Τίτλοι τέλους για την Athens Airways, την αεροπορική εταιρεία του Σάκη Ανδριανόπουλου, που αποτελεί το πρώτο θύμα της απόφασης της Κομισιόν για την μη συγχώνευση Olympic Air – Aegean Airlines και του σκληρού ανταγωνισμού που αναμένεται να επικρατήσει στην ελληνική αεροπορική αγορά.
Ο κ. Ανδριανόπουλος κατέθεσε τη Δευτέρα την άδεια της Athens Airways στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και προσγείωσε για πάντα τον – μικρό – στόλο των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου ERJ-145 της Empraer, που απέκτησε η εταιρεία από τον Ιανουάριο του 2009, που έκανε την πρώτη πτήση, ως σήμερα.
Σύμφωνα με τον κ. Ανδριανόπουλο η συνέχιση της λειτουργίας της Athens Airways θα ισοδυναμούσε με καταστροφή, μετά την απαγόρευση της συγχώνευσης Olympic Air – Aegean, καθώς η ένταση του ανταγωνισμού δεν θα αφήσει πολλά περιθώρια κινήσεων για τις μικρότερες εταιρείες.
Παράγοντες της αεροπορικής αγοράς όμως εκτιμούν ότι η αντίστροφη μέτρηση για την Athens Airways ξεκίνησε από τον Μάιο του 2009, όταν η εταιρεία κηρύχτηκε έκπτωση από την εκμετάλλευση εννέα άγονων γραμμών για το διάστημα από τον Απρίλιο του 2010 έως τον Μάρτιο 2012.
Η Athens Airways είχε μειοδοτήσει στον διαγωνισμό αλλά διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούσε διαφορετικά αεροσκάφη από τα εκείνα που είχε δηλώσει στην τεχνική της προσφορά, ενώ κατηγορήθηκε για πλημμελή εκτέλεση των υποχρεώσεών της με σωρεία καθυστερήσεων και ακυρώσεων δρομολογίων.
Τα δρομολόγια, μαζί με τις επιδοτήσεις, δόθηκαν στις Olympic Air και Sky Express και από τότε άρχισε η… ανώμαλη προσγείωση της Athens Airways.
Ο κ. Ανδριανόπουλος κατέφυγε στα δικαστήρια ζητώντας αποζημίωση για την αφαίρεση των δρομολογίων.
Η μεγάλη καθυστέρηση της εκδίκασης της υπόθεσης, βασικά όμως η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης, έπληξαν την Athens Airways και αύξησαν τις ζημιές σε πάνω από 10 εκατ. ευρώ και τις υποχρεώσεις σε άνω των 11 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ανδριανόπουλος βρέθηκε σε αδιέξοδο και κατέθεσε την άδεια της εταιρείας. Η κατάθεση έχει μεν εξάμηνη άδεια, αλλά πηγές από την Athens Airways εκτιμούν ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε στο διάστημα αυτό, που θα επέτρεπε την επαναλειτουργία της αεροπορικής εταιρείας.
Μετά την απόφαση αυτή, ο κ. Ανδριανόπουλος θα επιδοθεί αποκλειστικά με την Helesi, την βιομηχανία περιβαλλοντικών συστημάτων, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο ΑΙΜ του Λονδίνου από τον Νοέμβριο του 2006 και από τα έσοδα της οποίας είχε ενισχύσει και την Athens Airways.
Η Helesi διαθέτει τέσσερα εργοστάσια κατασκευής κάδων απορριμμάτων και απορριμματοφόρων σε Πάτρα, Κομοτηνή, Ιταλία και Αγγλία.