Σύμφωνα με ξένο δημοσίευμα στα πλάνα της Volkswagen είναι ένα εκκεντρικό concept, βασισμένο στο XL1, που υπόσχεται επιδόσεις Porsche 911 και κατανάλωση Golf TDI.
Για να επιτύχουν το σκοπό τους οι μηχανικοί της Volkswagen σκοπεύουν αντικαταστήσουν την υβριδική diesel διάταξη του XL1 με τον 2,0 λίτρων TFSI κινητήρα του Golf GTI τελευταίας γενιάς στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Οι προσδοκίες στον τομέα των επιδόσεων είναι 0-100 km/h σε 4,6” και τελική ταχύτητα 305 km/h. Παρά τη σημαντική αύξηση των επιδόσεων, οι προσδοκίες της Volkswagen είναι η μέση κατανάλωση να ανέρχεται μόλις στα 4,0 lt/100km.
Για να επιτευχθεί η τοποθέτηση του κινητήρα βενζίνης στο κέντρο, μαζί με το αυτόματο κιβώτιο DSG, θα πρέπει να ενισχυθεί το αμάξωμα και να μεγαλώσει σε διαστάσεις, τόσο σε μήκος, όσο και σε πλάτος.
Με την αφαίρεση της υβριδικής διάταξης και της συστοιχίας των μπαταριών, θα επιτευχθεί μείωση βάρους της τάξης των 110 κιλών. Στόχος για το διθέσιο μοντέλο είναι το βάρος να φτάσει μέχρι τα 850 κιλά.
Επίσης θα πρέπει να γίνουν αλλαγές και στην αεροδυναμική του αμαξώματος και την αφαίρεση των καλυμμάτων των τροχών από τα πίσω φτερά, που εφοδιάζουν το XL1.
Οι ανοιγόμενες προς τα επάνω πόρτες (αλά Gullwing) ενδέχεται να παραμείνουν, όπως και οι κάμερες που παίζουν το ρόλο των εξωτερικών καθρεπτών.
Οι τροχοί του XR1 θα έχουν διάσταση 16 ή 17 ίντσες και για λόγους κόστος δεν θα είναι κατασκευασμένοι από εξωτικά υλικά όπως στο XL1, ενώ για τον ίδιο λόγο θα απουσιάζουν και τα κεραμικά φρένα.
Μιλώντας για κόστος, αν τελικά το XR1 βρει το δρόμο προς την παραγωγή, αναμένεται να κοστίζει περί τα 46.000 ευρώ.