ΤΖΩΡΤΖΗΣ ΚΟΥΤΣΟΛΙΟΥΤΣΟΣ
Οι χρηματιστές «δείχνουν» Κίνα στη Folli Follie
Βλέποντας τις δυσκολίες στην ελληνική αγορά και με την… σύμφωνη γνώμη των χρηματιστηριακών οίκων, με τους οποίους συνεργάζεται, οι οποίοι βλέπουν ιδιαίτερα ευνοϊκή την παρούσα συγκυρία για επενδύσεις, ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος επιμένει στην επέκταση της Folli Follie Group στην Κίνα, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την ραγδαία ανάπτυξη της οικονομίας του «κόκκινου δράκου». Το σχέδιο του κ. Κουτσολιούτσου είναι, να ανοίξει 35 καταστήματα, μέσα στο 2011, στην Κίνα, έναντι των 22 που άνοιξαν το 2010, ενώ ο συνολικός αριθμός, που έχει θέσει σαν στόχο είναι να λειτουργούν το 2012 300 καταστήματα, σε 100 πόλεις της Κίνας. Αν αυτό το σχέδιο πετύχει, τότε θα καταστήσει την κινέζικη αγορά την μεγαλύτερη δραστηριότητα του ομίλου.
Οι εκτιμήσεις για το εγχείρημα αυτό του κ. Κουτσολιούτσου, σε αυτή την περίοδο από τους χρηματιστηριακούς οίκους είναι θετικές, προβλέποντας ότι οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες αποτελούν ευκαιρία για οικονομικότερη επέκταση στις διεθνείς αγορές. Ιδιαίτερα, η Goldman Sachs προβλέπει αύξηση κερδών ανά μετοχή κατά 14% για το 2011, ενώ πιο επιφυλακτική είναι η Morgan Stanley, χωρίς να αποτρέπει όμως το σχέδιο. Πάντως, ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος προγραμματίζει έτσι κι αλλιώς, να ενισχύσει την προσπάθεια περαιτέρω επέκτασης του ομίλου στην Κίνα, με την εισαγωγή της θυγατρικής Links of London, που παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, σαν δεύτερο εμπορικό brand στην αγορά της Κίνας, μετά τη Folli Follie, ενώ εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο, μέσα στο 2011, να αποσχισθεί η Links of London και να εισαχθεί στο ασιατικό χρηματιστήριο.
Μπορεί το βασικό πλάνο, να αφορά την επέκταση της Folli Follie στην Κίνα, όμως το πρώτο επιχειρηματικό άνοιγμα του 2011 έγινε στην Αμερική, σε εφαρμογή του σχεδίου, που μελετούσαν επί τρία χρόνια ο ιδρυτής της Folli Follie, Δημήτρης Κουτσολιούτσος και ο γιος του Τζώρτζης. Το πρώτο κατάστημα, που είχαν ανοίξει στη Νέα Υόρκη άφησε υποσχέσεις, αλλά περίμεναν να διαπιστώσουν πόση πτώση μπορεί να είχαν οι πωλήσεις, λόγω της οικονομικής κρίσης και στην Αμερική. Η διαφαινόμενη ανάκαμψη, ενθάρρυνε τον κ. Κουτσολιούτσο και την περασμένη Τρίτη άνοιξε το δεύτερο κατάστημα της Folli Follie στο Σόχο του Μανχάτταν, ενώ προωθείται και το σχέδιο για τη δημιουργία shop in shop, σε μεγάλα αμερικανικά καταστήματα. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, ο στόχος της εταιρείας είναι να αποκτήσει ένα δίκτυο 10 – 12 καταστημάτων μέσα στο 2011, μέσω αποκλειστικής συνεργασίας με κάποια από τα μεγάλα τοπικά καταστήματα.