρια DWT ενώ το 2012 ο ίδιος αριθμός τονάζ παραδόθηκε σε 7 εβδομάδες.
Ταυτόχρονα αναφέρει ότι στις 11 πρώτες εβδομάδες του 2013 οδηγήθηκαν προς διάλυση 6 εκατομμύρια DWT. Όμως επισημαίνει ότι η ουσιαστική ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης (Supply – Demand) δεν θα επέλθει από τη μία μέρα στην άλλη, τονίζοντας ότι ύστερα από 4 χρόνια συνεχόμενης αύξησης της προσφοράς με μεγαλύτερο ρυθμό από αυτόν της ζήτησης χρειάζεται κάποιο διάστημα μέχρι να μπορούμε να μιλάμε για εξισορρόπηση και κατ’ επέκταση για αύξηση των ημερησίων εσόδων των πλοίων»