Να εδραιώσει τη θέση της στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας φαίνεται πως επιχειρεί η Cosco, ο κινεζικός κολοσσός ο οποίος ήδη από το 2009 έχει αναλάβει τη διαχείριση και αναβάθμιση δύο προβλητών του Πειραιά, αυξάνοντας σημαντικά τον όγκο των εμπορευμάτων που διακινούνται.
«Η Cosco δείχνει τεράστιο ενδιαφέρον και ο πρωθυπουργός μας είναι ανοικτός να συζητήσει οποιαδήποτε σημαντική ανάμειξη περαιτέρω και ενίσχυση της θέσης της Cosco στον Πειραιά», δήλωσε σήμερα στην τηλεόραση του Σκάι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιος Σταυρίδης, σημειώνοντας ότι τις επόμενες εβδομάδες θα γίνει διεξοδική συζήτηση για το θέμα.
Ο κ. Σταυρίδης πρόσθεσε ότι το ΤΑΙΠΕΔ υπέγραψε συμφωνία με την China Development Bank για την χρηματοδότηση επιχειρήσεων που θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στην Κίνα, μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας που με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά πραγματοποιεί τετραήμερη επίσημη επίσκεψη στη χώρα.
Πέντε νέες γερανογέφυρες στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων
Σήμερα, άλλωστε, κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά, το φορτηγό πλοίο «Zhenhua 24» από τη Σαγκάη, μεταφέροντας πέντε από τις πιο σύγχρονες γερανογέφυρες στον κόσμο, τύπου super post panamaχ, προκειμένου η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ ΑΕ, να θέσει σε πλήρη λειτουργία τον προβλήτα ΙΙΙ, ταχύτερα απ’ ό,τι προβλέπεται στις συμβατικές της υποχρεώσεις με το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή το 2016.
Στο λιμάνι του Πειραιά, με την ολοκλήρωση της πλήρους λειτουργίας της προβλήτα τρία, αναμένονται ακόμα δύο σύγχρονες γερανογέφυρες ιδίου τύπου.
Με την άφιξη των πέντε γερανογεφυρών super post panamaχ, ο ΣΕΠ θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία έως και 360 μέτρα και να αδειάζει περίπου 4.000 κοντέινερ μέσα σε 24 ώρες.
Η ανυψωτική ικανότητα των νέων γερανογεφυρών είναι από 65-85 τόνους και κάθε μία ζυγίζει περίπου 2.000 τόνους.
Θέλουμε να αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας, είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εμπορικός διευθυντής της Cosco Τάσος Βαμβακίδης και εκτίμησε ότι με τις νέες γερανογέφυρες οι αριθμοί των κινήσεων θα φθάσουν στα ύψη. Εκτίμησε ότι με τη λειτουργία των προβλητών 2 και 3 ο ΣΕΠ θα μπορεί να διαχειριστεί περίπου 4,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έως το τέλος του 2013. Τόνισε, μάλιστα, ότι η προβλήτα 2 αυτή τη στιγμή έχει εξαντλήσει το 80% της δυνατότητάς της.
Η υλοποίηση των επενδύσεων και των σχεδιασμών της ΣΕΠ ΑΕ ξεκίνησαν το 2010. Το 2008 κέρδισε το διεθνή διαγωνισμό παραχώρησης των προβλητών 2 και 3 του ΟΛΠ με στόχο να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά να κυρίαρχο διαμετακομιστικό κόμβο της Μεσογείου.
Από το 2010 έως το 2012 η Cosco διακίνησε συνολικά 3.911.674 εμπορευματοκιβώτια σε Α (μονάδα μέτρησης των κοντέινερ) σε 4191 πλοία.
Το 2010 διακίνησε 685.440 εμπορευματοκιβώτια Α σε 965 πλοία, το 2011, 1.118.147 Α σε 1359 πλοία και το 2012, 2.108.087 Α και 1867 πλοία. Το πρώτο τρίμηνο του 2013 διακινήθηκαν συνολικά 535.000 εμπορευματοκιβώτια.
Σε δύο χρόνια, από σήμερα, με τις νέες επενδύσεις στον ΣΕΜΠΟ ΙΙΙ υπολογίζεται, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ της Cosco και της Eθνικής Tράπεζας, τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια να αγγίξουν τα 4,7 εκατ. (teu) από 2.108.087 που ήταν το 2012.
Σήμερα ο κινεζικός κολοσσός απασχολεί στην Ελλάδα περίπου 1000 Έλληνες εργαζόμενους. Περίπου 273 είναι υπάλληλοι της Cosco και άλλοι 700 εργαζόμενοι από εργολαβικά συνεργεία.
Η ΣΕΠ διαθέτει τέσσερις υπάρχουσες αποβάθρες στον Προβλήτα ΙΙ, οι οποίες θα επεκταθούν σε έξι αποβάθρες, όταν ολοκληρωθούν τα έργα του Προβλήτα ΙΙΙ.
Σημειώνεται ότι, πρόσφατα η HP έχει κατέληξε σε καταρχήν συμφωνία με το terminal της COSCO στον Πειραιά (PCT) για την εγκατάσταση στην Ελλάδα, έως το τέλος του έτους, σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας.
Έως τώρα, τα προϊόντα της εταιρείας διακινούνταν μέσω του λιμανιού του Ρότερνταμ στην Ολλανδία. Ωστόσο, η επιλογή του Πειραιά προκρίθηκε για επιχειρησιακούς, αλλά και για οικονομικούς λόγους.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, προβλέπεται η εγκατάσταση στον Πειραιά του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την κεντρική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη βόρεια Αφρική, ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και για τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.