Χωρίς πιστοποιητικό αξιοπλοΐας παραμένει το Ionian Sky
Στον «αέρα» παραμένει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τη Σάμο και την Ικαρία, καθώς εκκρεμεί ακόμη η υποβολή του πιστοποιητικού αξιοπλοΐας του πλοίου «Ionian Sky», το οποίο πρόκειται να αντικαταστήσει το πλοίο «Θεόφιλος» της NEL Lines, στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σύμφωνα με το αίτημα της Nαυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου το «Ιonian Sky» επρόκειτο να ξεκινήσει δρομολόγια από Κυριακή 7 Ιουλίου και για όλη τη θερινή περίοδο.
Πηγές της ακτοπλοϊκής εταιρείας σημείωναν πως είναι θέμα χρόνου να σταλεί το έγγραφο από τον νηογνώμονα στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας προκειμένου να δοθεί η έγκριση για την δρομολόγηση του πλοίου.
Εν τω μεταξύ το θέμα συνεχίζει να απασχολεί το υπουργείο Ναυτιλίας καθώς ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει δεχθεί στο γραφείο του επιστολές από παράγοντες της Λήμνου αλλά και της Λέσβου που του ζητούσαν να μεριμνήσει άμεσα και να δώσει λύση εξηγώντας του τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί.
Ο ίδιος ζήτησε από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας να αντιμετωπιστεί άμεσα το ζήτημα και εξέφραζε την αισιοδοξία του πως θα λυθεί άμεσα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής τρεις είναι οι επιδοτούμενες γραμμές αρμοδιότητας τους που εξυπηρετούνται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας από την NEL Lines και συνδέουν τα νησιά του βορειου-ανατολικού Αιγαίου με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για τις γραμμές:
1) Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 40.731,91 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 2.118.059,57 ευρώ
2) Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 33.749,31 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 1.754.964,31 ευρώ
3) Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Καρλόβασι – Άγιος Κήρυκος και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 34.913,08 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 1.815.480,01 ευρώ.
Όπως αναφέρονται στα ίδια στοιχεία η ετήσια συνολική κίνηση ανά γραμμή ανέρχεται για το χρονικό διάστημα από 1/11/2011 έως 31/10/2012:
– 45.310 επιβάτες στην γραμμή 1
– 32.789 επιβάτες στην γραμμή 2
– 38.941 επιβάτες στην γραμμή 3
Εν τω μεταξύ σε ανακοίνωση τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ καταγγέλλουν πως η NEL Lines «δεν αναφέρει ότι οφείλει δεδουλευμένες αποδοχές στο πλήρωμα του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» που βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας από 24 Γενάρη 2013 και σε ασφαλιστικά μέτρα τα οποία εκδικάζονται εξ αναβολής στις 9 Ιούλη 2013 και για αυτό έχει ακινητοποιηθεί το πλοίο».
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτεργατών αναφέρουν πως «η εταιρεία μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμόσει την δέσμευση της, που έκανε σε συνεδρίαση της ΠΝΟ στις 4 Ιούνη 2013, για καταβολή μέρους των δεδουλευμένων αποδοχών μέχρι τις 23 Ιούνη 2013 και πλήρη εξόφληση μέχρι το τέλος του μήνα. Αυτή τη δέσμευση την επικαλέστηκε και για το σύνολο των πληρωμάτων μελών των πλοίων της που μέχρι και σήμερα παραμένουν απλήρωτοι οι ναυτεργάτες».
Σημειώνουν ακόμη πως «αντίθετα η εταιρεία προχώρησε σε διακοπή του ναυτολογίου στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «EUROPEAN EXPRESS», που είχε σύνθεση με 79 μέλη πληρώματος, τους απέλυσε απλήρωτους, χωρίς αποζημίωση και προχώρησε σε άνοιγμα νέου ναυτολογίου, με πρόσληψη χαμηλόμισθων αλλοδαπών διευρύνοντας την μαύρη ανασφάλιστη εργασία, θα εκτελεί δρομολόγιο Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Μπάρι».