Από 1,25 έως 1,3 ευρώ το λίτρο αναμένεται να διαμορφωθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αύριο κατά την έναρξη της χειμερινής περιόδου, με βάση τα σημερινά δεδομένα διεθνών τιμών και ισοτιμιών.
Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές των πρατηριούχων, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορά πετρελαίου είναι σχεδόν ανύπαρκτο, κάτι που αποδίδεται στην υψηλή τιμή, στις καλές μέχρι στιγμής καιρικές συνθήκες και στο γεγονός ότι δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη από το υπουργείο Οικονομικών τα σχετικά με την καταβολή επιδόματος θέρμανσης, δηλαδή το ύψος της επιδότησης και οι προϋποθέσεις.
Υπενθυμίζεται ότι από πέρυσι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης που επιβάλλεται στο πετρέλαιο θέρμανσης αυξήθηκε από 60 σε 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο προκειμένου να εξισωθεί με τον αντίστοιχο φόρο του πετρελαίου κίνησης και να καταργηθεί το κίνητρο για λαθρεμπόριο.
Ο στόχος περιορισμού του λαθρεμπορίου επιτεύχθηκε, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δείχνουν ότι παρά την ύφεση η κατανάλωση πετρελαίου κίνησης αυξήθηκε εφέτος κατά 4%. Ωστόσο η εκτόξευση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης οδήγησε σε πτώση της κατανάλωσης κατά 70%, καθώς οι καταναλωτές αδυνατούν να καλύψουν το κόστος της θέρμανσης ή στρέφονται σε επιλογές (τζάκια) που επιβαρύνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση. Το αποτέλεσμα ήταν, να μειωθούν τα έσοδα του Δημοσίου από τη φορολογία του πετρελαίου θέρμανσης.
Κατά τη χειμερινή περίοδο 2012-2013 δόθηκε επίδομα θέρμανσης ύψους 28 λεπτών ανά λίτρο με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, δηλαδή σε καταναλωτές με ετήσιο εισόδημα 25.000 ευρώ για άγαμο, 35.000 για έγγαμο συν 3.000 ευρώ για κάθε παιδί, εφόσον η αξία της ακίνητης περιουσίας δεν υπερέβαινε τα 150.000 ευρώ για άγαμους και 200.000 για έγγαμους. Επίσης τέθηκαν ανώτατα όρια κατανάλωσης με βάση την περιοχή και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν (5 ως 25 λίτρα ανά τετραγωνικό) και ανώτατο όριο τετραγωνικών (120) της κύριας κατοικίας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων επαναλαμβάνει στο μεταξύ το αίτημα για μείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης στα επίπεδα της περιόδου 2011-2012, την κατάργηση του συστήματος Ήφαιστος και επιτάχυνση της διαδικασίας χρηματοδότησης και εγκατάστασης των συστημάτων εισροών εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης καυσίμων.