Για να καλυφθεί μέρος των χρεών 18 δισ. δολ.
Στο σφυρί φαίνεται ότι θα βγει η συλλογή έργων τέχνης του Ντιτρόιτ, έπειτα από τη χρεοκοπία της πόλης. Όμως, τα πιο εμβληματικά από τα έργα της οι τεράστιες τοιχογραφίες «Detroit Industry», του Μεξικανού καλλιτέχνη Diego Rivera, φαίνεται ότι είναι ασφαλή από αυτή τη γενική εκκαθάριση, που γίνεται με σκοπό να ικανοποιηθούν οι πιστωτές του χρεοκοπημένου δήμου.
Οι τοιχογραφίες, που έχουν δωρισθεί στην πόλη, δεν συγκαταλέγονται ανάμεσα στα έργα του Detroit Institute of Arts που εκτιμήθηκαν από τον οίκο Christie’s, για πιθανή πώληση. Αντ’ αυτού, ο οίκος κλήθηκε να εκτιμήσει μόνο όσα κομμάτια αγοράσθηκαν με χρήματα του δήμου, τα οποία αποφάσισε ότι αξίζουν από 452 έως 866 εκατ. δολάρια.
Η τύχη της συλλογής έργων τέχνης του Ντιτρόιτ, που περιλαμβάνει κομμάτια των Bruegel, van Gogh και Cezanne, προκαλεί παγκόσμιο ενδιαφέρον, καθώς ο δήμος ξεκινά τις διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές του, για χρέη που αγγίζουν τα 18 δισ. δολάρια.
Τα έργα του Rivera, που καλύπτουν έκταση 375 τετραγωνικών μέτρων, αποτελούν το σήμα κατατεθέν του μουσείου του Ντιτρόιτ. Οι τοιχογραφίες παραγγέλθηκαν το 1932 από τον Edsel B. Ford, τότε πρόεδρο της Ford Motor, αντί 20.800 δολαρίων.
Σήμερα, αποτελούν μέρος του κτιρίου του μουσείου. «Δεν θα απομακρύνουμε τους τοίχους», εξηγεί ο εκπρόσωπος του έκτακτου διαχειριστή του Ντιτρόιτ, Kevyn Orr. Ο οίκος Christie’s, πάντως, έδωσε στο δήμο πέντε εναλλακτικές για τη χρήση της συλλογής έργων τέχνης, ώστε αυτή να χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή χρεών, χωρίς να πουληθεί. Ανάμεσα στις προτεινόμενες λύσεις είναι να χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση για δάνεια ή να πουληθεί κατά ένα μέρος της σε φιλάνθρωπους, με τον όρο να συνεχίσει να εκτίθεται στο Ντιτρόιτ.
Τα 27 πάνελς που ζωγράφισε ο Rivera μέσα σε οκτώ μήνες απεικονίζουν εργάτες όλων των φυλών σε ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων, περιτριγυρισμένους από συμβολικές, σουρεαλιστικές εικόνες. Το έργο παρουσιάστηκε το 1933 και προκάλεσε επικρίσεις από εκείνους που αντέδρασαν στις αριστερές πεποιθήσεις του Rivera, την απεικόνιση διαφορετικών φυλών αλλά και γυναικείων γυμνών. Η σύζυγος του Rivera, επίσης γνωστή καλλιτέχνιδα Frida Kahlo, φωτογράφησε το εργοστάσιο της Ford το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως έμπνευση για τις τοιχογραφίες.
Μετά το πρότζεκτ του Ντιτρόιτ, ο Rivera έλαβε και άλλη παραγγελία, αυτή τη φορά από τον Nelson Rockefeller, για να ζωγραφίσει μια τοιχογραφία στο Rockefeller Center της Νέας Υόρκης. Και αυτό το έργο προκάλεσε αντιδράσεις, για τα αριστερά θέματά του, με αποτέλεσμα να καταστραφεί.