Νέες αποκαλύψεις για τις υποθέσεις κατασκοπίας φέρνουν στο φως της δημοσιότητας οι New York Times.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Βρετανία κατασκοπεύουν τις πλατφόρμες των μεγάλων διαδικτυακών παιχνιδιών, όπως τα Second Life και World of Warcraft καθώς φοβούνται ότι οι «εξτρεμιστές» μπορεί να τα χρησιμοποιούν για να επικοινωνούν μεταξύ τους και να οργανώνουν επιθέσεις, υποστηρίζει σε σημερινό δημοσίευμά της η εφημερίδα.
Οι κατάσκοποι δημιουργούν διάφορες «ταυτότητες» σ’ αυτά τα δημοφιλή παιχνίδια ρόλων για να παρακολουθούν, να συλλέγουν πληροφορίες και να στρατολογούν πληροφοριοδότες, γράφει η εφημερίδα επικαλούμενη νέα έγγραφα από αυτά που διέρρευσαν στον Τύπο μέσω του Έντουαρντ Σνόουντεν, του πρώην τεχνικού συμβούλου της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (NSA) των ΗΠΑ.
Η πληροφορία αυτή ήρθε στο φως την ίδια ημέρα που οκτώ αμερικανικοί κολοσσοί των νέων τεχνολογιών (Microsoft, Google, Apple, Facebook, LinkedIn, Yahoo!, AOL και Twitter) με ανοιχτή επιστολή τους προς τον πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα τον καλούν να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση των μεθόδων παρακολούθησης που εφαρμόζονται σήμερα, δεδομένου ότι οι αποκαλύψεις του Σνόουντεν «κλόνισαν την εμπιστοσύνη» των χρηστών.
«Φοβούμενοι ότι τρομοκρατικά δίκτυα ή εγκληματίες θα χρησιμοποιήσουν αυτά τα παιχνίδια για να επικοινωνούν κρυφά μεταξύ τους, να μεταφέρουν χρήματα ή να σχεδιάζουν επιθέσεις, οι πράκτορες των υπηρεσιών πληροφοριών εντάχθηκαν σε αυτούς τους κόσμους που κατοικούνται από ψηφιακά άβαταρ, όπως καλικάτζαρους, ξωτικά και τοπ-μόντελ», σημειώνει η εφημερίδα.
«Οι κατάσκοποι δημιούργησαν χαρακτήρες (σ.σ. στα παιχνίδια) για να ερευνούν και να στρατολογούν πληροφοριοδότες, συλλέγοντας δεδομένα και το περιεχόμενο των επικοινωνιών μεταξύ των παικτών», σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Επειδή οι ύποπτοι «χρησιμοποιούν συχνά τεχνάσματα όπως αυτά που υπάρχουν στα βιντεοπαιχνίδια —ψεύτικες ταυτότητες, φωνές, άμεσα μηνύματα— για τις οικονομικές συναλλαγές τους, οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί κατάσκοποι φοβούνται ότι δρουν μέσω αυτών των παιχνιδιών», καταλήγει η εφημερίδα.
Η εφημερίδα τονίζει ωστόσο ότι η παρακολούθηση των παιχνιδιών προκαλεί ανησυχίες όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής των άλλων παικτών.