Πριν από αρκετές δεκαετίες, οι προβλέψεις πολλών φουτουριστών για τις αρχές του 21ου αιώνα περιελάμβαναν (τουλάχιστον) ιπτάμενα αυτοκίνητα.
Αν και το συγκεκριμένο όραμα δεν έχει γίνει πραγματικότητα ακόμη, υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι εργάζονται πάνω σε αυτό.
Ένας εξ αυτών είναι ο Στεφάν Κλάιν, σχεδιαστής από τη Σλοβακία και «πατέρας» του Aeromobil 2.5: ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου το οποίο αναπτύσσει εδώ και χρόνια.
Το Aeromobil 2.5 είναι στην ουσία ένα ελικοφόρο αεροσκάφος το οποίο λειτουργεί επίσης ως αυτοκίνητο. Στο σχεδιασμό του κυριαρχούν κυρίως τα «πτητικά» χαρακτηριστικά (χαμηλό βάρος, ουρά στο πίσω μέρος, αεροδυναμικό κόκπιτ). Στην «καρδιά» του βρίσκεται ένας υδρόψυκτος κινητήρας Rotax 912, ιπποδύναμης 10 αλόγων.
Στο mode αυτοκινήτου, τα φτερά διπλώνονται και ο κινητήρας παρέχει ώθηση στους εμπρόσθους τροχούς. Το όχημα/ αεροσκάφος άδειο (χωρίς καύσιμα και επιβαίνοντες) ζυγίζει 450 κιλά. Στο κόκπιτ υπάρχει χώρος για δύο άτομα.
Όταν ο οδηγός φτάσει στον αεροδιάδρομο, με ένα πάτημα κουμπιού τα φτερά αναπτύσσονται σε μήκος 8,2 μέτρων, και ενεργοποιείται ο έλικας στο πίσω μέρος, οπότε και το (πλέον) αεροσκάφος μπορεί να απογειωθεί. Η μέγιστη ταχύτητά του θεωρείται ότι φτάνει τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα και η εμβέλειά του τα 700 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Gizmag, το Aeromobil 2.5 σε mode αυτοκινήτου μπορεί να χωρέσει σε έναν κανονικό χώρο παρκαρίσματος, ενώ για τον ανεφοδιασμό του αρκούν τα κανονικά βενζινάδικα που χρησιμοποιούν και τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Ο Κλάιν ανέπτυξε το Aeromobil 2.5 για να επιδείξει σε πιθανούς επενδυτές ότι το concept για ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι βιώσιμο, και τώρα το προωθεί σε κατασκευαστές. Εάν υπάρξει συμφωνία, εκτιμά ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια για να δοθούν οι απαραίτητες άδειες ώστε να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή.
Το όλο project βρίσκεται υπό ανάπτυξη εδώ και 20 περίπου χρόνια, με τον Κλάιν να έχει δημιουργήσει και άλλες «εκδόσεις» του Aeromobil στο παρελθόν. Ο ίδιος χαρακτηρίζει το ιπτάμενο αυτοκίνητό του ως μία «διασταύρωση τεχνολογίας και τέχνης». Στα «σκαριά» φαίνεται να βρίσκεται ήδη η έκδοση 3.0.