Το μασούλημα του ποπκόρν στο σινεμά πριν την έναρξη της ταινίας μπορεί να είναι ενοχλητικό όχι μόνο για τους διπλανούς αλλά και για τους διαφημιστές, όπως δείχνει μία νέα μελέτη.
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Κολωνίας, οι οποίοι, κάνοντας σχετικά πειράματα με εθελοντές, διαπίστωσαν ότι το μασούλημα ποπκόρν στην αίθουσα του κινηματογράφου προκαλεί ένα είδος ανοσίας στην επίδραση που έχουν τα διαφημιστικά μηνύματα πάνω στο θεατή.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Journal of Consumer Psychology”, οι διαφημίσεις αποτυπώνουν στον ανθρώπινο νου μάρκες προϊόντων, επειδή, χωρίς να το συνειδητοποιούμε, τα χείλη και η γλώσσα μας προσομοιώνουν αυτόματα την προφορά ενός νέου ονόματος προϊόντος όταν το πρωτοακούμε. Κάθε φορά που ξανασυναντούμε το όνομα, το στόμα μας υποσυνείδητα επαναλαμβάνει την προφορά του. Όμως, αυτή η «εσωτερική ομιλία» διακόπτεται με το μάσημα, δημιουργώντας παρεμβολές και καθιστώντας τη διαφήμιση αναποτελεσματική.
Οι γερμανοί ερευνητές ζήτησαν από 96 εθελοντές να παρακολουθήσουν ταινίες στο σινεμά, πριν από τις οποίες υπήρχαν διαφημίσεις. Οι μισοί εθελοντές πήραν δωρεάν ποπκόρν για να τρώνε όσο έβλεπαν την ταινία, ενώ οι άλλοι μισοί έφαγαν απλώς ένα μικρό κύβο ζάχαρης, που έλιωσε αμέσως στο στόμα τους, οπότε αμέσως μετά ήταν ελεύθερο για να κάνει την εσωτερική επανάληψη των λέξεων των διαφημίσεων.
Ένα τεστ μετά το τέλος της προβολής έδειξε πως οι διαφημίσεις δεν είχαν καμία επίδραση στο νου των μισών θεατών που έτρωγαν καθ’ όλη τη διάρκεια ποπκόρν. Αντίθετα, οι υπόλοιποι μισοί, εμφάνισαν θετικές ψυχολογικές αντιδράσεις στα προϊόντα που είχαν δει στις διαφημίσεις.
Η έρευνα ίσως σημάνει το τέλος της πώλησης ποπκόρν στους κινηματογράφους πριν την ταινία, καθώς υποσκάπτει την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων και έρχεται σε αντίθεση με τις στρατηγικές του μάρκετινγκ. Παρ’ όλ’ αυτά, δεν διευκρινίζεται αν και σε ποιο βαθμό το μασούλημα στον καναπέ του σπιτιού έχει την ίδια αρνητική επίδραση για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις.