Aπόδοση 180% σε 8 μήνες για την Paragon Shipping – Yψηλά έτους για ακόμη τέσσερις ναυτιλιακές
«Χρυσές» επιδόσεις και κέρδη σημειώνουν στο ταμπλό οι ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ξηρού χύδην φορτίου.
Σε μια παράλληλη «διαδρομή» με τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς Baltic Dry (BDI), ο οποίος έχει επιδοθεί σε ένα ράλι, σπάζοντας το ρεκόρ των 2.000 μονάδων για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια σχεδόν (από τον Οκτώβριο του 2011) και σημειώνοντας αύξηση 77,4% μέσα σε έναν μήνα, οι ελληνικές εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά του συγκεκριμένου κλάδου «βλέπουν» τις μετοχές τους να «εκτοξεύονται» ακόμη και σε υψηλά έτους.
Οι αποδόσεις τους σε σχέση με τις αρχές του 2013 κυμαίνονται από 12% και φτάνουν μέχρι και το εντυπωσιακό 180%, το οποίο καταγράφηκε για λογαριασμό της Paragon Shipping του εφοπλιστή Μιχάλη Μποδούρογλου.
Ακόμη και όμιλοι, οι οποίοι μπορεί να σημειώνουν ζημίες στο εξάμηνο (π.χ. Diana Shipping, Navios Holdings κ.α.) παρουσιάζουν αντιστρόφως ανάλογη «ρότα» ως προς την τιμή των μετοχών τους, ευνοημένες από την ανοδική κίνηση του δείκτη των ναυλαγορών.
Βέβαια, όπως παρατηρούν οι χρηματιστηριακοί αναλυτές, οι κεφαλαιοποιήσεις των ναυτιλιακών εταιριών δεν πλησιάζουν στο ελάχιστο τα μεγέθη της εποχής των «παχέων αγελάδων», πριν δηλ. από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης τον Οκτώβριο του 2008, αλλά συνεχίζουν να παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, σε σύγκριση και με την τρέχουσα αξία του στόλου που διαθέτουν.
ΡΕΚΟΡ
Το «φράγμα» του 180% έσπασε η απόδοση της μετοχής της Paragon Shipping του Μιχάλη Μποδούρογλου, η οποία διαπραγματεύεται στα 5,78 δολ. (στις 30 Σεπτεμβρίου), όμως, στα τέλη Αυγούστου άγγιξε τα 7,77 δολ., ενώ στις αρχές Ιανουαρίου η μετοχή της ήταν μόλις στα 2,64 δολ. Ακόμη και τώρα η αύξηση της τιμής της κινείται σε διπλάσια σχεδόν επίπεδα, καταγράφοντας σημαντικά κέρδη.
Με κεφαλαιοποίηση της τάξεως των 65,44 εκατ. δολ. η Paragon Shipping, η οποία έχει στην δύναμή της 13 πλοία ξηρού φορτίου, το πρώτο εξάμηνο του έτους παρουσίασε αυξημένα έσοδα ύψους 27,3 εκατ. δολ. αντί 24,4 εκατ. δολ. πέρυσι. Μάλιστα, στα σχέδια του Μιχάλη Μποδούρογλου είναι να αντλήσει «φρέσκα» κεφάλαια, 25 εκατ. δολ. μέσω της πώλησης μετοχών, τα οποία θα κατευθυνθούν για την απόκτηση δύο νέων σκαριών και συγκεκριμένα ultramax φορτηγών.
ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ
Κόντρα στις ζημίες που σημείωσαν στο εξάμηνο του έτους «πλέουν» στα… νερά των χρηματαγορών η Diana Shipping του Συμεών Παληού και η Navios Maritime Holdings της Αγγελικής Φράγκου. Η τελευταία, η οποία ελέγχει έναν στόλο 30 ιδιόκτητων πλοίων και 25 ναυλωμένων από τρίτους, αν και κατέγραψε ζημίες 26 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του έτους, από κέρδη 14,7 εκατ. δολ. πέρυσι, παρουσιάζει απόδοση λίγο πάνω από το 90% ως προς την τιμή της μετοχής της. Αυτή κινείτο κοντά στα 3,5 δολ. τον Ιανουάριο του 2013 και εν συνεχεία ακολούθησε μια ανοδική κίνηση για να φτάσει τον Ιούλιο κοντά στα 5,5 δολ. και πλέον βρίσκεται στα 7,12 δολ.
Από την άλλη, η Diana Shipping με έναν στόλο 34 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και τέσσερα πλοία υπό κατασκευή, έχει κεφαλαιοποίηση 982,28 εκατ. δολ. και η μετοχή της διαπραγματεύεται στα 12,07 δολ. (30 Σεπτεμβρίου) καταγράφοντας νέο υψηλό έτους (τον Ιανουάριο η τιμή ήταν στα 7,47 δολ.).
H εισηγμένη στο αμερικανικό ταμπλό με απόδοση πάνω από 50%, ανακοίνωσε ζημίες για το πρώτο εξάμηνο της τάξεως των 8,4 εκατ. δολ. από κέρδη 37,3 εκατ. το 2012.
ΜΕ ΚΕΡΔΗ ΕΙΣ ΔΙΠΛΟΥΝ
Θετικές επιδόσεις σε ταμπλό και ταμείο εμφανίζουν και δύο ακόμη εταιρίες, η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου και η Star Bulk, στο «τιμόνι» της οποίας βρίσκεται ο Σπύρος Καπράλος.
Με κεφαλαιοποίηση 521,44 εκατ. δολ. η Safe Bulkers από 3,59 δολ. στις αρχές Ιανουαρίου «βλέπει» τη μετοχή της να «έχει αναρριχηθεί» στα 6,80 δολ. σε ποσοστό δηλ. σχεδόν διπλάσιο. Την ίδια ώρα η ναυτιλιακή κατάφερε και έμεινε σε κερδοφόρο τροχιά το πρώτο εξάμηνο, στα 40,6 εκατ. δολ.
Η Star Bulk, η οποία «γύρισε» από ζημίες 4,5 εκατ. δολ. το 2012 σε κέρδη 2 εκατ. δολ. και με κεφαλαιοποίηση ύψους 54,82 εκατ. δολ. από 6,16 δολ. στις αρχές Γενάρη βρίσκεται πλέον στα 10,13 δολ. με απόδοση κοντά στο 48%.
ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ ΣΤΑ 3,54 ΔΟΛ.
Η Ocean Rig «στηρίζει» την Dryships και στο ταμπλό
Οι θαλάσσιες γεωτρήσεις μέσω της Ocean Rig, στην οποία η Dryships είναι μεγαλομέτοχος με 60% περίπου, δίνουν ώθηση στην μετοχή της τελευταίας, η οποία κινείται κοντά στα 3,54 δολ. από το χαμηλό 1,64 δολ. στις αρχές του χρόνου.
Μπορεί το ξηρό φορτίο να έχει «κοστίσει ακριβά» στην εταιρία του Γιώργου Οικονόμου, κάτι που αποτυπώνεται και στα οικονομικά του αποτελέσματα, τα οποία διαμορφώθηκαν σε ζημίες της τάξεως των 134,8 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2013 (από ζημίες 65,6 εκατ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα), όμως, τα αυξημένα έσοδα από τον τομέα των drillships (506,279 εκατ. δολ.) λειτουργούν αντισταθμιστικά ως προς τις απώλειες από τον κλάδο του ξηρού φορτίου και των δεξαμενόπλοιων.
Οι εισπράξεις από τους δύο τελευταίους ανήλθαν στα 149,442 εκατ. δολ. έναντι 157,145 εκατ. δολ. πέρυσι, ενώ οι αναλυτές εκτιμούν πως οι ζημίες του ομίλου θα ήταν μεγαλύτερες, αν η Ocean Rig δεν πραγματοποιούσε κέρδη 45,1 εκατ. δολ. Σημειώνεται πως η Dryships έχει κεφαλαιοποίηση 1,43 δισ. δολ.