Με μεγάλη αποτελεσματικότητα εξελίσσεται η εκστρατεία διαρκείας της Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Νεάπολης – Συκεών για την εξάλειψη κάθε εστίας ρύπανσης που δημιουργούν τα εγκαταλειμμένα οχήματα στους δρόμους και στις γειτονιές του δήμου, κάτι που πιστοποιείται από τα απολογιστικά στοιχεία.
Σύμφωνα με αυτά, μέσα στο 2012 και από τις τέσσερις Δημοτικές Ενότητες απομακρύνθηκαν οριστικά 127 εγκαταλειμμένα οχήματα, από τα συνολικά 767 που εντοπίστηκαν στους δρόμους του δήμου, ενώ σε άλλα 532 επικολλήθηκε το ειδικό σήμα της επικείμενης απόσυρσής τους.
Όπως υπογραμμίζει ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης «καθημερινά προσπαθούμε με κάθε τρόπο να δώσουμε λύση σε προβλήματα συνδεδεμένα με την καθημερινότητα των πολιτών μας προς όφελος της δημόσιας υγείας, της αισθητικής του δήμου μας, της λειτουργικότητας των δρόμων και της διευκόλυνσης στάθμευσης, απελευθερώνοντας νέες θέσεις για τους κατοίκους.
Για στατιστικούς λόγους, αξίζει να αναφέρουμε ότι, συνολικά, στον πρώην δήμο Συκεών (νυν δημοτική ενότητα Συκεών), όπου τα εγκαταλειμμένα οχήματα αποτελούσαν αρμοδιότητα της Δημοτικής Αστυνομίας από το 2.000, απομακρύνθηκαν από τότε έως και σήμερα 962 οχήματα».
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας Τάσο Τσακιρίδη, «πέρα από θέματα ασφαλείας των πολιτών, η Δημοτική Αστυνομία συνεχίζει καθημερινά την πολυεπίπεδη δράση της και όσον αφορά την προστασία του αστικού περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα των εγκαταλειμμένων οχημάτων που αποτελούν εστίες ρύπανσης και μόλυνσης».
«Η βελτίωση των όρων διαβίωσής μας δεν επιτυγχάνεται μόνο με την επιβολή κυρώσεων και διοικητικών προστίμων. Προηγείται η ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση των πολιτών. Απευθύνουμε, λοιπόν, έκκληση συνεργασίας στους δημότες να απομακρύνουν τα εγκαταλειμμένα οχήματα και να τα τοποθετούν σε ιδιόκτητα οικόπεδα», τονίζει.
Να σημειωθεί ότι η Δημοτική Αστυνομία είναι σε 24ωρη βάση στη διάθεση του πολίτη που θέλει να δηλώσει ένα εγκαταλελειμμένο όχημα. Οι δημότες που το εντοπίζουν, μπορούν να ενημερώνουν στο τηλέφωνο 2310.671100 -181 εσωτ., ώστε να διευκρινιστεί η θέση που είναι σταθμευμένο το όχημα.
Τι προβλέπει ο νόμος
Η απομάκρυνση των εγκαταλειμμένων οχημάτων γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 116 ΦΕΚ 81 Α’/05-03-2004. Αρχικά γίνεται εντοπισμός του σταθμευμένου οχήματος και καταγραφή αυτού. Ένα μεταφορικό μέσο χαρακτηρίζεται εγκαταλελειμμένο διότι:
– Αφέθηκε σε δημόσιο ή κοινοτικό δρόμο στον οποίο απαγορεύεται η στάθμευση για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από 30 ημέρες
– Αφέθηκε σε δημόσιο, δημοτικό ή κοινοτικό λιμενικό κοινόχρηστο χώρο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από 90 ημέρες χωρίς την άδεια της αρμόδιας Υπηρεσίας ή Αρχής
– Αφέθηκε σε ιδιωτικό χώρο χωρίς προηγούμενη συγκατάθεση του κυρίου ή του νομέα του χώρου κατά δήλωσή του
– Αποτελεί γενικά κίνδυνο για το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων, καθώς και για τη δημόσια ή ιδιωτική περιουσία.
Εφόσον συντρέχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους το σταθμευμένο μεταφορικό μέσο χαρακτηρίζεται ως εγκαταλελειμμένο και επικολλάται σε αυτό ειδικό αυτοκόλλητο. Μέσα σε 45 ημέρες από την επικόλληση καλείται με το ειδικό αυτοκόλλητο ο ιδιοκτήτης να το απομακρύνει.
Μετά την παρέλευση των 45 ημερών, το σταθμευμένο μεταφορικό μέσο, εάν παραμένει στην ίδια θέση, απομακρύνεται και παραδίδεται σε εγκεκριμένη εταιρεία ανακύκλωσης, η οποία αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία για τη διαγραφή του οχήματος και την ανακύκλωσή του, παρέχοντας στο τέλος πιστοποιητικό καταστροφής στο δήμο. Το όχημα παραμένει στην εταιρεία ανακύκλωσης σε αναμονή του ιδιοκτήτη του επί 10ημέρου.
Στην περίπτωση που τα εγκαταλειμμένα οχήματα φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας, ο δήμος μέσω του αρχείου του υπ. Μεταφορών αναζητά τα στοιχεία του ιδιοκτήτη και τον ενημερώνει σχετικά. Εάν αυτός επιθυμεί να κρατήσει το όχημα χωρίς να το κινεί για συναισθηματικούς ή άλλους λόγους, τότε υποχρεούται να το αποθηκεύσει σε ιδιωτικό χώρο ιδιοκτησίας του ή ιδιοκτησίας τρίτου.