Tα IKEA μειώνουν τις τιμές και κάνουν προσλήψεις.
Το τρίπτυχο υγιής επιχειρηματικότητα, κοινωνία και ανθρώπινο δυναμικό αποτελούν τον γνώμονα, σύμφωνα με τον οποίο πορεύονται τα ΙΚΕΑ του ομίλου Φουρλή στην ελληνική αγορά. Σε μια εποχή οικονομικής κρίσης με την ψυχολογία των καταναλωτών να βρίσκεται στο ναδίρ, ο βραχίονας της σουηδικής πολυεθνικής στην Ελλάδα επενδύει στην περιφέρεια, ενδυναμώνει τους δεσμούς του με τις τοπικές κοινωνίες, δημιουργεί νέες θέσεις απασχόλησης και μειώνει ή διατηρεί σταθερές τις τιμές σε μια σειρά κωδικών προϊόντων του.
Μέσα από την υλοποίηση ανάλογων δράσεων προσπαθεί να θωρακίσει την ηθική υπόσταση του «επιχειρείν», να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα και να εξασφαλίσει τα εχέγγυα των προοπτικών ευημερίας, για τις μελλοντικές γενιές. Μόλις πριν από έναν μήνα, τα ΙΚΕΑ εγκαινίασαν το νέο τους κατάστημα στα Ιωάννινα, δημιουργώντας 230 καινούριες θέσεις απασχόλησης σε μια περιοχή, όπου έχει χαρακτηριστεί από την ευρωπαϊκή περιφέρεια, ως μία από εκείνες με το χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στην ευρωπαϊκή περιφέρεια, ενώ συνολικά ο όμιλος απασχολεί 2.000 εργαζόμενους.
Στόχος του επικεφαλούς της επιχείρησης, Βασίλη Φουρλή είναι να μη μειωθούν οι μισθοί των υπαλλήλων του στα καταστήματα, αλλά ούτε και να γίνουν περικοπές προσωπικού, δείχνοντας έτσι την εμπιστοσύνη του στην αξία του ανθρώπινου κεφαλαίου και δυναμικού. Οι τιμές Τα ΙΚΕΑ αποτελούν «ναυαρχίδα» του ομίλου Φουρλή και κατέχουν ηγετική θέση στην ελληνική αγορά αποσπώντας τη μερίδα του λέοντος, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Γι’ αυτό και η θυγατρική της σουηδικής αλυσίδας στη χώρα μας έχει δεσμευτεί οι τιμές των προϊόντων της, να είναι οι χαμηλότερες στον κλάδο. Στο νέο τιμοκατάλογο του 2011, η ΙΚΕΑ κατάφερε να μειώσει τις λιανικές τιμές σε 271 κωδικούς σε σχέση με πέρυσι, ενώ σε άλλα 1.113 προϊόντα του καταλόγου, οι τιμές διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Αύξηση τιμών έγινε σε μόλις 21 προϊόντα, ενώ σημαντικό είναι και το γεγονός πως, οι τιμές όλων των κωδικών της πολυεθνικής παραμένουν σταθερές για έναν ολόκληρο χρόνο. Στόχος είναι, να σταθεί κοντά στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, μέσα σε μια δυσμενή οικονομική συγκυρία και να μπορεί να του προσφέρει ποιοτικά προϊόντα, με άποψη και μοναδική αισθητική προσέγγιση, σε τιμές προσιτές για όλα τα «βαλάντια». Ισχυρά μεγέθη Παγκοσμίως, η ΙΚΕΑ παρουσίασε το οικονομικό έτος 2010 αύξηση των πωλήσεών της κατά 7%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αγγίζοντας τα 23,1 δισ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 6.1%. Η ευρωστία της ΙΚΕΑ, επιτρέπει μεγάλο βαθμό ανεξαρτησίας και ευελιξίας στην επιχειρηματικότητα.
Η ΙΚΕΑ, χαράσσει τη δική της επιτυχημένη πορεία στην ελεύθερη αγορά, κάνοντας σωστές επενδύσεις και διευρύνοντας το δίκτυό της, ώστε να γίνεται προσιτή σε όλο και περισσότερους καταναλωτές. Παρά το ασταθές οικονομικό περιβάλλον το 2010, άνοιξαν 12 καινούργια καταστήματα σε 8 χώρες, ενώ υλοποιήθηκε και ένα σημαντικό πρόγραμμα ανανέωσης των υπαρχόντων. H ΙΚΕΑ, σε διεθνές επίπεδο, απασχολεί 127.000 εργαζομένους, από 14 διαφορετικές εθνικότητες, σε 41 χώρες, ενώ το 40% από τα 200 ανώτατα στελέχη είναι γυναίκες. Ακόμη και μέσα από τα ισχυρά της μεγέθη αποτυπώνεται το ότι σήμερα περισσότερο παρά ποτέ, η κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων αποκτά τη σημαντικότητα που της αρμόζει, τόσο για τον άνθρωπο, όσο και την αγορά. Η επιχειρηματικότητα, μπορεί και πρέπει στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, να προωθεί πρακτικές και ενέργειες, που στηρίζουν πάνω απ’ όλα τη συλλογική κοινωνική ευημερία.
Η υλοποίηση δράσεων, που όχι μόνο δεν παραβιάζουν αξίες – πλαίσια, αλλά αποτελούν «παράθυρο» στην ευκαιρία και την αλλαγή υποδηλώνει πως η επιχειρηματικότητα στην εποχή της κρίσης δεν είναι δίλημμα επιβίωσης, ούτε ευκαιριακή με μοναδικό σκοπό της το κέρδος για τους ομίλους. Το κοινωνικό πρόσωπο της πολυεθνικής Τα ΙΚΕΑ δεν λειτουργούν όμως, μόνο «φορώντας» το επιχειρηματικό τους πρόσωπο, αλλά και εναλλάσσοντάς το με το κοινωνικό. Έτσι, το Ίδρυμα ΙΚΕΑ δώρισε 45 εκατομμύρια ευρώ σε διάφορα προγράμματα στήριξης, σε συνεργασία με οργανισμούς όπως η UNICEF, Save the Children, UNDP κλπ. Στην Ελλάδα, η συνεργασία της ΙΚΕΑ με την UNICEF, τις ημέρες των εορτών ενίσχυσε τις δράσεις της οργάνωσης με το ποσό των 115.000 ευρώ, που θα δοθούν, ειδικά για τη στήριξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Παράλληλα, ο όμιλος στήριξε το πρόγραμμα της Εθνικής Αντικαρκινικής Εκστρατείας, προσφέροντας 1 ευρώ, με την αγορά ενός φυτού, στο πλαίσιο της δράσης «Για να γίνει η ελπίδα τρόπος ζωής». Αξίζει να σημειωθεί και η πλήρης ανακαίνιση του ξενώνα του «Χατζηπατέρειου» Κέντρου Αποκατάστασης Σπαστικών Παιδιών, το καλοκαίρι του 2010, από τις εταιρίες του Ομίλου Φουρλή. Ο Όμιλος Φουρλή και η ΙΚΕΑ, μέσα από την αυξημένη κοινωνική και περιβαλλοντική συνείδηση, επιτυγχάνει να βρίσκεται στην πρωτοπορία της αγοράς. Η κοινωνική αποτελεσματικότητα του Ομίλου εγγυάται τόσο την σταθερά υγιή επιχειρηματικότητα, όσο και την τόνωση και διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής.