Με στόχο ένα στα πέντε μπουκάλια ή κουτάκια μπίρας που παράγει στα εργοστάσιά της στην Ελλάδα να κατευθύνονται στις διεθνείς αγορές πορεύεται τη φετινή χρονιά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία συμπληρώνει εφέτος 50 χρόνια παρουσίας στη χώρα.
Ήδη το 10% της παραγωγής της κατευθύνεται σε περισσότερες από 20 χώρες, ποσοστό που αντιστοιχεί σε τζίρο ύψους 14 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2012), ενώ εφέτος έχει ανεβάσει τον πήχη, και επιδιώκει οι εξαγωγές να καλύψουν το 20% του όγκου παραγωγής και σε αξία να αγγίξουν τα 20 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε διευρύνει τη λίστα των χωρών που εξάγει τα προϊόντα της προσθέτοντας ακόμη τρεις. Πρόκειται για την Αιθιοπία, το Λίβανο και την Ινδία.
Η διεύρυνση της εξαγωγικής της βάσης “υπαγορεύεται” και από τις ανάγκες που έχουν οι θυγατρικές του πολυεθνικού ομίλου Heineken, στον οποία ανήκει και η ελληνική εταιρεία, για συγκεκριμένες συσκευασίες προϊόντος.
Όπως είπε χθες σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Ζωούλλης Μηνά στο πλαίσιο εκδήλωσης για τα 50 χρόνια παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα, ήδη ένα σημαντικό κομμάτι των εξαγωγών της εταιρείας κατευθύνεται σε θυγατρικές του μητρικού ομίλου Heineken.
Η κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν στις αγορές αυτές γίνεται κυρίως από το εργοστάσιο της Πάτρας και όπως θα φανταζόταν κανείς η μεταφορά τους θα γινόταν από το λιμάνι της Πάτρας. Αυτό όμως δεν συμβαίνει, διότι το λιμάνι της Αχαϊκής Πρωτεύουσας υπολείπεται σε υποδομές. Έτσι η εταιρεία αναγκάζεται να μεταφέρει το συγκεκριμένο εμπόρευμα στον Πειραιά προκειμένου να πάει προς εξαγωγή, αυξάνοντας σημαντικό το κόστος.
Παρά τα προβλήματα που ενδεχομένως μπορεί να αντιμετωπίζει μια επιχείρηση στην Ελλάδα, όπως στην προκειμένη περίπτωση το μεταφορικό, ο κ. Ζωούλλης Μηνά επανέλαβε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να είναι εδώ. Αναφέροντας χαρακτηριστικά: «συμπληρώνοντας μισό αιώνα απρόσκοπτης λειτουργίας, όλοι εμείς στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία «Είμαστε εδώ» και τηρούμε τις δεσμεύσεις μας, δίνοντας πρώτοι το παράδειγμα της ασφάλειας, της δημιουργίας, της προοπτικής και της καινοτομίας. …Θα συνεχίσουμε να «Είμαστε εδώ» με κάθε δυνατό τρόπο με σκοπό να δημιουργούμε προστιθέμενη αξία στην ελληνική κοινωνία και οικονομία».
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προγραμματίζει για τη φετινή χρονιά επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ ανεβάζοντας έτσι το ύψος των επενδεδυμένων κεφαλαίων της στη χώρα στα 500 εκατ. ευρώ την τελευταία 15ετία.
Επενδύσεις γίνονται και στο ανθρώπινο δυναμικό της. Πέρυσι προσέλαβε 145 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 52 αφορούσαν σε νέες θέσεις εργασίας, ενώ σε ότι αφορά στους μισθούς, ο Ζωούλλης Μηνά ανέφερε: «δεν ζητήσαμε πότε μείωση μισθών. Ο χαμηλότερος μισθός που δίνει η εταιρεία είναι σημαντικά υψηλότερος από τον κατώτατο μισθό που ισχύει και υψηλότερος από τον μέσο όρο της αγοράς».
Σχετικά με τη θέση της εταιρείας στην αγορά, η οποία ας σημειωθεί ότι δείχνει σημάδια ανάκαμψης, το μερίδιο της Αθηναϊκής διαμορφώνεται στο 60%, από 70% που ήταν πριν από λίγα χρόνια, διατηρώντας τη θέση του market leader σε έναν κλάδο ο οποίος διευρύνεται σημαντικά με την είσοδο νέων παικτών και νέων επενδυτών. Ερωτηθείς να σχολιάσει την είσοδο νέων παικτών στην αγορά ο κ. Ζωούλλης Μηνά σημείωσε: “για εμάς οι μικροί παίκτες καλλιεργούν την κουλτούρα της μπύρας. Οι μικροί παίκτες χρειάζονται γιατί χωρίς αυτούς δεν μπορείς να αποκτήσεις κουλτούρα. Τους θέλουμε και τους υποδεχόμαστε».
Σε ότι αφορά, την έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού και την επικείμενη έκδοση της εισήγησης της Ανεξάρτητης Αρχής σχετικά με καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές από την πλευρά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δήλωσε άγνοια για την ουσία και το περιεχόμενο της έρευνας και πρόσθεσε πως περιμένει να δει την τελική εισήγηση της Επιτροπής.