Έντονη αντιπαράθεση και χτές στην Βουλή μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για την ποινική δίωξη όσων δεν πληρώνουν εισιτήρια και διόδια, κατά την διάρκεια της συζήτησης του νόμου για τις συγκοινωνίες, που ψηφίζεται σήμερα εν μέρω διαδηλώσεων από τους απεργούς εργαζόμενους των ΜΜΜ.
Αυστηρή προειδοποίηση προς τις τράπεζες να συνεχίσουν την ομαλή χρηματοδότηση ώστε να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα τα έργα των 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων έστειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.
«Καμία τράπεζα και κανένας τραπεζίτης δεν μπορεί να βρει προσχήματα έναντι του δημοσίου ώστε να βρει πάτημα και να αποχωρήσει. Θα μείνουν και θα συνεχίζουν να είναι συνεπείς στη χρηματοδότηση από τη στιγμή που το κράτος είναι συνεπές με τις υποχρεώσεις του», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας.
Νωρίτερα, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, υποστήριξε ότι «το κίνημα δεν πληρώνω δεν είναι αυθόρμητο» και ότι «εξυπηρετεί τους ευρωπαίους τραπεζίτες που έκαναν συμβάσεις με χαμηλό επιτόκιο και ψάχνουν τον τρόπο να απαλλαγούν από αυτές».
Στο επίκεντρο πάντως της αντιπαράθεσης ανάμεσα σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών που καταψηφίστηκε επί της αρχής από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, βρέθηκε η επίμαχη τροπολογία που επιβάλει αυστηρές ποινές σε όσους αρνούνται να πληρώσουν εισιτήριο και διόδια.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υπεραμύνθηκε των νέων ρυθμίσεων, ενώ παράλληλα προειδοποίησε ότι η εισιτηριοδιαφυγή μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην στάση λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών.
Για αδικαιολόγητα αυστηρές ποινές έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης, καλώντας την κυβέρνηση «να πάρει πίσω την τροπολογία την οποία φέρνετε υπό την πίεση της Τρόικας» ενώ πρότεινε να αφαιρεθεί η ποινή της φυλάκισης για όσους δεν πληρώνουν εισιτήριο χαρακτηρίζοντάς την υπερβολικά αυστηρή.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης κάλεσε την κυβέρνηση να τροποποιήσει την τροπολογία μετατρέποντας από πλημμέλημα σε πταίσμα την μη πληρωμή εισιτηρίων και σε απλή παράβαση του ΚΟΚ την άρνηση πληρωμής διοδίων.
Την απόσυρση της τροπολογίας ζήτησαν ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης και ο εισηγητής του κόμματος Νικόλαος Παπακωνσταντίνου, υποστηρίζοντας ότι «η ποινικοποίηση δεν θα σταματήσει ένα κίνημα οργανωμένο και μαζικό».
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι φέρνει μια εμπρηστική τροπολογία που βάζει φυλακή όσους δεν πληρώνουν τα διόδια, την ίδια ώρα που οι κλέφτες των δισ. είναι θωρακισμένοι θεσμικά με ατιμωρησία.
Ο κ. Ρέππας κάλεσε όλα τα κόμματα να έχουν σαφή θέση απέναντι σε αυτούς που δεν πληρώνουν, αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες να υπερασπίσουν τα συμφέροντα των εταιριών από τις οποίες τρώνε ψωμί.
«Έχουμε υψηλό ποσοστό εισιτηριοδιαφυγής στα λεωφορεία που φτάνει το 40% στην ΕΘΕΛ ενώ σε ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ κυμαίνεται από 7%-10% . Περίπου ένας στους δύο δεν πληρώνει», αντέτεινε απαντώντας στις επικρίσεις που δέχτηκε ο υπουργός. Τόνισε ακόμα ότι είναι σε συζήτηση με το αρμόδιο υπουργείο ώστε να μειωθεί το κόμιστρο στο 50% για χιλιάδες ανέργους.
«Η τιμολογιακή πολιτική είναι μία μικρή πτυχή της προσπάθειας που κάνουμε για αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Μέσα σε αυτές εντάσσεται επίσης και η προσπάθειά μας να έχουμε αναλογικά διόδια, δραστικά μειωμένα εκεί που ο δρόμος δεν είναι κατασκευασμένος και διαφορετική πολιτική για τους συχνούς χρήστες», επεσήμανε ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε: «Η κρίση έφερε το μνημόνιο και όχι το μνημόνιο την κρίση. Αναλάβαμε την ευθύνη μας με αποφάσεις κρίσιμες».
«Ακούστηκαν φωνές εντός και εκτός Ελλάδος για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Εμείς από τη πρώτη στιγμή κάναμε σαφές ότι είναι δημόσιες οι συγκοινωνίες. Θα γίνουν σύγχρονες βεβαίως και λαμβάνουμε μέριμνα για το σύνολο των εργαζομένων να διατηρήσουν όλοι τη δουλειά τους», κατέληξε.
Από την πλευρά του ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος χαρακτήρισε πρόχειρο το νομοσχέδιο, ο ανεξάρτητος βουλευτής Ελευθέριος Αυγενάκης, άτολμο και δειλό, ενώ ο εισηγητής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης έκανε λόγο για «σεληνιακό τοπίο που δημιουργείται για το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών».
«Διαφωνούμε ριζικά στις διατάξεις του αποφασίζομεν και διατάσσομεν δήλωσε ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης, ενώ ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση για αυταρχικές λογικές.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί αύριο το απόγευμα επί των άρθρων και των τροπολογιών και η ψήφισή του αναμένεται αργά το βράδυ.
Διαβάστε επίσης: Αλλαγές στο νομοσχέδιο συγκοινωνιών ετοίμασε ο Ρέππας