Οι στόχοι που θέτει το 2014 ο Ανδρέας Αθανασόπουλος για τον leader της αγοράς των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών
Η Κωτσόβολος-Dixons δεν φαίνεται να έχει «αντίπαλο» στην «μάχη» της κορυφής για τα μερίδια της αγοράς των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών. Γιατί κατάφερε ήδη να πετύχει «διπλάσιο σκορ» (24,1%, έναντι 11%) στην διαφορά της από τον δεύτερο ισχυρότερο «παίκτη» του κλάδου στην Ελλάδα, την Media Markt.
Αυτό δεν εμποδίζει, βέβαια, τον CEO της εταιρίας-leader, Ανδρέα Αθανασόπουλο, να «ανανεώνει» τους στόχους της για το 2014 και να βάζει τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Το νέο «στοίχημα» της Κωτσόβολος θεωρείται τριπλό και αφορά: – την αύξηση των θετικών ταμειακών ροών, με επιδίωξη την αυτοχρηματοδότηση της χωρίς την «βοήθεια» της μητρικής Dixons. Γεγονός το οποίο εκτιμά ο Βρετανικός όμιλος και «ενισχύει» την εμπιστοσύνη του στην ελληνική θυγατρική, παρά την εγχώρια οικονομική κρίση, την πτώση με διψήφια ποσοστά (-10%) και τις δραματικές απώλειες τζίρου στον κλάδο, που υπολογίζονται από τα 4,4 δισ. ευρώ στο 1,5-1,6 δισ. ευρώ, σε «βάθος» 5ετίας.
– την (αυτονόητη) περαιτέρω αύξηση των μεριδίων της αλυσίδας (που ανήλθε σε 24,1%, σε συνδυασμό με αύξηση πωλήσεων 5,3%, στα 345,6 εκατ.) και συνεπάγεται την βελτίωση όλων των μεγεθών της εταιρίας.
Η Κωτσόβολος περιόρισε, ταυτόχρονα, τις απαιτήσεις κατά 10,3% (σε 36,5 εκατ.) και τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις κατά 5,8% (σε 108,8 εκατ.) – μια νέα εμπορική στρατηγική, που εστιάζει στις πωλήσεις προϊόντων- υπηρεσιών σε επιχειρήσεις (B2B) και την έμφαση σε νέα κανάλια διανομής (ηλεκτρονικό εμπόριο, contact center).
Η Κωτσόβολος επένδυσε, πάντως, 25 εκατ. από το 2008 στα 98 καταστήματα της και η επέκταση του δικτύου είναι κάτι που θα απασχολήσει την διοίκηση μελλοντικά. Οι αριθμοί «λένε», μάλιστα, ότι περίπου 300.000 νέοι πελάτες, τον χρόνο, επισκέπτονται τα καταστήματα Κωτσόβολος και 1.700.000 άτομα εξυπηρετούνται από το τηλεφωνικό κέντρο.
Ανοίγει η «ψαλίδα»
Την ώρα που η Κωτσόβολος δείχνει να έχει βρει το «αντίδοτο» στην κρίση και εμφανίζει επιχειρηματικές «αντοχές» στα «χτυπήματα», δεν συμβαίνει το ίδιο με τους ανταγωνιστές της.
Η αδυναμία κάποιων εταιριών να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες της εποχής δημιουργεί ευνοϊκότερες συνθήκες για την Κωτσόβολος, στην προσπάθεια της να «ανοίξει» κι άλλο την «ψαλίδα». Τελευταίο παράδειγμα, η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 που κατέθεσε η ΣΕΗΟΣ Euronics και η λήψη προσωρινής διαταγής προστασίας από τους πιστωτές της, σε έναν «αγώνα δρόμου» για την σωτηρία της κι ενώ τα αδιέξοδα του 2011 δημιούργησαν τεράστια «φέσια».
Για την Κωτσόβολος, αντιθέτως, το 2014 είναι μια χρονιά νέων προοπτικών, αφού, στην εταιρία αναμένουν, εκτός των άλλων, μια σημαντική επιβράδυνση της πτώσης του κλάδου (-3% ως -5%). Το Μουντιάλ του καλοκαιριού στην Βραζιλία και η αναμενόμενη οριστική διακοπή της εκπομπής του αναλογικού τηλεοπτικού σήματος στην Αττική εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν τις πωλήσεις τηλεοπτικών συσκευών και η Κωτσόβολος θα σπεύσει να εκμεταλλευθεί εμπορικά την συγκυρία.
Η μητρική Dixons περιβάλλει με απόλυτη εμπιστοσύνη τον Ανδρέα Αθανασόπουλο, στέλεχος με εμπειρία 15 ετών στον τραπεζικό κλάδο. Πριν αναλάβει καθήκοντα CEO στην εταιρεία (22/7), κατείχε επί 5ετία τη θέση του Γενικού Διευθυντή Λιανικής Τραπεζικής στην Εθνική Τράπεζα της Eλλάδος και συνάμα του πρόεδρου της «Eθνική Asset Μanagement ΑΕΔΑΚ» από το 2011. Θήτευσε, επίσης, ως Ανώτερος Λέκτορας στο Warwick Business School της Αγγλίας, όπως και ως Καθηγητής Οικονομικών στο Graduate School of Business στην Αθήνα.