Σα να μην φτάνει που ο υποψήφιος των Γερμανών Σοσιαλδημοκρατών (SPD) για την Καγκελαρία στις επερχόμενες εκλογές του Σεπτεμβρίου, Πέερ Στάινμπρουκ, υπολείπεται σχεδόν 13 ποσοστιαίες μονάδες πίσω από το κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, ήρθε τώρα και η βροχή να του δώσει, επικοινωνιακά, την… χαριστική βολή.
Η ισχυρή βροχή που έπεσε τις προηγούμενες ημέρες στα κρατίδια του Σάαρλαντ και της Εσσης διέλυσε τις 8.000 προεκλογικές αφίσες που το SPD είχε τυπώσει σε πολυδιαφημισμένο και ειδικό «οικολογικό χαρτί» – το οποίο όμως, καθώς ήταν από βιοδιασπώμενο υλικό, δεν αποδείχτηκε κι ανθεκτικό στα στοιχεία της φύσης.
Επισήμως οι Σοσιαλδημοκράτες δεν έκαναν κάποιο σχόλιο, στέλεχος του κόμματος όμως μιλώντας στην εφημερίδα «Bild» χαρακτήρισε την υπόθεση «απίστευτα ντροπιαστική. Οι τοπικές οργανώσεις του κόμματος είναι οργισμένες, αφού πίστεψαν τους ιθύνοντες από τα κεντρικά γραφεία του SPD πως οι αφίσες αυτές θα αποτελούσαν μια οικολογική καινοτομία, ωστόσο πλέον όλες τους αποσύρθηκαν κι αντικαταστάθηκαν από τις παλιές, με το παραδοσιακό χαρτί».
Και κάπως έτσι ήρθε, «πληρωμένη» σχεδόν, η ειρωνεία από το αντίπαλο στρατόπεδο: «Είναι να τους λυπάται κανείς [στο SPD]. Πρώτα επέλεξαν τον λάθος υποψήφιο, κατόπιν τα λάθος θέματα της προεκλογικής εκστρατείας , τώρα διάλεξαν και λάθος χαρτί για τις αφίσες τους», τόνισε ο Γενς Σπαν, στέλεχος του κόμματος των Χριστιανοδημοκρατών.
Ενόψει των εκλογών της 22ας Σεπτεμβρίου, ο Στάινμπρουκ ήλπιζε ότι η νέα του εκλογική καμπάνια, η οποία βασιζόταν και στις εν λόγω αφίσες, θα του επέτρεπε θα αυξήσει τη δημοτικότητά του απέναντι στην Μέρκελ, ωστόσο, σύμφωνα με μια τελευταία δημοσκόπηση, το SPD βρίσκεται 13 ολόκληρες μονάδες πίσω από το κόμμα της Καγκελαρίου.
Οι συγκεκριμένες «πράσινες» αφίσες είχαν παρουσιαστεί πριν μερικές ημέρες, παρουσία του Στάινμπρουκ, με τα γερμανικά ΜΜΕ να επισημαίνουν την απουσία του προσώπου του Σοσιαλδημοκράτη υποψήφιου απ’ αυτές. Αντ’ αυτού, στο επίκεντρο των επίμαχων αφισών βρίσκονταν μηνύματα κι ερωτήματα που έκαναν μια προσπάθεια αρνητικής πολιτικής διαφήμησης, περνώντας μηνύματα εναντίον της Μέρκελ.