Πέφτουν οι υπογραφές από το 2014
Τι πρώτες προσκλήσεις για την υποβολή προσφορών για τα πακέτα συμβολαίων σχεδιάζει η διαχειρίστρια εταιρεία. «Σχεδιάζουμε να στείλουμε προσκλήσεις υποβολής προσφορών για πακέτα συμβολαίων για τον αγωγό μέσα στο 2014, πιθανώς στο πρώτο εξάμηνο», ανακοίνωσε η Lisa Givert, επικεφαλής επικοινωνίας του ΤΑΡ, στο περιθώριο συνεδρίου για το φυσικό αέριο που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία.
Σύμφωνα με την Givert, οι δυνητικοί προμηθευτές δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί, ούτε το αναμενόμενο συνολικό κόστος του έργου, στο οποίο αναμένεται να συμμετάσχουν 55.000 άτομα σε τρεις χώρες.
Σημειωτέον, η κατασκευή του TAP σχεδιάζεται να ξεκινήσει το 2015.
Ο ΤΑΡ αποτελεί τον κεντρικό σύνδεσμο του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, μια διαδρομή μεταφοράς φυσικού αερίου από την κεντρική Ασία, τη Μέση Ανατολή και την ανατολική Μεσόγειο στην ΕΕ. Η τελευταία επιδιώκει να διαφοροποιήσει την παροχή φυσικού αερίου προκειμένου να μην εξαρτάται αποκλειστικά από το εισαγόμενο ρωσικό φυσικό αέριο.
Ο ΤΑΡ θα διασχίζει την Ελλάδα και την Αλβανία και θα καταλήγει στην Ιταλία. Θα κατασκευαστεί από μια κοινοπραξία της ΒΡ, της νορβηγικής Statoil και της αζέρικης SOCAR.
Η κοινοπραξία σχεδιάζει να μεταφέρει 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως στην Ευρώπη, και πολύ πιθανώς διπλάσιο όγκο μακροπρόθεσμα.
Στις 17 Δεκεμβρίου η κοινοπραξία του Shah Deniz θα εκδώσει τελική επενδυτική απόφαση για την επέκταση της φάσης ΙΙ, που θα έχει ως στόχο την παραγωγή για τις νέες διαδρομές φυσικού αερίου στην Τουρκία και την Ευρώπη.
«Είμαστε κοντά σε αυτή την απόφαση», είπε η Lisa Givert. Πρόσθεσε μάλιστα ότι ο ΤΑΡ θα σημαίνει επενδύσεις αξίας 1.5δισ. ευρώ για την Ελλάδα και 1 δισ. για την Αλβανία, ενισχύοντας τις τοπικές βιομηχανίες και την απασχόληση.