Σταθερά ενισχύεται ο ρόλος και η δυναμική της Aegean-Olympic στον ευρύτερο χώρο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, με την εταιρεία να θέτει ακόμη ψηλότερα τον πήχη των αναμενόμενων εντός του 2014 κερδών.
Πρώτη κίνηση – ματ του πανίσχυρου πλέον ομίλου, η αύξηση του αριθμού αεροσκαφών από 45 σε 50 -πλάνο που θα υλοποιηθεί, όπως διαβεβαιώνουν στελέχη του, εντός των προσεχών μηνών. Ταυτόχρονα, ο όμιλος σχεδιάζει να αυξήσει κατά 15 τα δρομολόγια προς εξωτερικό, οπότε οι θέσεις που θα διατίθενται αγγίζουν πλέον τις 850.000. Έτσι, ο στόχος δυνατότητας μεταφοράς επιβατών αναβαθμίζεται, καθώς η εταιρεία φιλοδοξεί να εξυπηρετήσει περίπου 10 εκατ. πελάτες εσωτερικού – εξωτερικού, με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των κερδών στο ένα εκατομμύριο ευρώ -ίσως και περισσότερο.
Εξάλλου ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης αναφέρει ότι «αυτό είναι το πρώτο βήμα για να επιτευχθεί σε βάθος διετίας – τριετίας μια μεγέθυνση της τάξεως των 15 – 20 αεροσκαφών, που δίνει μια κρίσιμη μάζα για να μπορέσει η εταιρεία, διασφαλίζοντας τη βάση τής Αθήνας, να κοιτάξει και σε διηπειρωτικούς προορισμούς στις ΗΠΑ και την Ασία».
«Αν αυτό θα το καταφέρουμε σε ένα, δύο, τρία ή τέσσερα χρόνια θα το δείξουν, καταρχήν, η δική μας αποτελεσματικότητα και φυσικά το πόσο σταθερή θα είναι η χώρα μας, αλλά και σε ποιον βαθμό θα εξελίσσεται θετικά ο τουρισμός μας. Γιατί, κακά τα ψέματα, οι παραπάνω προϋποθέσεις θα δώσουν και σ’ εμάς τη δυνατότητα να αναπτυχθούμε, σε αυτά ποντάρουμε για να στηρίξουμε όσο μπορούμε τον ελληνικό τουρισμό», συμπληρώνει ο ίδιος.
Καμία μείωση προσωπικού – Νέες προσλήψεις
Επίσης, τα οφέλη από την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean θα είναι περισσότερο άμεσα, καθώς θα φτάσουν, κυρίως λόγω των συνεργιών σε διοικητικό επίπεδο, τα 35 εκατ. ευρώ -και αυτό χωρίς να μειωθεί το προσωπικό, που σήμερα ξεπερνά τους 2.000 εργαζομένους.
Όπως εξηγεί ο κ. Βασιλάκης, «η προσθήκη πέντε νέων αεροσκαφών στον επιχειρησιακό στόλο της εταιρείας θα δημιουργήσει την ανάγκη για προσλήψεις επιπλέον ιπτάμενου προσωπικού (πιλότοι και πληρώματα καμπίνας), που θα φτάσει περίπου τα 150 άτομα. Το σημαντικό είναι ότι οι νέες προσλήψεις θα αφορούν κατά 50% στη βάση της Αθήνας και οι υπόλοιποι θα εγκατασταθούν στα οκτώ περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Έτσι η Aegean και η Olympic θα απασχολούν περισσότερους από 400 εργαζομένους σε βάσεις εκτός Αθηνών».
Διατηρούνται και τα δύο σήματα – Σταθερή η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, η πρόθεση της διοίκησης είναι να διατηρηθεί τόσο το σήμα της Aegean όσο και αυτό της Olympic Air.
Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας εξηγεί την απόφαση αυτή λέγοντας: «Το επίπεδο εξυπηρέτησης των εταιρειών θα είναι αντίστοιχο με αυτό που είναι σήμερα και για τις δύο. Δηλαδή εφάμιλλο. Η διαφορά είναι ότι στη μία περίπτωση θα έχει τα χρώματα και το περιβάλλον της Ολυμπιακής και στην άλλη τα χρώματα και το περιβάλλον της Aegean. Και στις δύο εταιρείες το σέρβις θα είναι ίδιας ποιότητας και αντίστοιχου κόστους, αλλά η καθεμία θα έχει τον δικό της χαρακτήρα: Η μία ως νέα δυναμική εταιρεία, όπως είναι η Aegean, και η δεύτερη ως μια ιστορική εταιρεία που έχει πολύ στενή σχέση με την Ελλάδα και τον Έλληνα, όπως είναι η Ολυμπιακή».
Με «πυξίδα» το χαμηλό τιμολογιακό κόστος
Αρκετοί αναφέρουν ότι η Aegean-Olympic μετά την εξαγορά θα δημιουργήσει ένα ιδιότυπο μονοπώλιο στις γραμμές εσωτερικού, κάτι που ενδεχομένως να ανεβάσει τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.
Με βάση τις πρόσφατες ανακοινώσεις όσον αφορά στις επιδοτούμενες γραμμές της άγονης γραμμής που εξυπηρετεί η Olympic θα καθιερωθεί και δεύτερος χαμηλότερος ναύλος, ο οποίος θα κοστίζει 39 ευρώ. Επιπλέον, όταν ένας επιβάτης ταξιδεύει από και προς το εξωτερικό, το σκέλος από την Αθήνα προς και από τις άγονες θα είναι δωρεάν και τους καλοκαιρινούς μήνες θα κοστίζει μόλις 20 ευρώ.
Αναφερόμενος στη στρατηγική της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας, ο κ. Βασιλάκης αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Όλες οι αεροπορικές εταιρείες στα μεσαίων αποστάσεων δρομολόγια έχουν μια διαφοροποίηση στην οικονομική θέση μεταξύ διαφορετικής λογικής ναύλων. Εμείς λοιπόν τι επιλέξαμε να κάνουμε: Δημιουργήσαμε μια σειρά ναύλων, η οποία έχει το κλασικό εισιτήριο με τη δωρεάν αποσκευή, αλλά προσθέσαμε την ευελιξία και τη δυνατότητα κάποιος που θέλει να ταξιδέψει νωρίς να αγοράσει το εισιτήριό του και να μπορεί να το αλλάξει χωρίς κόστος. Επιπλέον, καθιερώσαμε και ένα νέο εισιτήριο χωρίς αποσκευή, για να μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις λεγόμενες εταιρείες χαμηλού κόστους.
Ειδικά σήμερα, για την Ελλάδα της κρίσης, η πρωτοβουλία αυτή έχει μεγάλη αξία, αφού οι τιμές ξεκινούν από 24 ευρώ στο εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένων και των φόρων αεροδρομίων. Δίνοντας περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές αλλά διατηρώντας την ίδια ποιότητα μέσα στο αεροπλάνο, θεωρώ ότι, ναι, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις διαφορετικές ανάγκες της αγοράς. Αλλωστε αυτό είναι και το στοίχημα -αν θέλετε- ευρύτερα του ελληνικού τουρισμού».
Αισιοδοξία για τους στόχους της επόμενης τουριστικής κίνησης
Όσον αφορά τις προβλέψεις για την πορεία του ελληνικού τουρισμού κατά την επόμενη χρονιά, ο αντιπρόεδρος της Aegean επισημαίνει:
«Όταν μια τουριστική χρονιά πάει καλά, είτε οι αεροπορικές εταιρείες είτε οι tour operators ζητούν περισσότερη χωρητικότητα στις πτήσεις. Εμείς ανακοινώσαμε ότι θα έχουμε 850.000 επιπλέον θέσεις από το εξωτερικό. Τώρα, αυτό δεν σημαίνει από μόνο του ότι ως διά μαγείας εμφανίζεται η ζήτηση. Είναι όμως ένα καλό σημάδι.
Επίσης, οι μετρήσεις που γίνονται στο εξωτερικό δείχνουν ότι η Ελλάδα γίνεται πλέον μια χώρα που έχει σε επίπεδο τιμής και αξίας πιο ανταγωνιστικό προϊόν από τα προηγούμενα χρόνια. Τρίτον, πιστεύω ότι και οι προωθητικές ενέργειες που γίνονται από μεγάλο κομμάτι των ιδιωτών, στην προσπάθεια, αν θέλετε, της προώθησης των δικών τους επιχειρήσεων, των ξενοδοχειακών, των ειδικών προϊόντων κ.λπ., έχουν κάπως εξελιχθεί. Άρα αυτά τα τρία πράγματα μας δίνουν μια καλή αφετηρία. Από εκεί και ύστερα, όπως έχουμε δει, στον τουρισμό πάντα οι συνθήκες -οι συγκεκριμένες γεωπολιτικές, οικονομικές, που διαμορφώνονται από πράγματα που μπορεί να είναι και της στιγμής- μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα είτε προς το χειρότερο είτε προς το καλύτερο.
Εξάλλου, σε επίπεδο υποδομών δεν μπορούμε να πούμε ακόμα ότι έχουμε αλλάξει τη λογική της χώρας ή ότι σε επίπεδο θεματικών προϊόντων, π.χ. γκολφ, τουριστική κατοικία κλπ., έχουμε πετύχει να φτάσουμε σε πράγματα που θα μας δώσουν μια διαχρονική ανάπτυξη».