Για το επικείμενο ταξίδι του στην Κίνα, στην πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών που εξακολουθεί να παραμένει σε ισχύ, στο θέμα της σημαίας που έχει δημιουργηθεί με την εταιρεία κρουαζιέρας “Louis” αλλά και στο λιμενικό «Καλλικράτη», αναφέρθηκε το μεσημέρι σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης.
Ο υπουργός τόνισε ότι με την κινεζική πλευρά θα συζητηθεί η υλοποίηση του προγράμματος χρηματοδότησης από τις μεγαλύτερες κινεζικές τράπεζες ύψους 5 δισ. δολ προς τους Έλληνες πλοιοκτήτες για την κατασκευή πλοίων τους στα κινεζικά ναυπηγεία, ενώ θα υπάρξει εκτενής διάλογος με τον πρόεδρο της Cosco και του κινεζικού νηογνώμονα.
Αναφερόμενος στην πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών, τόνισε ότι «δεν είναι ευχάριστο για μία κυβέρνηση να παραμένει σε ισχύ το μέτρο αυτό», ωστόσο, πρόσθεσε, υπάρχει μια σειρά αιτημάτων των ναυτικών που δεν υπάρχει η δυνατότητα να υλοποιηθούν. Υπογράμμισε εξάλλου ότι υπάρχει συνεχής διάλογος με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Για το θέμα της ανεργίας στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, ανέφερε ότι το υπουργείο σχεδιάζει κάποια πράγματα που όντως τα έχει ανάγκη και θα γίνει διαβούλευση με τα σωματεία και τους εργαζόμενους.
Για το θέμα της σημαίας στα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας Κυπριακών συμφερόντων Louis, ο υπουργός τόνισε ότι χθες είχε μία συνάντηση με εκπρόσωπο της εταιρείας και με την ΠΝΟ, προσπαθώντας να βρεθεί μία λύση όχι μόνο να μην υποσταλεί η σημαία στα δύο πλοία της εταιρείας αλλά ο κυπριακός όμιλος να φέρει και άλλα πλοία. Θα έλεγα ότι υπάρχει ένα έδαφος συνεννόησης και με την ΠΝΟ αλλά άλλο αυτό και άλλο η νομική εκκρεμότητα της εταιρείας Λούις με το ΝΑΤ.
Σε ερώτηση ποιες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον έως σήμερα για υπογραφή της σύμβασης για την κρουαζιέρα ο υπουργός δήλωσε ότι ήδη μία εταιρεία έχει καταθέσει πρόταση, ενώ τόνισε ότι τον άλλο μήνα θα γίνει η έκθεση κρουαζιέρας στο Μαϊάμι όπου εκεί έχει κλεισθεί ραντεβού με τους προέδρους όλων των μεγάλων εταιρειών και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον κάποιες εταιρείες.
Ο κ.Διαμαντίδης αναφερόμενος στη σύμβαση για την κρουαζιέρα τόνισε ότι δεν έχει καμία σχέση με το νόμο Κεφαλογιάννη και τόνισε ότι η απόφαση που υπέγραψε ο ίδιος αφορά το τέλος. «Αν ένα κρουαζιερόπλοιο πάρει στο 1% της οργανικής του σύνθεσης δέκα ναυτικούς Έλληνες θα έχει μείωση στο τέλος. Άλλο πράγμα ο νόμος Κεφαλογιάννη το 2005 ο οποίος δεν προέβλεπε εγκριτικές πράξεις και άλλο πράγμα ο νόμος περί καμποτάζ», πρόσθεσε ο υπουργός.
Αναφερόμενος στην κίνηση που έκανε η NEL να προχωρήσει σε συμφωνία με τουρκική εταιρεία, τόνισε ότι η κάθε ιδιωτική εταιρεία είναι ελεύθερη να διαπραγματεύεται με όποιον άλλον επενδυτή νομίζει ότι θα τη βοηθήσει στην πολιτική που θα ακολουθήσει ως εταιρεία.
Ο υπουργός πρόσθεσε επίσης ότι το νομοσχέδιο για Αττικό λιμενικό σύστημα θα είναι έτοιμο και μέσα στο Μάρτιο θα κατατεθεί στη βουλή. Επανέλαβε για άλλη μία φορά ότι ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών θα παραμείνει στο δημόσιο.
Ο κ.Διαμαντίδης ανέφερε επίσης ότι το υπουργείο δεν πρόκειται να αποδυναμωθεί από λιμενικούς και αν κάποιοι που έχουν ουσιαστικά προσόντα φύγουν, θα αναπληρωθούν από το πολιτικό προσωπικό.
Σχολιάζοντας το θέμα της παραίτησης που ζήτησε από το Γενικό Γραμματέα Λιμένων Γ.Βλάχο, επανέλαβε ότι δεν υπήρχε καλή συνεργασία μεταξύ τους.
«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο του ζήτησα την παραίτηση, την οποία δεν την υπέβαλλε και αναγκάστηκα εγώ να υπογράψω διάταγμα και να το στείλω στον πρωθυπουργό», δήλωσε ο Γιάννης Διαμαντίδης.