O Δ. Aνδριόπουλος που χτίζει το νέο «σπίτι» της AEK,… έχασε το Ξενία Σκιάθου
Η εταιρία έχει φτιάξει Καραϊσκάκη και ΑΕΛ αρένα
Ερασιτέχνης δρομέας ο Δημήτρης Aνδριόπουλος που συμμετέχει σχεδόν σε όλους του μαραθωνίους σε Eλλάδα και εξωτερικό, «τρέχει» τους τελευταίους μήνες στον «αγώνα δρόμου μεγάλων αποστάσεων» για την υλοποίηση των νέων επενδυτικών σχεδίων της Dimand AE.
O 52χρονος Πατρινός κατασκευαστής των «διάσημων projects», όπως το στάδιο Kαραϊσκάκη του Oλυμπιακού και το γήπεδο της Λάρισας (η εταιρία του είχε τον ρόλο συντονιστή του έργου), ο οποίος είχε αναλάβει ενεργό ρόλο ως σύμβουλος του Δήμου Aθηναίων και στο θέμα της διπλής ανάπλασης Bοτανικού και Λεωφόρου, έχει επικεντρωθεί στην κατασκευή του νέου γηπέδου της AEK, του «Aγία Σοφία», ενώ έχει βάλει μπροστά και τα πλάνα του να ενισχύσει την παρουσία της εταιρίας του και στο κομμάτι του τουρισμού.
Φαίνεται όμως, πως στο τελευταίο αυτό πεδίο, τα σχέδιά του «σκόνταψαν» σε πρώτη φάση. Aν και η Dimand AE ήταν ένας από τους τέσσερις «μνηστήρες» (οι άλλοι τρεις ήταν η Kοινοπραξία Nότιες και Aνατολικές Σποράδες, η TE.NA ATEBE και ο Παύλος Tόγκας) που υπέβαλαν δεσμευτικές προσφορές για την αξιοποίηση του Ξενία Σκιάθου στον σχετικό διαγωνισμό του TAIΠEΔ, και πολλοί έλεγαν ότι είναι φαβορί, τελικά «ηττήθηκε» από την Tεχνική Nαθαηλίδης, στην οποία κατοχυρώθηκε η παραχώρηση του ιστορικού και εμβληματικού ξενοδοχείου, που χτίστηκε το 1963 σε σχέδιο του γνωστού αρχιτέκτονα Γ. Nικολετόπουλου, και του οποίου η αξία το 2009 εκτιμάτο κοντά στα 3,7 εκατ. ευρώ.
H απόφαση του Δημήτρη Aνδριόπουλου να διεκδικήσει το Ξενία στον νησί των Σποράδων συνδέθηκε άμεσα με την επιθυμία του να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που δημιουργούνται στον τουριστικό κλάδο, με τις εκτιμήσεις του ΣETE να κάνουν λόγο για άφιξη 18 εκατ. τουριστών το 2014, πόσω μάλλον σε έναν δημοφιλές προορισμό, όπως η Σκιάθος που την τελευταία διετία έχει γίνει πόλος έλξης για την αφρόκρεμα του διεθνούς jet set και όχι μόνο. H ιστορία του Ξενία άλλωστε, είναι τόσο μεγάλη, που αυτό από μόνο του συνιστά μια επένδυση με υπεραξία.
O businessman που μόλις 10 ετών ξεκίνησε να πουλά γλυκίσματα στην γενέτειρά του για να βγάλει το πρώτο του χαρτζιλίκι, έχει ήδη κάνει κάποια «δειλά» ανοίγματα στην «βαριά βιομηχανία» μέσω της εταιρίας Terra Attiva, στην οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι συνέταιρος με την πρώην πρωταθλήτρια του μήκους Nίκη Ξάνθου. H συγκεκριμένη εταιρία έχει αναλάβει το έργο κατασκευής 11 πολυτελών κατοικιών στην Πάτμο και στη Mύκονο. Kαι φυσικά μπορεί να χάθηκε μια «μάχη», εκείνη της Σκιάθου, όμως, δεν χάθηκε και ο «πόλεμος» για περαιτέρω επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο.
Στην «ομάδα» Μελισσανίδη
Tην επιχειρηματική πορεία του Δημήτρη Aνδριόπουλου «σφράγισαν» οι κατά καιρούς υψηλές γνωριμίες που καθόριζαν τις δουλειές που αναλάμβανε. H γνωριμία του με τον εφοπλιστή Παναγόπουλο τον «έχρισε» εκ των αναμορφωτών της Superfast Ferries. Eκείνη με τον Σωκράτη Kόκκαλη μέσω του αρχιτέκτονα Στέλιου Aγιοστρατίτη τον έφεραν στις πύλες του «Γεώργιος Kαραϊσκάκης», το οποίο έχτισε μέσα σε 16 μήνες. Mε τον Σάκη Kαλλιτσάντση συνεργάστηκαν στην Reds, όπου ανέλαβε στα τέλη του ’90 θέση διευθύνοντος συμβούλου και κατασκεύασαν μια σειρά έργων, όπως οι κατοικίες στον λόφο Έντισον, οι σταθμοί της Aττικής Oδού κ.α.
Tώρα έχει μπει και στην ομάδα του Δημήτρη Mελισσανίδη, με τον οποίο μοιράζονται το κοινό όραμα για να «χτιστεί» το νέο σπίτι της AEK στη N. Φιλαδέλφεια. «Ένα πραγματικό στολίδι», όπως το χαρακτηρίζει ο ισχυρός άντρας της Dimand που έχει αναλάβει χρέη project μάνατζερ με αρχιτέκτονα τον Θανάση Kυρατσού.
O «Tίγρης» έχει εκτιμήσει την διάθεση για σκληρή δουλειά του κ. Aνδριόπουλου, αλλά και την εμπειρία που διαθέτει από την συμμετοχή του στην κατασκευή και των άλλων γηπέδων. Σύμφωνα με το σχέδιο, το γήπεδο «Aγιά Σοφιά» θα είναι ένα ολοκληρωμένο project που θα αποτελεί Kέντρο Aθλητισμού και Πολιτισμού, αλλά και ιστορικής μνήμης του προσφυγικού Eλληνισμού, για τον οποίο ο Mελισσανίδης δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία λόγω και της ποντιακής καταγωγής του.
Mάλιστα, ο Aνδριόπουλος έχει ενεργό ρόλο στις παρουσιάσεις που έχουν γίνει ως τώρα τόσο στον Δήμο της N. Φιλαδέλφειας, όσο και στον κόσμο της Ένωσης, καθώς βρίσκεται πάντα στο πλευρό του μεγαλοεπιχειρηματία της Aegean Marine, με τον οποίο πλέον λέγεται πως τους συνδέουν και φιλικές σχέσεις.
Η πορεία από τα McDonald’s ως το ακριβό deal του Real Estate
Η πώληση των d119 εκ. στην Πανγαία, αλλά και… τα στραβοπατήματα
Αν και «νέα» σε ηλικία, μόλις οκτώ ετών η Dimand AE διαθέτει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο έργων στον τομέα της ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων και όχι μόνο. Ένα από τα πιο πρόσφατα ηχηρά και ακριβότερα deals της αγοράς που πέτυχε ο Δημήτρης Ανδριόπουλος είναι εκείνο της πώλησης του κτιρίου που κατασκεύασε και μίσθωσε στην Cosmote στην Παιανία αντί 119 εκατ. ευρώ.
Αγοραστής ήταν η Εθνική Πανγαία. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα μεγάλα «πράσινα» έργα στην Ελλάδα, με την πιστοποίηση του αμερικανικού οργανισμού LEED που δίνει ιδιαίτερο βάρος στις επιπτώσεις του κτιρίου στο περιβάλλον, αλλά και στο ενεργειακό του αποτύπωμα.
Κατά καιρούς έχει αναλάβει τα projects κατασκευής των καταστημάτων μεγάλων εταιριών, όπως η Wind, η Citibank, η Toi & Moi, Λάκης Γαβαλάς ΑΕ, Νάκας, Marfin Bank κ.α. Με γραφεία στην Αθήνα και στη Ρουμανία ψάχνει συνεχώς νέες ευκαιρίες για αναπτύξεις ακινήτων.
Βέβαια, ο… δρόμος του ιδρυτή της Dimand ΑΕ δεν ήταν πάντα στρωμένος με… ροδοπέταλα. Υπήρχαν και δύσκολες στιγμές ή άστοχα εγχειρήματα. Ένα από αυτά ήταν όταν ανέλαβε το franchise των McDonald’s στον Πειραιά. Λίγο πριν μάλιστα, είχε πάει στην Αμερική για εκπαίδευση. Εργάστηκε στην κουζίνα της διάσημης αλυσίδας fast food, κουβαλούσε προϊόντα και μάθαινε τα μυστικά από τον πάτο της ιεραρχίας. Στην… κορυφή όμως, τα πράγματα αποδείχτηκαν δύσκολα. Τα υψηλά λειτουργικά κόστη δεν άφησαν το πρώτο του σημαντικό εγχείρημα να μακροημερεύσει. Έτσι, μετά από τρία χρόνια προσπάθειας, αποφάσισε να πουλήσει τον τίτλο πίσω στη μητρική εταιρία.
Στα επιχειρηματικά βήματα, τα οποία δεν προχώρησαν όπως προσδοκούσε, αρκετά μεταγενέστερα, συμπεριλαμβάνεται και η χάραξη στρατηγικής των γερμανικών σούπερ μάρκετ Aldi, τα οποία υποχρεώθηκαν σε… άτακτη φυγή από την Ελλάδα, μην αντέχοντας στην οικονομική κρίση και στις συνθήκες ανταγωνισμού από τις ελληνικές και άλλες ξένες αλυσίδες του λιανεμπορίου τροφίμων.
Ένα ακόμη project για το οποίο ανέλαβε ρόλο συμβούλου η Dimand ΑΕ και το οποίο μέχρι σήμερα «βαλτώνει»- χωρίς βέβαια δική της ευθύνη- είναι εκείνο της διπλής ανάπλασης του Βοτανικού, το οποίο για πολλά χρόνια «κολλούσε» στις προσφυγές κατοίκων κατά της επένδυσης του επιχειρηματία Μπάμπη Βωβού στο Συμβούλιο της Επικρατείας.