Στη συμφωνία για την κατασκευή του TAP και στις χώρες, που με κάποιο τρόπο εμπλέκονται με τον συγκεκριμένο αγωγό, αναφέρονται πολλά δημοσιεύματα στα διεθνή ΜΜΕ.
Όλα χαρακτηρίζουν την Ελλάδα νικητή των εξελίξεων, σημειώνοντας ότι με την απόφαση η αδύναμη οικονομικά χώρα εξασφαλίζεται ενεργειακά, ενώ αποκτά και μια καλή πηγή εσόδων.
Τα αμερικανικά ΜΜΕ εκτιμούν ότι η επιλογή του αγωγού βασίστηκε στον υπολογισμό του κόστους συμπληρώνοντας πως η Ιταλία και η Ελλάδα συνιστούν καλύτερες αγορές για φυσικό αέριο σε σχέση με τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία.
Ο μεγαλύτερος χαμένος από τη συμφωνία είναι η Αυστριακή εταιρία OMV, η οποία είχε επενδύσει μέχρι σήμερα περίπου 37 εκ ευρώ στο αγωγό Nabucco, επισημαίνουν οι New York Times.
Το εν λόγω σχέδιο σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας INDEPENDENT με χρονικό ορίζοντα το 2019, αναμένεται να αποτελέσει την ευρωπαϊκή εναλλακτική στις εισαγωγές αερίου από την Ρωσία.
Οι FINANCIAL TIMES σημειώνουν ότι η εν λόγω συμφωνία του ΤAP θα αποτελέσει ορόσημο για την Ευρώπη αναφορικά με τη δημιουργία ενός νοτίου διαύλου μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία και τη Μέση Ανατολή, μειώνοντας την ευρωπαϊκή εξάρτηση από τις εισαγωγές ρωσικού αερίου.
Τα σερβικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι οικονομικά υποταγμένη στην ΕΕ και με καταρρέουσα οικονομία Ελλάδα, ανεδείχθη στον νέο στρατηγικό, ενεργειακό πυλώνα της ΕΕ και των δυτικών Βαλκανίων.
Η ιταλική εφημερίδα Il Fatto Quotidiano σημειώνει ότι για πρώτη φορά η Ελλάδα μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι, μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης, μετατράπηκε σε σημαντικό κέντρο μεταφοράς αερίου και αυξάνοντας έτσι το γεωπολιτικό της βάρος, ενώ, μετά τις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης της ΔΕΣΠΑ, η κυβέρνηση μπορεί να πάρει μια ανάσα».
Η Hurriyet δημοσιεύει, ανταπόκριση του Γιώργου Κιρμπάκη από την Αθήνα, με τον τίτλο «Εορταστική ατμόσφαιρα στην Ελλάδα» και γράφει ότι η απόφαση που ελήφθη για το σχέδιο ΤΑΡ, όσον αφορά στη μεταφορά του αερίου του Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, προκάλεσε μεγάλη χαρά στην Ελλάδα, που αντιμετωπίζει οικονομική κρίση.
Στο δημοσίευμα της Vatan τονίζεται ότι το σχέδιο Nabucco, που συζητείται εδώ και δέκα χρόνια, τελείωσε πριν ξεκινήσει.
Τα αυστριακά ΜΜΕ δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της συμμετοχής αυστριακής εταιρείας στον ανταγωνιστικό αγωγό Nabucco και αποδίδουν την επιλογή ΤΑΡ σε πολιτικές παρεμβάσεις και όχι σε οικονομικούς υπολογισμούς, ενώ σημειώνουν ότι οι τιμές αερίου είναι υψηλότερες σε Ιταλία και Ελλάδα.