Σαφή βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης διεθνώς διαπιστώνει έκθεση της Nielsen όπου αναφέρεται ότι Έλληνες και Πορτογάλοι εξακολουθούν να είναι οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές ανά τον κόσμο.
Ο διεθνής δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen αναρριχήθηκε κατά 2 μονάδες βάσης στο 93, ενώ το προηγούμενο τρίμηνο είχε μειωθεί κατά μία μονάδα. Η πιο αισιόδοξη καταναλωτική αγορά στον κόσμο είναι… η Ινδονησία.
Στην Ιαπωνία, όπου η κεντρική τράπεζα προχώρησε σε μαζική χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ενισχύθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2006, αν και οι Ιάπωνες παραμένουν αρκετά επιφυλακτικοί.
Οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές είναι οι Πορτογάλοι και ακολουθεί η Ελλάδα. Επισημαίνεται ωστόσο, ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα βελτιώθηκε . Συγκεκριμένα, στην Πορτογαλία ο δείκτης διαμορφώθηκε στο 31 καταγράφοντας πτώση 7 μονάδων στο τρίμηνο, ενώ στην Ελλάδα άγγιξε το 40 καταγράφοντας άνοδο 5 μονάδων στο τρίμηνο.
«Οι αδύναμες συνθήκες στην αγορά εργασίας των υπερχρεωμένων χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, εκ των οποίων η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Σπανία και η πρόσφατη χρηματοοικονομική κρίση στην Κύπρο αποτελούν νέες ενδείξεις της εύθραυστης κατάστασης της ευρωπαϊκής οικονομίας» δήλωσε ο Βενκατές Μπάλα, επικεφαλής οικονομολόγος του The Cambridge Group της Nielsen.