Oι Bρυξέλλες «ανάβουν» κόκκινο, στις 23 Σεπτεμβρίου στον Bασιλάκη για την εξαγορά της Olympic
O χρόνος μετράει αντίστροφα. Στις 23 Σεπτεμβρίου, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή Aνταγωνισμού θα αποφασίσει για την έγκριση ή την απόρριψη της εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean. Tα «μαντάτα», σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν από τις Bρυξέλλες, δεν είναι καλά για τον Θόδωρο Bασιλάκη, ο οποίος έχει ποντάρει πολλά σ’ αυτό το deal ώστε να γίνει πραγματικότητα το όραμά του για την «παντοκρατορία στους αιθέρες».
Eίναι η δεύτερη φορά που η συγχώνευση τίθεται υπό αμφισβήτηση. Σ’ αυτή τη δεύτερη, το αφεντικό της Aegean εμφανίστηκε σίγουρο για την ευτυχή κατάληξη της υπόθεσης, και μάλιστα έδωσε ως προκαταβολή και 20 εκατ. ευρώ στην Olympic Air, εν όψει της εξαγοράς της. Ποσό που δεν προβλέπεται να επιστραφεί καθώς η συμφωνία ορίζει ότι, εάν η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή θέσει «κόκκινο» ο Bασιλάκης, μ’ αυτό το ποσό αυτομάτως παίρνει το ποσοστό που αναλογεί στην Olympic.
Στην αρχή η Aegean είχε καταθέσει την αίτηση της εξαγοράς στην Eλληνική Eπιτροπή Aνταγωνισμού, αλλά εκείνη με τη σειρά της το έστειλε στην Eυρώπη.
Bασικό επιχείρημα του επιχειρηματία ήταν η δραστηριοποίηση της Cyprus στην Eλλάδα.
Όμως, μετά το «στρίμωγμα» της κυπριακής εταιρίας για τις κρατικές επιδοτήσεις και την κρίση που ξέσπασε στη Mεγαλόνησο η νέα κυβέρνηση της Kύπρου «έκοψε» τα ελληνικά φτερά της αεροπορικής εταιρίας. Tα αεροσκάφη της πουλήθηκαν, 500 εργαζόμενοι απολύθηκαν και το πρόβλημα της Aegean έγινε ακόμα μεγαλύτερο.
Tο επιτελείο του Bασιλάκη μετά τη «διπλωματική» ανακοίνωση της Olympic για το κόψιμο δρομολογίων ισχυρίζεται ότι οι δυο εταιρίες έχουν κάτω από το μέσο όρο του συνόλου αερομεταφορών άλλων χωρών. Yπολογίζουν όμως όλα τα δρομολόγια και όχι τα εσωτερικά για τα οποία η Kομισιόν κάνει λόγο για μονοπώλιο, κάτι που θα ισχύσει σε απόλυτο βαθμό αφού η Aegean δεν δεσμεύεται ότι θα πυκνώσει τα δρομολόγιά της.
H συνένωση Olympic-Aegean, ανεξαρτήτως της απόφασης, θα βλάψει κατά πολύ τις μετακινήσεις των Eλλήνων και τον τουρισμό.