Στο κλείσιμο της ΕΡΤ, στην πορεία των μεταρρυθμίσεων και των ιδιωτικοποιήσεων αλλά και στα σενάρια νέου κουρέματος αναφέρεται ο υπουργός ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Die Welt.
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, ερωτηθείς για το εάν η απόφαση για το κλείσιμο της ΕΡΤ ήταν λάθος, ο κ. Χατζηδάκης απαντά:
«Όχι, η προσωρινή διακοπή του προγράμματος της ΕΡΤ ήταν ένα αναγκαίο βήμα. Πρόκειται για κλείσιμο ορισμένης διάρκειας, προκειμένου να αρχίσει μετά από μια αναδιάρθρωση η επαναλειτουργία της, με μικρότερο όμως κόστος και λιγότερο μεγαλειώδεις αξιώσεις. Επιπλέον ήταν η μοναδική δυνατότητα να εκπληρωθούν οι απαιτήσεις της τρόικας που αναμένει από εμάς την κατάργηση 4.000 θέσεων εργασίας στο δημόσιο μέχρι το τέλος του χρόνου. Μέχρι τα τέλη Μαΐου έπρεπε να βρούμε 2.000 θέσεις προς κατάργηση. Δεδομένου ότι από την πλευρά του ο αρμόδιος υπουργός δεν κατέθεσε προτάσεις, δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να κλείσουμε τον σταθμό».
Ο κ. Χατζηδάκης χαρακτηρίζει το κλείσιμο της ΕΡΤ «ένδειξη αποφασιστικότητας της κυβέρνησης να επιλύσει τα προβλήματα της Ελλάδας ακόμη κι αν είναι υψηλό το πολιτικό κόστος». Παραδέχεται ότι η Ελλάδα δεν έχει ξεπεράσει όλα τα προβλήματα, εντούτοις «η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από ό,τι το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση», όπως λέει.
Σε επισήμανση της εφημερίδας ότι η σημερινή κυβέρνηση δίνει την εντύπωση ότι δεν θέλει να προχωρήσει σε ιδιωτικοποιήσεις, ο υπουργός Ανάπτυξης τονίζει ότι η Ελλάδα θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της, αναφέρεται στην πώληση της ΔΕΣΦΑ, προαναγγέλλει νέο διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ, ενώ όσον αφορά την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης λιμένων και περιφερειακών αεροδρομίων, τονίζει ότι έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τη γερμανική Fraport αλλά και το αεροδρόμιο του Μονάχου. Ερωτηθείς δε για την πώληση του ΟΣΕ, «την προβληματικότερη πριν από μερικά χρόνια επιχείρηση της Ελλάδας αν όχι όλης της Ευρώπης», όπως λέει ο ίδιος ο υπουργός, ο κ. Χατζηδάκης λέει ότι υπάρχουν ήδη τρεις ενδιαφερόμενοι, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, αλλά και διαχειριστές σιδηροδρόμων από τη Ρωσία και την Κίνα.
Σε ερώτηση εάν αισθάνεται ότι έχει τη στήριξη της γερμανικής κυβέρνησης, ο υπουργός παραδέχεται ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν ορισμένες εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας, ιδιαίτερα στα μέσα ενημέρωσης των δύο χωρών. «Το κλίμα όμως είναι τώρα πολύ καλύτερο. Εντούτοις περιμένουμε από τους εταίρους μας και αλληλεγγύη. Δεν χρειαζόμαστε τιμωρητικά μέτρα, αλλά ένα σύμβολο αλληλεγγύης. Αυτό επιδρά σε ψυχολογικό επίπεδο και γνωρίζετε πόσο σημαντικό είναι».
Ερωτηθείς τέλος, εάν ένα δεύτερο κούρεμα του ελληνικού χρέους θα ήταν η ένδειξη αλληλεγγύης την οποία ζητά ο ίδιος από τους ευρωπαίους εταίρους, ο κ. Χατζηδάκης απαντά ότι «εκπληρώνουμε τους όρους της τρόικας και κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να επιτύχουμε στο τέλος του χρόνου ένα διαρθρωτικό πλεόνασμα. Εάν φανούμε αξιόπιστοι και εκπλήξουμε θετικά, είμαι βέβαιος ότι οι Ευρωπαίοι θα επιδείξουν την αλληλεγγύη τους προς την Ελλάδα. Η καλύτερη απόδειξη είναι η δουλειά μας».