Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται και πάλι η ΝΕΛ. Οι πιστώτριες τράπεζες, στις οποίες ανήκουν τα καράβια της ακτοπλοϊκής, φέρονται να αποφάσισαν ένα «ξεκαθάρισμα» στον κλάδο και εμφανίζονται διατεθειμένες να κάνουν την αρχή τη Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου. Πως θα χειρισθεί την υπόθεση ο CEO Γιάννης Αβραντίνης και κυρίως πως ακριβώς ερμηνεύεται στην πράξη η …φημολογούμενη πρόθεση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων για το «ξεκαθάρισμα» αυτό, θα φανεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Το μέλλον της ΝΕΛ εξακολουθεί να θεωρείται αβέβαιο –παρά τις εξελίξεις που χαρακτηρίσθηκαν θετικές τον Δεκέμβρη. Σαν να μην έφθαναν οι περιπέτειες που έχουν προηγηθεί, σε έλεγχο της επιθεώρησης μετά από καταγγελία επιβάτη, επιβλήθηκε προσωρινή απαγόρευση απόπλου στο πλοίο της το European Express, λόγω παραλείψεων. Κάτι, που ανάγκασε τη ΝΕΛ σε τροποποιήσεις των δρομολογίων της. Συγκριμένα, αντικατέστησε το European Express με το Θεόφιλος… Το περιστατικό απέδειξε ότι οι δυσλειτουργίες δεν έχουν ξεπερασθεί για τη ΝΕΛ, η οποία αναζητά λύσεις για μια «γκάμα» προβλημάτων.
Το σχέδιο εξυγίανσης της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου, η οποία προχώρησε σε συμφωνία με τους πιστωτές της, έχει εγκριθεί από το τριμελές Εφετείο της Μυτιλήνης, στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου. Η δικαστική απόφαση επικύρωσε τη συμφωνία εξυγίανσης και κατά προέκταση συνιστά μια θετική εξέλιξη για την περαιτέρω πορεία της εταιρίας, καθώς διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της. Όμως, θα πρέπει να τηρηθούν «κατά γράμμα» όσα περιέχονται στο πλάνο της ΝΕΛ από την ίδια την εταιρία. Οι τράπεζες ετοιμάζουν αυστηρό «τσεκάρισμα» σε όσα δεσμεύθηκε η διοίκηση της ακτοπλοϊκής και αν το υπάρχουν τα απαραίτητα εχέγγυα για την ομαλή λειτουργία της.
Τα οικονομικά στοιχεία εκείνων των ημερών μιλούσαν για διαγραφή χρεών προς τις τράπεζες, πιστωτές και προμηθευτές κοντά στα 140 εκατ. ευρώ, με παράλληλη μείωση των ετησίων τόκων που πληρώνει κατά 5 εκατ. ευρώ. Όλα αυτά βέβαια δεν σημαίνουν ότι η περιπέτεια τελείωσε εκεί. Γιατί, ταυτόχρονα τέθηκε ως προϋπόθεση να συμβούν και άλλα πράγματα για να ορθοποδήσει η ακτοπλοϊκή. Κάποιοι υπενθυμίζουν την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου η οποία ματαιώθηκε, επειδή δεν είχε εγκριθεί ακόμα η συμφωνία για την εξυγίανση της ΝΕΛ. Τι είναι αυτό που «σκαλίζουν», τώρα, οι τράπεζες και ποιες εξελίξεις μπορεί να επιφέρει για την εταιρία η φημολογία των τελευταίων ημερών είναι κάτι θα απαντηθεί προσεχώς…