Περισσότερες από 500 ελληνικές επιχειρήσεις, προερχόμενες από σχεδόν όλους τους κλάδους, έχουν κάνει την εγγραφή τους στην πλατφόρμα ProGreece του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου.
Το διαδραστικό κοινωνικό δίκτυο και διαδικτυακή πλατφόρμα ProGreece, το οποίο στόχο έχει να συνδέσει τις ελληνικές επιχειρήσεις με τη ζήτηση που εκδηλώνεται στη γερμανική αγορά για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους εκτιμάται ότι θα έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Ιούνιο.
Εντός του Μαΐου θα πραγματοποιηθεί μεγάλη καμπάνια μάρκετινγκ και ενημέρωσης στη γερμανική αγορά, ώστε ν’ ανοίξουν οι “πόρτες” της μεγαλύτερης αγοράς της Ευρώπης για τις ενδιαφερόμενες ημεδαπές εταιρείες, που θα διεκδικήσουν την είσοδό τους στην πλατφόρμα.
Τα παραπάνω επισήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο μάνατζερ του έργου, Ματίας Χόφμαν, υπεύθυνος και για τη διεπιχειρησιακή (B2B) Διαδικτυακή Πλατφόρμα για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ.Χόφμαν, στο πλαίσιο έρευνας για τον βαθμό ικανοποίησης των Ελλήνων επιχειρηματιών από τις υπηρεσίες που προσφέρει μέχρι στιγμής η υπό δημιουργία πλατφόρμα “ProGreece”, αυτοί δήλωσαν -στη συντριπτική τους πλειοψηφία- ευχαριστημένοι.
Ικανοποιημένες από τις υπηρεσίες της πλατφόρμας δηλώνουν οι επιχειρήσεις “Από τις 44 επιχειρήσεις, που συμμετείχαν στο δείγμα της έρευνας, οι 32 δήλωσαν ικανοποιημένες από την ευκολία δημιουργίας ενός επιχειρηματικού προφίλ στην πλατφόρμα, την οποία χαρακτηρίζουν ως φιλική προς τον χρήστη. Οι ίδιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι συνολικά για την πρωτοβουλία, η οποία επιδιώκει να συνδέσει την ελληνική προσφορά με τη γερμανική ζήτηση. Οκτώ επιχειρήσεις επέλεξαν να μην απαντήσουν στη συγκεκριμένη ερώτηση, ενώ τέσσερις δήλωσαν μη ικανοποιημένες. Οι τελευταίες όμως θεωρώ ήταν παραπληροφορημένες, γιατί πίστευαν ότι η πλατφόρμα ήδη λειτουργεί, κάτι που θα γίνει σύντομα. Η λειτουργία της πλατφόρμας μπορεί να ξεκινήσει και σταδιακά, δηλαδή αυτή να τίθεται σε λειτουργία για κάθε κλάδο που θα είναι έτοιμος, αλλά και στο σύνολό της αναμένεται να λειτουργήσει σύντομα, πιθανότατα μέσα στον Ιούνιο “, σημείωσε ο κ.Χόφμαν.
Οι κλάδοι από τους οποίους προέρχονται οι επιχειρήσεις Ερωτηθείς για τη γεωγραφική προέλευση των επιχειρήσεων που εγγράφηκαν στην πλατφόρμα, ο ίδιος επισήμανε ότι, αν και η Βόρεια Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο, ωστόσο -μετά το “άνοιγμα” που έγινε στο διαδίκτυο- υπάρχει συμμετοχή και από άλλες περιοχές της χώρας, όπως η Αθήνα.
Ως προς τους κλάδους από τους οποίους προέρχονται οι επιχειρήσεις, ο κ.Χόφμαν γνωστοποίησε ότι οι κυριότεροι είναι οι εξής: μεταποίηση (84 από τις περίπου 500), τρόφιμα-ποτά (67), υπηρεσίες μηχανικού (63), συμβουλευτική επιχειρήσεων (60), γενικές εισαγωγές-εξαγωγές (59), δομικά υλικά (46), κλωστοϋφαντουργία-ένδυση-επιπλοποιία (39), ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (38) και τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (35).
Η πλατφόρμα “ProGreece” δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Γενικού Προξενείου της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, που υποστηρίζεται από το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, τους συνδέσμους Βιομηχανιών και Εξαγωγε?ων Βορείου Ελλάδος, το Σύλλογο Ελλήνων Μεταναστών και Ομογενών από τη Γερμανία, την Ένωση Νέων Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης και την Mediascape ltd..
Στόχος της πλατφόρμας είναι η ενίσχυση των ελληνικών επιχειρήσεων, η στήριξη της απασχόλησης με τη διατήρηση ή και την αύξηση των θέσεων εργασίας, η δημιουργία σταθερών συνεργασιών η?/και επενδύσεων μεταξύ ελληνικών και γερμανικών εταιριών, όπως και η τόνωση της εμπιστοσύνης της γερμανικής αγοράς στην ελληνική.
Η πλατφόρμα ProGreece προσφέρει τη δυνατότητα για: δημιουργία εταιρικών παρουσιάσεων, προβολή των παραγωγικών δυνατοτήτων των ελληνικών επιχειρήσεων (supply side), συγκέντρωση στοιχείων για τη ζήτηση από γερμανικές επιχειρήσεις (demand side), αντιστοίχηση προσφοράς – ζήτησης και ενημέρωση ενδιαφερόμενων εταιριών, επικοινωνία μεταξύ επιχειρήσεων και δημιουργία «κοινωνικού επαγγελματικού δικτύου» (social business network). Η εγγραφή των επιχειρηματιών στην πλατφόρμα είναι δωρεάν.