Η Nissan παρουσίασε το GT-R MY2015 μαζί με τη Nismo έκδοση των 600 PS Μόλις λίγους μήνες μετά από την παρουσίασή του, το 2007, όταν βγήκε στους δρόμους, πήρε το παρατσούκλι «Γκοντζίλα», από το παντοδύναμο, ανίκητο κινηματογραφικό τέρας.
Γιατί, γρήγορα, το Nissan GT-R διέλυσε όλα τα ρεκόρ και τον ανταγωνισμό, ανακηρυσσόμενο στον απόλυτο άρχοντα της «Πράσινης Κόλασης», της πίστας του Nurburgring.
Μέχρι και σήμερα, οι Ιάπωνες, με το ανανεωμένο τεχνολογικό θαύμα της αυτοκινήσης, συνεχίζουν να παίρνουν τα σκαλπ, στο «Ρινγκ», υπεραυτοκινήτων. Όπως της, μισητής για τη Nissan, Porsche 911 (GT2RS), της Lamborghini Aventador LP700, Ferrari Enzo κ.ά.
Ο αιρετικός Τζέρεμι Κλάρκσον του Top Gear έλεγε πως η μοναδική έλλειψη αυτού του αυτοκινήτου, «είναι η έλλειψη ειδικών φωτών, ώστε να μπορεί το φως να ακολουθεί την πορεία του GT-R στις στροφές», επισημαίνοντας ανοιχτά πως τίποτα, ούτε καν το φως, δεν μπορεί να κερδίσει το GT-R.
Κι όμως: Αυτό το υπεραυτοκίνητο, το πρώτο που χρησιμοποίησε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, διατίθεται σε τιμή «ανταγωνιστική» (στην Ελλάδα από 157.000 ευρώ). Μέχρι και 10 φορές χαμηλότερη από τους «ανταγωνιστές» που, συνήθως καταναλώνει για πρωινό…
ΤΟ MY2015
Εν αναμονή πάντως του επόμενου GT-R, επί της ουσίας δηλαδή του νέου Skyline (σε αυτή την πλατφόρμα βασίζεται το GT-R) που θα είναι υβριδικό και, σύμφωνα με τους Ιάπωνες θα είναι ικανό για εξωπραγματικούς χρόνους (0-100 περίπου στα 2 δευτερόλεπτα!), η Nissan ανανεώνει το μοντέλο με ένα μικρό «λίφτινγκ» και ρίχνει στους δρόμους μια πιο δυνατή έκδοση από τα «χεράκια» της Nismo, για να κρατήσει το «στέμμα» του Nurburgring.
Μαζί με το GT-R Nismo, η Nissan ανακοίνωσε λοιπόν, σε ειδική εκδήλωση στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας και το GT-R MY2015 (MY2014 σε μερικές χώρες) το οποίο σε σχέση με 2014 GT-R διαθέτει επαναρυθμισμένη ανάρτηση που προσφέρει περισσότερη άνεση και καλύτερο κράτημα, LED φωτιστικά σώματα με σύστημα AFS (Adaptive Front lighting System) και πιο premium εσωτερικό.
Στον βασικό εξοπλισμό το GT-R MY2014 φορά τα Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT ελαστικά διαστάσεων 225/40/20 μπροστά και 285/35/20 πίσω, με το σύστημα πέδησης να έχει επαναρρυθμιστεί, όπως επίσης και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο σε συνδυασμό με την επαναρρυθμισμένη ανάρτηση, προσφέρει εξαιρετική αίσθηση στις υψηλές ταχύτητες.
Η Nissan έχει βελτιώσει την ηχομόνωση του αυτοκινήτου, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει carbon αεροτομή και carbon πορτμπαγκάζ, το οποίο ζυγίζει το μισό από το κανονικό. Είναι διαθέσιμο και στο νέο κόκκινο χρώμα Gold Flake Red Pearl και στο εσωτερικό του συναντάμε τρεις αποχρώσεις με την μια να είναι σε απόχρωση ελεφαντόδοτου.
Το τιμόνι είναι ντυμένο με δέρμα με τα καθίσματα να έχουν επενδυθεί από δέρμα ανιλίνης. Στην περίπτωση του Nismo, ο 3.8 V6 με τα δύο turbo, αποδίδει 600 PS και 66,5 kgm ροπής.
Οι αντίστοιχες τιμές για το… απλό GT-R 2014 είναι 545 PS και 64 kgm. Για αισθητικούς και όχι μόνο λόγους, το GT-R Nismo φέρει μεγαλύτερη σταθερή πίσω αεροτομή (για αύξηση της κάθετης δύναμης), διαφορετικές απολήξεις της εξάτμισης, διαφορετικές ζάντες, κόκκινες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες και το πλάι του αμαξώματος.
Tα νέα GT-R παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Κάρλος Γκον. Σύμφωνα με τον ίδιο, το GT-R Nismo θα διατίθεται στην Ευρώπη από το προσεχές καλοκαίρι.
Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία θα αρχίσουν τον Φεβρουάριο.
Το μίσος
Ως… κερασάκι στην τούρτα, τo GT-R Nismo σημείωσε χρόνο 7:08.679 στο Νίρμπουργκρινγκ, με το Γερμανό Μίχαελ Κρουμ πίσω από το τιμόνι. Έτσι, μπαίνει στο πάνθεον, στην τρίτη θέση των καλύτερων χρόνων όλων των εποχών για αυτοκίνητα παραγωγής στο «Ρινγκ», πίσω από τα (άπιαστα) Radical SR8, SR8LM και την (όχι και τόσο καθημερινή) Porsche 918 Spyder των 845.000 δολαρίων που μόλις παρουσιάστηκε στην Φρανκφούρτη.
Όπως και να χει, όμως, η Nissan «χτύπησε» και πάλι τον μεγάλο της αντίπαλο, την 911 turbo. Nissan και Porsche έχουν, από την πρώτη μέρα που δοκιμάστηκε στο Nurburgring το GT-R μεγάλο… μίσος, που έφτασε μέχρι και σε διαφημίσεις της πρώτης, με ένα Nissan να έχει χαραγμένους τους αριθμούς στην πόρτα του, από τα «θύματά» του: Porsche, BMW, Mercedes, Audi…
Η κόντρα ξεκίνησε όταν η Nissan ανακοίνωσε χρόνο 7:29 στο «Ρινγκ» για το GT-R, καλύτερο από της 911. Η Porsche απάντησε λίγο αργότερα ότι έτρεξε ένα GT-R στην πίστα με νορμάλ λάστιχα και δεν μπορούσε να πιάσει τον ίδιο χρόνο.
Η Nissan απάντησε αμέσως δίνοντας τα στοιχεία του αυτοκινήτου της δοκιμής και βίντεο, καθώς και με μια ανακοίνωση ότι προσφέρει… μαθήματα σε όσους θέλουν να εκμεταλλευθούν όλη τη δύναμη του GT-R, υπονοώντας ότι οι δοκιμαστές της Porsche δεν ξέρουν να οδηγούν!
Την ίδια στιγμή, το γεγονός ότι σε όλες τις δοκιμές του GT-R, η Nissan είχε πάντα μια 911 για να το «κοντράρει», έδειχνε ποιος ήταν από την αρχή ο στόχος. Ή μήπως, πίσω από όλα αυτά, κρύβεται ο αιώνιος πόθος της Renault να κάνει δική της την Porsche;