Τριάντα Έλληνες εκθέτες στην Πράσινη Εβδομάδα
Ενισχυμένη είναι φέτος η ελληνική παρουσία στη μεγαλύτερη αγροτική έκθεση τροφίμων του κόσμου.
Ο λόγος για την Πράσινη Εβδομάδα του Βερολίνου (17.-26.1.2014), τη διεθνή έκθεση που επισκέπτονται κάθε χρόνο τετρακόσιες χιλιάδες άνθρωποι, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να γευθούν τρόφιμα, να τα γνωρίσουν, να συζητήσουν με τους παραγωγούς και τέλος ακόμα και να τα αγοράσουν.
Mιλώντας στην Deutsche Welle, ο Έλληνας Υπουργός Αγροτικής Οικονομίας Αθανάσιος Τσαφτάρης, ανέφερε σχετικά ότι «η συμμετοχή σε αυτές τις εκθέσεις είναι εργαλείο των ποιοτικών αγροτικών μας προϊόντων, τη γνωριμία τους με το ευρύ κοινό και τους εμπόρους».
Σύμφωνα με την DW, μεταξύ των 1650 εκθετών από 70 χώρες του κόσμου, οι 30 έχουν έρθει από την Ελλάδα. Πρόκειται για αριθμό κατά πέντε φορές μεγαλύτερο απ΄ ότι τον περασμένο χρόνο, όταν για πρώτη φορά μετά από πολυετή απουσία συμμετείχαν ξανά Έλληνες παραγωγοί.
Φέτος τη διοργάνωση της ελληνικής παρουσίας στην Πράσινη Εβδομάδα ανέλαβε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην Αθήνα, σε συνεργασία με ένα ελληνικό γραφείο δημοσίων σχέσεων. H χρηματοδότηση προήλθε κυρίως από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Όπως μεταδίδει η DW, η εκπρόσωπος του επιμελητηρίου, Αθηνά Θεοδωρίδου, διαβεβαίωσε πως πριν από την έκθεση και σε συνεργασία με το εμπορικό τμήμα της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο είχαν απευθυνθεί με φάξ και E-Mail σε ένα μεγάλο αριθμό γερμανικών εταιρειών ώστε να έρθουν στην έκθεση σε απευθείας συνομιλίες με Έλληνες παραγωγούς.Τελικά, όπως αναφέρει η κ. Θεοδωρίδου, κλείστηκαν ραντεβού με τέσσερις γερμανικές εταιρίες.«Μπορεί να φανεί πολύ μικρός ο αριθμός. Για μας είναι όμως πολύ μεγάλος. Οι τέσσερις γερμανικές εταιρίες έχουν έρθει για να συνάψουν σχέσεις με δώδεκα ελληνικές. Εγώ το θεωρώ ως μεγάλο επίτευγμα».
Πιθανώς να πληρώνεται τώρα το τίμημα της ελληνικής απουσίας πολλών χρόνων από την Πράσινη Εβδομάδα. Μια από τις γερμανικές εμπορικές εταιρίες που αξιοποίησε την ευκαιρία να μιλήσει με τους Έλληνες παραγωγούς είναι η Mediterranean Food Experts. Ο εκπρόσωπος της Rudolf Lamla μιλάει για τις επαφές του:«Πήγαν καλά επειδή οι παραγωγοί που έχουν έρθει, γνωρίζουν ότι η γερμανική αγορά είναι μια σημαντική, μεγάλη αλλά και μια σκληρή αγορά όσον αφορά τις τιμές. Αλλά οι συνομιλίες που είχα μαζί τους εδώ ήταν πάρα πολύ καλές».
Το ζητούμενο τώρα είναι πως τον επόμενο χρόνο, στην επόμενη Πράσινη Εβδομάδα, θα μπορέσει να αυξηθεί τόσο η ελληνική συμμετοχή όσο και οι συναντήσεις Ελλήνων παραγωγών με γερμανικές εταιρείες.