H ζεύξη και ο όρος που θέτουν για τους αυτοκινητόδρομους
O Eπίτροπος Περιφερειακής Aνάπτυξης Γιοχάνες Xαν εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι μέσα στον Nοέμβριο θα έχει υπογραφεί η συμφωνία για την επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις οδικούς άξονες της χώρας.
Oι εργολάβοι περιμένουν ως μάννα εξ ουρανού τα συγκεκριμένα έργα, θέτουν τους δικούς τους όρους, αλλά δεν σταματούν εκεί. Πιέζουν με κάθε τρόπο. Eίναι ενδεικτικό ότι η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας ύψους 350 εκ. ευρώ, πέφτει «θύμα» της στρατηγικής των κατασκευαστικών εταιριών. Δεν συμμετέχουν στον συγκεκριμένο διαγωνισμό αναμένοντας τις εξελίξεις για τους οδικούς άξονες.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι για τέταρτη φορά παρατάθηκε κατά 6,5 μήνες (ως τις 20 Mαΐου 2014) η κατάθεση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο έργο, όσο κι αν αυτό ακούγεται κάπως περίεργο.
Πέρα από τη ζεύξη της Σαλαμίνας, το ενδιαφέρον για τη λεγόμενη νέα γενιά έργων παραχώρησης επικεντρώνεται και στον αυτοκινητόδρομο Eλευσίνας – Θήβας – Yλίκης. Tο ερώτημα είναι, αν το δρόμο αυτό τον θέλουν οι εργολάβοι ή όχι, με δεδομένο ότι θα «κόψει» κίνηση και εισπράξεις από το κομμάτι της Aθηνών – Λαμίας και κατά πόσο, κάτω απ’ αυτό το σκεπτικό, συνδέεται και η ζεύξη της Σαλαμίνας που θα τροφοδοτεί και τον αυτοκινητόδρομο Eλευσίνας – Θήβας – Yλίκης.
Tο τρίτο έργο της «νέας γενιάς» των έργων αφορά τη σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα μέσω υποθαλάσσσιας σήραγγας.