Έστω και αν αποσύρθηκε από το σποτ το επίμαχο κομμάτι με τη σημαία, μετά από σωρεία αντιδράσεων από συνδρομητές της εταιρίας, προκάλεσε οργή στους Κρητικούς (και όχι μόνο).
Νέες περιπέτειες για τη Vodafone… Σχεδόν έξι χρόνια μετά το σκάνδαλο των υποκλοπών, η εταιρία κινητής τηλεφωνίας βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο. Αυτή τη φορά, αιτία είναι μια διαφήμιση, που προβάλλει την… ανεξαρτησία της Κρήτης!
Ένα ανθρώπινο λάθος(;) στο τελευταίο τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ της εταιρίας έχει προκαλέσει σύγχυση και πολλά ερωτήματα. Εκεί, ο πρωταγωνιστής κάθεται μπροστά από τη σημαία των νήσων Μάρσαλ (που ανεξαρτητοποιήθηκαν το 1979) και της… ανεξάρτητης Κρητικής πολιτείας!
Πολλοί έκαναν λόγο για προβοκάτσια, που είχε σαν στόχο να στείλει μήνυμα, ότι επίκειται… επανάσταση στην Κρήτη. Όσο γελοίο όμως, αν φαντάζει αυτό ακόμα και σαν μήνυμα, η Vodafone μπήκε στο στόχαστρο δεκάδων κρητικών ενώσεων, που απάντησαν οργισμένα, προαναγγέλλοντας μηνύσεις και αγωγές. Η εταιρία απάντησε πως πρόκειται περί λάθους, ενώ παρενέβη τεχνικά στο οπτικό υλικό, σβήνοντας και τις δύο σημαίες…
Στελέχη της Vodafone απαντούν ότι η επιλογή της επίμαχης σημαίας έγινε εντελώς τυχαία, στην προσπάθεια να επιλεγεί κάποια, όχι τόσο γνωστή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο φροντιστής (υπεύθυνος αντικειμένων- set dresser) να επιλέξει αστόχως τη συγκεκριμένη σημαία. Και οι ίδιοι τονίζουν ότι, πρόκειται περί ατυχούς συμπτώσεως, περί παρεξήγησης, χωρίς να κρύβεται πίσω από αυτό η παραμικρή σκοπιμότητα.
Στη διαφήμιση, εμφανίζεται ένα ζευγάρι να μπαίνει σε ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο και να ζητάει πακέτο διακοπών στη Ζάκυνθο. Ο ταξιδιωτικό πράκτορας τους δίνει ένα φοβερό πακέτο, όμως αυτό που παρατηρεί κανείς είναι ότι πίσω και δεξιά του υπάρχουν δύο σημαιάκια, το ένα εκ των οποίων είναι η σημαία που έχουν υιοθετήσει αυτοί που κάνουν λόγο για “Ανεξάρτητη Κρήτη”. Μάλιστα, στην πρώτη λήψη του ταξιδιωτικού πράκτορα δεν φαίνεται πολύ καλά η συγκεκριμένη σημαία γιατί κρύβεται πίσω από την άλλη (των νήσων Μάρσαλ), αλλά στις επόμενες λήψεις την έχουν ξεδιπλώσει περισσότερο για να φαίνεται καλύτερα.
«Είναι προδότες»
Η διαφήμιση, έστω και αν αποσύρθηκε το επίμαχο κομμάτι με τη σημαία, μετά από σωρεία αντιδράσεων από συνδρομητές της εταιρίας, προκάλεσε οργή στους Κρητικούς (και όχι μόνο). Η πιο έντονη αντίδραση ήρθε από το διοικητικό συμβούλιο της Παγκρήτιας Δημοσιογραφικής Ένωσης Μ.Μ.Ε., η οποία απειλεί με αγωγές και μηνύσεις και ζητά να πάει το θέμα στη Βουλή! Η Ένωση, με ανακοίνωσή της, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρός της, Γιώργος Μοσκοβίτης και ο γενικός γραμματέας Εμμανουήλ Χρυσός, «επιρρίπτει στον ελληνικό λαό, αλλά και στο Έθνος ολόκληρο την προδοτική προπαγάνδα της συγκεκριμένης εταιρείας, για την μαύρη και σκοτεινή (διαφήμιση) των προϊόντων της έχοντας για φόντο την σημαία με το αστέρι της επικυριαρχίας του σουλτάνου επί του ελληνικού πληθυσμού της, αλλά και της πιο σκοτεινής περιόδου της ιδιαιτέρας μας πατρίδας της Κρήτης «Κρητική Πολιτεία».
Θα έπρεπε δε, να γνώριζαν οι υπεύθυνοι της συγκεκριμένης εταιρείας, ότι η σημαία Κρητικής ψυχής και της εποχής εκείνης είχε το σημείο του σταυρού και τις λέξεις «ΕΝΩΣΙΣ Η’ ΘΑΝΑΤΟΣ».
Πιστεύουμε ότι αυτή η ενέργεια της Vodafone, συμβάλλει ενεργά στην σκοτεινή προσπάθεια κάποιων, που εδώ και καιρό προσπαθούν να περάσουν προδοτικά μηνύματα εναντίον της πατρίδας μας και ολόκληρου του έθνους.
Καλούμε δε τους τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας μας να επιστρέψουν… «Ως απαράδεκτο το διαφημιστικό spot» στην Vodafone αμέσως και να σταματήσουν την προβολή του.
Με αυτό τον τρόπο, κλείνουμε τις πόρτες στους μαύρους και ανθέλληνες επιχειρηματίες που κρύβονται πίσω από αυτήν την ενέργεια.
Το Δ.Σ της ΠΑ.Δ.Ε Μ.Μ.Ε, ήδη ενημέρωσε τους νομικούς συμβούλους της και θα προχωρήσουμε αμέσως σε αγωγές, για το προπαγανδιστικό υλικό με την κατηγορία της «εσχάτης προδοσίας».
Παρακαλούμε τους βουλευτές της Κρήτης, αυτή τη φορά, να μην σιωπήσουν, όπως κάνουν εδώ και καιρό και την ελληνική δικαιοσύνη να παρέμβει αμέσως».
Έχει… συνήθεια
Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που η Vodafone προκαλεί «τριγμούς» με διαφημιστικό της σποτ. Περίπου ένα χρόνο πριν, είχε προβάλλει – ξανά στην τηλεόραση – διαφημιστικό, στο οποίο έδειχνε ηθοποιούς, οι οποίοι υποδύονταν τους ήρωες του 1821, να μιλούν για το πόσο… συμφέροντα είναι τα πακέτα καρτοκινητής. Προφανώς και η εταιρία ήθελε να καταδείξει ότι έκανε… επανάσταση στην καρτοκινητή, όμως αυτό δεν άρεσε σε πολλούς. Όπως για παράδειγμα στο ΕΣΡ, το οποίο την εξέτασε με προσοχή, για να διαπιστώσει εάν η προβολή της αποτελούσε προσβολή των εθνικών ηρώων και των ιερών του Έθνους.
Και παλιότερα όμως, ξανά η Vodafone είχε προκαλέσει τη μήνι, αυτή τη φορά της ανταγωνιστικής της εταιρίας Wind. Σε διαφημιστικό σποτ, η Vodafone σύγκρινε τα πακέτα καρτοκινητής των τριών εταιριών κινητής (δηλαδή και της Cosmote) , προκαλώντας την αντίδραση της Wind, η οποία απάντησε με άλλη διαφήμιση στην οποία έλεγε: «Η συγκεκριμένη διαφήμιση δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Σκοπίμως απουσιάζει από την σύγκριση η WIND Καρτοκινητή, η μόνη που προσφέρει και δωρεάν επικοινωνία προς τους αριθμούς συμβολαίου και καρτοκινητής WIND και διπλάσιο χρόνο ομιλίας προς όλους (…)».