Με τον υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Πάνο Παναγιωτόπουλο, συναντήθηκαν τα μέλη της ανανεωμένης διοίκησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, με επικεφαλής το νέο πρόεδρό του, Τώνη Λυκουρέση.
Ο υπουργός εξέφρασε, μεταξύ άλλων, την πρόθεσή του, να προσκληθούν σε μια επόμενη συνάντηση στο άμεσο μέλλον και οι νέοι δημιουργοί, που διακρίνονται αυτή την περίοδο σε ξένες διοργανώσεις, για να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων και νέων προτάσεων στα θέματα του ελληνικού κινηματογράφου, μεταξύ διοίκησης ΕΚΚ, νέων δημιουργών και του ίδιου. Όπως επίσης, ζήτησε από τη διοίκηση του ΕΚΚ ένα υπόμνημα για τα θέματα εκείνα που άπτονται της αρμοδιότητας άλλων υπουργείων, με τα οποία το ΥΠΠΟΑ προτίθεται να συνεργαστεί για την επίλυσή τους.
«Τιμώ την ικανότητα του νέου προέδρου να δημιουργεί συνθέσεις και δημιουργικές ισορροπίες», είπε ο Πάνος Παναγιωτόπουλος πριν δώσει το λόγο στον Τώνη Λυκουρέση, ο οποίος αναφέρθηκε στην ανάγκη ροής της χρηματοδότησης από το υπουργείο όσον αφορά τον προϋπολογισμό, στην ανάγκη υλοποίησης της επιστροφής φόρου και της τήρησης του νόμου για την απόδοση του 1,5% από τα έσοδα των καναλιών προς την κινηματογραφική κοινότητα και το ΕΚΚ.
«Ο τρόπος παραγωγής μιας ταινίας είναι διαφορετικός από εκείνον άλλων προϊόντων. Δεν πρέπει να εντάσσεται στον ίδιο φορολογικό κώδικα», είπε η αντιπρόεδρος του ΕΚΚ, Φοίβη Αγγελοπούλου.
Την ανάγκη αξιοποίησης του ενδιαφέροντος των διεθνών διοργανώσεων για την ελληνική κρίση, τόνισε το νέο μέλος της διοίκησης του ΕΚΚ, Πέτρος Μάρκαρης : «Η κρίση έχει δημιουργήσει, πολιτισμικά, τεράστιο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Όλοι λένε, ποια είναι αυτή η χώρα που υποφέρει; Τι έχει να προσφέρει στο σύγχρονο πολιτισμό; Και αυτό μεταφράζεται σε αύξηση του ενδιαφέροντος για τον κινηματογράφο, το θέατρο κ.α. Πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτό το γεγονός. Μαζί με την ιστορική κληρονομιά μας, πρέπει να αναδείξουμε και το σύγχρονο πολιτισμό».
«Ο κινηματογράφος είναι εργαλείο εξωτερικής πολιτικής», συμπλήρωσε η Ιρις Ζαχμανίδη. «Οι νέες ταινίες που διακρίνονται στο εξωτερικό και προκαλούν όλα αυτά τα επαινετικά δημοσιεύματα, καθρεφτίζουν ένα σκεπτόμενο λαό που αντιμετωπίζει τα προβλήματά του».
«Έχετε τόσο ωραία τοπία, τόσο όμορφη χώρα. Πρέπει να αξιοποιήσετε τις φοροαπαλλαγές για την προσέλκυση ξένων παραγωγών και αυτό θα συμβάλει σε μια έκρηξη της κινηματογραφικής παραγωγής. Κάθε χώρα έχει τέτοιες προβλέψεις», πρόσθεσε η Ελίζ Ζιλαντό, επισημαίνοντας ότι «το σινεμά είναι και βιομηχανία. Πρέπει να μπορείς να παίξεις το παιχνίδι της με τους δικούς σου όρους».
Ο Αντώνης Κοτζιάς αναφέρθηκε στην αποδοχή της πολιτικής του Κέντρου από τον κινηματογραφικό κόσμο, τον οποίο το ΕΚΚ αντιμετωπίζει ισότιμα, και ο Χένινγκ Κάμρε εστίασε στην ανάγκη βελτίωσης της διανομής των ταινιών.
Τελευταίος πήρε το λόγο ο γενικός διευθυντής του Κέντρου, Γρηγόρης Καραντινάκης, ο οποίος επικεντρώθηκε στα προβλήματα της αύξησης της ψηφιακής πειρατείας, της μείωσης της επιχορήγησης και της επιστροφής φόρου, αλλά και του αυξημένου ΦΠΑ των κινηματογραφικών εισιτηρίων έναντι των θεατρικών όσον αφορά τη διανομή. «Το Κέντρο θα ξεκινήσει τη νομική διαδικασία που απαιτείται για την απόδοση του 1,5%», πρόσθεσε, τονίζοντας, όμως, ότι «υπάρχουν και καλά νέα: Παρά τις δυσκολίες, το Κέντρο συμμετέχει δυναμικά στην παραγωγή. Πραγματοποιούμε επιπλέον πρόγραμμα για την κινηματογραφική παιδεία στη μέση εκπαίδευση με προβολές και ομιλίες, ενώ οι διεθνείς διακρίσεις συνεχίζονται. Μόλις σήμερα, οι νέες ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου και του Πανίκου Χρυσάνθου, που ετοιμάζει μια ελληνοκυπριακή παραγωγή, αποφασίστηκε να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα του Eurimages με 460 και 180 χιλιάδες ευρώ αντίστοιχα», τόνισε ο Γρ.Καραντινάκης.
«Χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για την καταπολέμηση της πειρατείας», δήλωσε ο υπουργός. «Πρέπει να προσαρμοστούμε στην ευρωπαϊκή νομοθεσία».