Επίσκεψη στο Τορόντο του Καναδά θα πραγματοποιήσει από την Παρασκευή η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, προκειμένου να έχει επαφές με εκπροσώπους της τουριστικής αγοράς, των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, ενώ παράλληλα θα παραχωρήσει συνεντεύξεις σε μεγάλα καναδικά μέσα ενημέρωσης.
Σε αποκλειστική συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η κ. Κεφαλογιάννη εξέφρασε την αισιοδοξία της για εντυπωσιακή αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα το καλοκαίρι.
– Κυρία υπουργέ ποια είναι η προοπτική για τον τουρισμό στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2013;
«Τα μηνύματα που έχουμε είναι ενθαρρυντικά, βάσει των προκρατήσεων που έχουν γίνει. Είμαστε αισιόδοξοι ότι φέτος το καλοκαίρι η τουριστική κίνηση θα είναι αυξημένη, σε σύγκριση με πέρυσι, τόσο σε αριθμό αφίξεων όσο και εσόδων. Όμως, το «ταμείο» για τον τουρισμό θα γίνει στο τέλος της χρονιάς. Μέχρι τότε δουλεύουμε μεθοδικά και στοχευμένα και φυσικά δεν εφησυχάζουμε, λόγω των αισιόδοξων μηνυμάτων. Θέλω να γνωρίζετε ότι όλο αυτό το διάστημα πραγματοποιήσαμε πολλά ταξίδια, προκειμένου να αλλάξουμε την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό αλλά και να κλείσουμε σημαντικές συμφωνίες με tour operators. Επιπλέον, προωθήσαμε το ζήτημα των τουριστικών θεωρήσεων που αφορά μεγάλο ποσοστό ξένων επισκεπτών».
– Θεωρείτε ότι με την κρίση είναι ελκυστικές οι τιμές στις τουριστικές περιοχές ή ακόμη υπολείπεται κι άλλη διόρθωση;
«Το τουριστικό προϊόν στην Ελλάδα, πλέον είναι απόλυτα ανταγωνιστικό. Όσον αφορά τις τιμές ισχύει το value for money, καθώς η χώρα προσφέρει υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Εκείνο που θέλω να τονίσω είναι ότι ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση και επομένως είναι υποχρέωση όλων μας να φροντίσουμε, η ποιότητα των υπηρεσιών μας να είναι όσο το δυνατόν καλύτερη».
– Ο έμμεσος φόρος εστίασης είναι ο υψηλότερος στην Ευρώπη. Πώς σκοπεύετε να πιέσετε την κυβέρνηση να μεριμνήσει περί του θέματος;
«Κατ’ αρχήν, εδώ και μήνες έχω λάβει καθαρή θέση υπέρ της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση. Αυτό άλλωστε αποτελεί και κεντρικό στόχο της κυβέρνησης. Το θέμα έχει τεθεί με πιεστικό τρόπο προς διαπραγμάτευση με την τρόικα. Είναι ένα θέμα που συζητείται και αισιοδοξώ ότι θα έχει θετική κατάληξη. Η μείωση του ΦΠΑ θα τονώσει την τουριστική αγορά και είναι προς όφελος τόσο των επιχειρηματιών εστίασης όσο και των καταναλωτών».
– Γιατί το υπουργείο Τουρισμού, το οποίο είναι το υπ΄ αριθμόν ένα πλουτοπαραγωγικό υπουργείο της χώρας, έχει πάντοτε δευτερεύουσα θέση στις κυβερνήσεις της Ελλάδας;
«Προφανώς εννοείτε ότι στο παρελθόν ο τουριστικός κλάδος υπαγόταν σε αλλά υπουργεία. Σήμερα αυτό δεν ισχύει. Ο τουρισμός έχει θεσμική αυτονομία. Στις σημερινές οικονομικές συνθήκες έχει κομβικό ρολό στην ανάκαμψη της οικονομίας. Η επιστροφή στα επίπεδα προ κρίσης απαιτεί αύξηση του ΑΕΠ κατά 25-30% και το ένα τρίτο αυτού, μπορεί να προκύψει μόνο από τον τουρισμό. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα και δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο για το συγκεκριμένο ζήτημα».
– Πώς σχεδιάζετε να προωθήσετε την εικόνα της Ελλάδας;
«Βρίσκομαι αυτές τις ημέρες στην Αμερική γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο. Στις συναντήσεις μου και στις συνεντεύξεις που παραχωρώ σε μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και εφημερίδες τονίζω τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας και εξηγώ τους λόγους γιατί η χώρα μου παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός, σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Ελλάδα συμμετέχει και θα συνεχίζει να το κάνει σε όλες τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού. Παράλληλα, λαμβάνουμε και θεσμικά μέτρα, όπως η απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης visa, που διευκολύνουν τις επισκέψεις τουριστών, από μακρινούς προορισμούς. Όλα αυτά θα ενταθούν τους επομένους μήνες. Ο σχεδιασμός έχει γίνει».
– Γιατί έχουν καταργηθεί τα γραφεία τουρισμού στο Τορόντο και το Μόντρεαλ, όταν η αγορά αυτή προωθεί δυναμικά τις κρουαζιέρες και υπάρχει έντονη “ταξιδολατρεία” με προορισμό την Ελλάδα ιδιαίτερα στο Κεμπέκ;
«Πρόσφατα καταρτίσαμε σχέδιο νόμου που μεταξύ άλλων προβλέπει την πλήρη αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του ΕΟΤ, με σκοπό ο εν λόγω Οργανισμός να ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες των καιρών. Στο πλαίσιο αυτό έγιναν αλλαγές στα γραφείο του ΕΟΤ στο εξωτερικό. Συνυπολογίσαμε τα πάντα, με γνώμονα τη σωστή διαχείριση. Σας υπενθυμίζω ότι με το σχέδιο νόμου θεσπίζονται θέσεις Τουριστικών Ακολούθων στις χώρες όπου δεν λειτουργούν γραφεία Εξωτερικού του ΕΟΤ».
– Ποιά είναι τα σχέδιά σας για την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα;
«Η Ελλάδα, ένας ιδιαίτερα ελκυστικός τουριστικός προορισμός, είναι ικανή να προσελκύσει τους επισκέπτες, με προσφορές υπηρεσιών πολυτελείας αλλά και άλλων μορφών θεματικού και εναλλακτικού τουρισμού. Επενδύουμε στον εναλλακτικό τουρισμό και αυτό διότι στοχεύουμε να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Στα σχέδιά μας, είναι η περαιτέρω αξιοποίηση του διαδικτύου. Η αύξηση των «ταξιδιών γνωριμίας» με εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας ξένων μακρινών προορισμών (Αμερική, Ιαπωνία, Κίνα, Ρωσία). Με την διαφήμιση στο εξωτερικό του brand name Ελλάδα».