Το σχέδιο του ομίλου Υγεία με τα καλλυντικά
Μ. Ανατολή, ΗΑΕ, Ρωσία, Κίνα θα «πάνε» τα Beatific
Ετήσια ανάπτυξη 6%-7% διεθνώς παρουσιάζει η αγορά δερμοκαλλυντικών
«Επιχείρηση καλλωπισμού» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του νέου επιχειρηματικού σχεδίου του Ανδρέα Βγενόπουλου. Ο ισχυρός άντρας της MIG τον τελευταίο καιρό πραγματοποιεί ένα δυναμικό άνοιγμα στην αγορά της ιατρικής κοσμετολογίας, η οποία παρουσιάζει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Σχεδόν έναν χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας του τμήματος αισθητικής δερματολογίας και αντιγήρανσης DoCare που λειτουργεί στο «ΜΗΤΕΡΑ», ο όμιλος ΥΓΕΙΑ πραγματοποιεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση, μέσω της θυγατρικής Beatific ΑΕ, εγκαινιάζοντας πριν από μερικές μέρες την ομώνυμη εξειδικευμένη καλλυντική σειρά, η οποία αποτελείται από 13 καινοτόμα προϊόντα – αποτέλεσμα των αδιάκοπων ερευνών της επιστημονικής ομάδας των δερματολογικών κλινικών του ομίλου ΥΓΕΙΑ.
Έτσι, η εταιρία έχει την δυνατότητα να διεκδικήσει μερίδιο από μια αγορά που οι πωλήσεις της υπερβαίνουν τα 0,5 δισ. ευρώ συνολικά, αλλά και να… ανοίξει φτερά και εκτός συνόρων.
Αυτή άλλωστε, είναι και μία από τις προτεραιότητες του «Mr MIG», ο οποίος υποστηρίζει πως η νέα αυτή δραστηριότητα του ομίλου ναι μεν στοχεύει στο «να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες του πελατολογίου του ομίλου ΥΓΕΙΑ και του ελληνικού καταναλωτικού κοινού», αλλά αφετέρου θέλει να δημιουργήσει προϊόντα υψηλής ποιότητας και αξίας με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Που θα «χτυπήσει»
Μπορεί τα προϊόντα Beatific να διατίθενται εντός συνόρων στα νοσοκομεία του ομίλου ΥΓΕΙΑ (ΥΓΕΙΑ, ΜΗΤΕΡΑ, ΛΗΤΩ) και online στην ιστοσελίδα της Beatific, όμως, το σημαντικότερο τμήμα της προβλεπόμενης παραγωγής σχεδιάζεται να πουληθεί σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού.
Σύμφωνα με πηγές από την εταιρία, στα πλάνα του Ανδρέα Βγενόπουλου είναι τα δερμοκαλλυντικά της Beatific, με «όπλο» τους τα πρωτοποριακά συστατικά του συμπλέγματος Youthgene Pro C που ανακάλυψε η επιστημονική ομάδα του ομίλου (για την παρεμπόδιση της διαδικασίας της γήρανσης) να «ταξιδέψουν» σε χώρες της Μέσης Ανατολής, και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, αλλά και στη Ρωσία και την Κίνα.
Ο επιχειρηματίας, ο οποίος κατά καιρούς έχει αποδείξει πως ξέρει να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που του παρουσιάζονται σε όλες τις εκφάνσεις της επιχειρηματικής του δραστηριότητας (τρόφιμα- εστίαση, ακτοπλοΐα, υγεία κ.α.), στοχεύει στο να αξιοποιήσει το γεγονός ότι σε παγκόσμιο επίπεδο- όπως εξηγούν στελέχη του ομίλου- τα δερμοκαλλυντικά παρουσιάζουν ανάπτυξη της τάξεως του 6%- 7% κάθε χρόνο, ενώ στις παραπάνω αγορές η ζήτησή τους είναι μεγάλη.
«Πιλότος» η Ελλάδα
Η «πρεμιέρα» της σειράς Beatific επί ελληνικού εδάφους και οι επιδόσεις της στο κομμάτι των πωλήσεων θα αποτελέσουν τον… πιλότο για την επέκτασή τους στο εξωτερικό. Ο Ανδρέας Βγενόπουλος επέλεξε να διατίθενται μέσω των νοσοκομείων του ΥΓΕΙΑ και διαδικτυακά, και όχι μέσα από τα «κανάλια» των φαρμακείων λόγω της ιδιαίτερης φύσης και των χαρακτηριστικών τους.
Αν και ήδη κυκλοφορούν διάφορα brands δερμοκαλλυντικών στην ελληνική αγορά (π.χ. Rodial, Dr Baumann κ.α.), τα περισσότερα εισάγονται από το εξωτερικό. Ανταγωνισμός σίγουρα υπάρχει, πόσω μάλλον σε έναν κλάδο, όπως των καλλυντικών, που δεν έχει επίσης ξεφύγει από τον «κανόνα» της συρρίκνωσης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού (η μείωση του τζίρου αγγίζει το 18,3% και του όγκου πωλήσεων το 14,6% το πρώτο επτάμηνο του 2013).
Ο επικεφαλής του ομίλου MIG όμως θεωρεί πως με premium προϊόντα που χαρακτηρίζονται για την ποιότητά τους και παρασκευάζονται μετά από μακροχρόνιες και επισταμένες επιστημονικές έρευνες μπορεί να κάνει την διαφορά στη «μάχη» του ανταγωνισμού. Πιστεύει δε, πως η ιατρική κοσμετολογία «κρύβει» σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.
Κωδικός ανάπτυξη – Κάνει άνοιγμα σε νέες δραστηριότητες
Η Beatific δεν είναι η μόνη επένδυση στην οποία έχει προχωρήσει με τον όμιλο ΥΓΕΙΑ ο Ανδρέας Βγενόπουλος. Έναν χρόνο περίπου πριν από την ίδρυση της ομώνυμης θυγατρικής, τον Μάιο, είχε ξεκινήσει να λειτουργεί το τμήμα αισθητικής δερματολογίας και αντιγήρανσης DoCare, το οποίο σημειώνει ανοδική πορεία από πλευράς εσόδων.
Γεγονός που απέδειξε πως ο επιχειρηματίας ρίχνει μεγάλο βάρος πλέον και στα δερμοκαλλυντικά, αλλά και στην γενικότερη επέκταση των δραστηριοτήτων, μέσα στα πλαίσια της στρατηγικής που ακολουθεί για την ανάπτυξη του ομίλου, αλλά και για την αντιμετώπιση των απωλειών που σημείωναν οι τζίροι των ιδιωτικών νοσοκομείων την τελευταία διετία.
Με το σκεπτικό της επέκτασης, είχε εγκαινιαστεί εξάλλου και το υβριδικό χειρουργείο που λειτουργεί στο ΥΓΕΙΑ, επένδυση της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ, ενώ συγκαταλέγεται και μεταξύ των πρώτων ομίλων που έκαναν… άνοιγμα στην διεθνή αγορά ιατρικού τουρισμού, μετά την πιστοποίηση από τον Οργανισμό Υπηρεσιών Ιατρικού Τουρισμού TEMOS με σκοπό την διεύρυνση της αγοράς των υπηρεσιών υγείας της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σε μια προσπάθεια να «θωρακίσει» περαιτέρω την εταιρία, η οποία στο εννεάμηνο του έτους παρουσίασε αυξημένα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κατά 15,1%, στα 14,5 εκατ. ευρώ (από 12,6 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα), ο «Mr MIG» έχει ανοίξει την «βεντάλια» των επενδύσεων, οι οποίες μέχρι τώρα έχουν αποδώσει καρπούς. Μετά την πλήρη δε, αποεπένδυση από την Κύπρο, το ενδιαφέρον του έχει στραφεί προς την Αλβανία και το HYGEIA HOSPITAL TIRANA, όπου τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν καλά και ήδη το νοσοκομείο, κατά τον τρίτο χρόνο λειτουργίας του, δείχνει να ισορροπεί στο επίπεδο των εσόδων.