Ο νέος δήμαρχος Αθηναίων βρήκε τον εύκολο τρόπο για να γεμίσει τα ταμεία
Σε μία μόνο εβδομάδα, την προηγούμενη, βεβαιώθηκαν 22.000 κλήσεις για παράνομη στάθμευση και 851 αφαιρέσεις πινακίδων
Σε ένα ανελέητο «σαφάρι» κλήσεων έχει επιδοθεί το τελευταίο διάστημα, ο δήμος Αθηναίων. H Δημοτική Αστυνομία δεν προλαβαίνει να κόβει τα μαγικά χαρτάκια, ενώ εφαρμόζεται πλέον και το μέτρο της αφαίρεσης πινακίδων, που χρησιμοποιείτο μόνο σε πολύ ακραίες περιπτώσεις από το δήμο. Η εντολή του δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Kαμίνη, είναι σαφής: «Να επιστρέψουμε τα πεζοδρόμια στους πεζούς, να κάνουμε ανθρώπινη την κίνηση στην Αθήνα». Αν και η αλήθεια είναι, ότι στο πίσω μέρος του μυαλού του, ο δήμαρχος ξέρει ότι η πληρωμή των κλήσεων θα φέρει από το πουθενά ζεστό χρήμα στα (άδεια) ταμεία του δήμου. Γιατί, μέχρι να τελειώσει ο διαχειριστικός έλεγχος του υπουργείου Οικονομικών στο δήμο, δεν υπάρχει σάλιο.
Η εικόνα πλέον στην Αθήνα, έχει αλλάξει. Αν κάνει κάποιος μια βόλτα στους δρόμους του κέντρου θα δει τα περισσότερα σταθμευμένα αυτοκίνητα, να έχουν και από μία κλήση στο παρμπρίζ τους. Πολλά δε, έχουν και περισσότερες. Και εδώ λοιπόν, ο δήμαρχος βάζει ένα μεγάλο στοίχημα: Παίρνει το ρίσκο να γίνει αντιπαθής στους πολλούς, αφού σε αυτούς τους κατοίκους, που θέλει να επιστρέψει τα πεζοδρόμια, ανήκουν τα αυτοκίνητα, που τα έχουν «καταλάβει».
Μέρα-νύχτα
Σε μία μόνο εβδομάδα, την προηγούμενη, βεβαιώθηκαν 22.000 κλήσεις για παράνομη στάθμευση και 851 αφαιρέσεις πινακίδων. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Ίσως, μάλιστα έχει κάνει νέο ρεκόρ ο δήμαρχος Αθηναίων. Οι περιπολίες συνεχίζονται, μέχρι και τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας κάτι που δε… συνήθιζε μέχρι τώρα η Δημοτική Αστυνομία, η οποία έκανε «εξορμήσεις» ως τις επτά το απόγευμα. Αυτό μάλιστα γίνεται περισσότερο τις ημέρες με την κίνηση αυξημένη, όπως λόγου χάρη Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο. Έτσι λοιπόν, αρκετοί είναι εκείνοι, που επισκέπτονται το κέντρο Σάββατο βράδυ, για να διασκεδάσουν και φεύγοντας τα ξημερώματα παίρνουν την «λυπητερή» ξαφνιασμένοι και ανυποψίαστοι.
Πριν από την εντατικοποίηση των ελέγχων, οι κλήσεις δεν ξεπερνούσαν τις 1600 – 1800 ημερησίως. Πλέον, ξεπερνούν τις 2.500, κατά μέσο όρο, την ημέρα. Έχει σημειωθεί δηλαδή, σε σχέση με πέρυσι, αύξηση κατά 50%. Μαζί σαφώς αυξάνονται και τα έσοδα του δήμου. Μέχρι πού θα συνεχιστεί λοιπόν αυτό; Όπως βεβαιώνει και ο αντιδήμαρχος Tάσος Aβραντίνης, η μηδενική ανοχή στην παράνομη στάθμευση και κατάληψη δημόσιων χώρων, θα συνεχιστεί με την ίδια ένταση. Μάλιστα, παρά τις απεργιακές κινητοποιήσεις, οι οποίες αναγκάζουν περισσότερους πολίτες να πάρουν τα αυτοκίνητά τους, για να κατέβουν στο κέντρο, οι δημοτικές αρχές δεν έδειξαν να ευαισθητοποιούνται. Ωστόσο, από την άλλη, ο δήμαρχος δέχεται ότι ο αριθμός των θέσεων πάρκινγκ είναι πολύ μικρότερος από τον αριθμό των αυτοκινήτων που υπάρχουν, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πρόβλεψη, για να λυθεί το πρόβλημα.
Η «πίεση» αυτή των δημοτικών αρχών ωστόσο δεν σταματά μόνο στη καταγραφή παραβάσεων, σημειώνοντας έτσι χιλιάδες πρόστιμα καθημερινά. Κατακόρυφα έχει αυξηθεί και η αφαίρεση πινακίδων. Κάτι, που δεν συνηθιζόταν τα προηγούμενα έτη και μάλιστα σε τόσο μεγάλο βαθμό. Ο νόμος, περί αφαίρεσης πινακίδων, υπάρχει αρκετά χρόνια. Όμως φέτος, για πρώτη φορά εφαρμόζεται τόσο σθεναρά. Παλιότερα, για παράδειγμα, αφαίρεση πινακίδων γινόταν μόνο σε «ειδικές» περιπτώσεις. Λόγου χάρη στην παράνομη στάθμευση στις θέσεις για ανάπηρους, σε γωνίες που εμπόδιζαν την στροφή λεωφορείου κτλ. Πλέον όμως έχει γίνει καθημερινό φαινόμενο. Χιλιάδες οδηγοί γυρνούν στα αυτοκίνητά τους και σοκαρισμένοι ανακαλύπτουν ότι τους έχουν πάρει τις πινακίδες. Τα καταβληθέντα από τα πρόστιμα αφαίρεσης πινακίδων ξεπερνούν τα 6.000.000 ευρώ. Ένας «καλός» λόγος, για να αυξήσουν, το εν λόγω πρόστιμο.
Διαμάχη για την ελεγχόμενη στάθμευση
H ελεγχόμενη στάθμευση έχει χωρίσει πολίτες και φορείς σε δύο στρατόπεδα. Σε εκείνο, που πολλοί (κυρίως οι μόνιμοι κάτοικοι) ισχυρίζονται πως είναι καθαρά εισπρακτικό μέτρο και όχι για τη διευκόλυνση των πολιτών. Αυτό, διότι και πάλι γεμίζουν οι θέσεις με τη μόνη διαφορά, ότι πληρώνεις, για να την έχεις. Επίσης, οι κάτοικοι παραπονιούνται διαρκώς, ότι δεν βρίσκουν θέση, παρόλο που υπάρχουν οι θέσεις για κατοίκους με ειδικές κάρτες, που προσκομίζονται από τον δήμο. Αυτό, επειδή υπάρχουν και πολλοί «επισκέπτες», που παρκάρουν παράνομα σε αυτές, καθώς είναι πολλές οι θέσεις, που έχουν δοθεί σε δικαιούχους ή ευνοούμενους. Δηλαδή, σε πολιτικούς, σε στελέχη πρεσβειών κτλ.
Από την άλλη, είναι και εκείνοι, όπως οι συγκοινωνιολόγοι, οι οποίοι θεωρούν πως λύνει σε μεγάλο ποσοστό το «θέμα» του διπλοπαρκαρίσματος, με συνέπεια να έχει αυξηθεί η ταχύτητα των αυτοκινήτων. Από το 2006, που εφαρμόστηκε και έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της η ελεγχόμενη στάθμευση τα έσοδα ήταν και είναι αρκετά «ογκώδη». Από την πώληση καρτών μόνιμων κατοίκων, τα έσοδα φτάνουν κοντά τις 500.000 ευρώ. Από τα πρόστιμα ελεγχόμενης στάθμευσης, τα καταβληθέντα πρόστιμα, ξεπερνούν για λίγο τα 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα πρόστιμα εκτός της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι στα 13.5 εκατ. ευρώ.
Πάντως, τώρα, που οι έλεγχοι έχουν πάρει φωτιά, στο τομέα της ελεγχόμενης στάθμευσης τα πράγματα έχουν καλυτερέψει, αφού τα αυτοκίνητα εξαφανίζονται από την Αθήνα. Μάλιστα, σχεδιάζεται το σύστημα αυτό (της ελεγχόμενης στάθμευσης), να επεκταθεί σύντομα και σε άλλες περιοχές, όπως στο Θησείο.